//
کدخبر: ۳۴۵۸۳۴ //

کرونا در استان سمنان سوار موج سینوسی است

آمارهای روزانه شیوع کرونا در استان سمنان حاکی از نوسان تعداد مبتلایان و بستری‌های روزانه در این استان دارد.

کرونا در استان سمنان سوار موج سینوسی است
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر چه در یکی دو روز اخیر شاهد افزایش مختصری در تعداد بستری‌های روزانه مبتلا به کرونا در استان سمنان بوده‌ایم و در روزهای پیش از آن نیز آمار مبتلایان قطعی به‌ویژه در مرکز و غرب این استان نیز کمی زیاد شده بود اما گفته‌های امروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیانگر آن است که وضعیت هنوز خیلی نگران‌کننده نیست.

البته این موضوع نباید منجر به عادی انکاری شهروندان و در نتیجه کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی شهروندان شود چرا که وقوع 6 پیک کرونا در بیش از دو سال گذشته نشان داد رفتار ویروس منحوس کاملاً به رفتار مردم بستگی داشته و «عادی‌انگاری» پاشنه آشیل کنترل کووید 19 است.

در روزهای گذشته میزان بستری‌ها روزانه بیماری کرونا در استان سمنان بر اساس آمارهای موجود نشان از افزایش هر چند مختصر داشت، به‌گونه‌ای که در روز گذشته پنج بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری‌ شدند البته بر اساس آمار اعلام‌شده تعداد روزانه مبتلایان در محدوده جغرافیایی زیرپوشش هر 2 دانشگاه علوم پزشکی در این استان ثابت مانده و روز گذشته 34 مبتلای قطعی به کرونا در استان سمنان به ثبت رسید.

کاهش بستری‌های روزانه در مرکز و غرب استان سمنان

آن‌گونه که دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفته است: تعداد مبتلایان قطعی و بستری‌های روزانه کرونایی در شهرستان‌های مرکزی و غربی این استان امروز نسبت به روزهای اخیر کاهش یافته و در تداوم روند کاهشی مبتلایان و بستری‌ها در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه در 24 ساعت گذشته تنها یک بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در بیمارستان‌های حوزه تحت پوشش دانشگاه بستری شد.

این در حالی بود که بر اساس اعلام کامران قدس روز گذشته سه بیمار از مجموع پنج بیمار بستری شده در بخش‌های کرونای بیمارستان‌های استان سمنان، مربوط به شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی این استان بوده و در شاهرود و میامی 2 بیمار مبتلا به کرونا بستری شدند.

قدس افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون 60 هزار و 79 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز بیماری کرونا ویروس تا کنون به 11 هزار و 723 نفر رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: 48 هزار و 359 بیمار نیز به‌صورت سرپایی شناسایی شدند.

قدس با اشاره به آمار بهبود یافته از بیماری کرونا از ابتدا تا کنون نیز گفت: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید 19 از ابتدای بروز بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به 10 هزار و 506 نفر رسید.

وی خاطرنشان کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کنار تکمیل واکسیناسیون، بهترین و مؤثرترین راه مقابله با کرونا در هر موجی از بیماری است.

در حال حاضر شهرستان سرخه و آرادان نارنجی، شهرستان دامغان، شاهرود، گرمسار، مهدی‌شهر و میامی زرد و شهرستان سمنان آبی است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۵۸۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان