//
کدخبر: ۳۱۸۳۴۶ //

آخرین وضعیت واکسن ایرانی - استرالیایی کرونا

محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن اسپایکوژن توضیحاتی در رابطه با آخرین وضعیت تولید و آزمایش این واکسن ارائه کرد.

آخرین وضعیت واکسن ایرانی - استرالیایی کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

واکسن کرونا در دنیا تبدیل به فوری ترین نیاز شده است. تا کنون واکسن کرونا توسط چندین شرکت به تولید رسیده است. واکسن کرونا در ایران نیز توسط نهاد ها و شرکت های مختلف آزمایش و تولید شده است. واکسن کرونا تولید مشترک ایران و استرالیا به نام واکسن اسپایکوژن ارائه خواهد شد. دکتر طبرسی توضیحاتی در رابطه با واکسن کرونا به نام اسپایکوژن ارائه کرد.

دکتر پیام طبرسی درباره آخرین وضعیت واکسن ایرانی- استرالیایی اسپایکوژن، گفت: مرحله دوم بالینی واکسن اسپایکوژن تمام شده است و اطلاعات و نتایج آن را به وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو ارائه داده‌ایم که در حال بررسی است و اگر مورد تایید قرار گیرد، مجوز فاز سوم را ارائه می‌دهند تا زودتر فاز سوم مطالعه بالینی را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه فاز دوم مطالعه بالینی این واکسن بر روی ۴۰۰ نفر انجام شده است، گفت: نتایج آن هم ارائه شده و در حال بررسی است. در فاز دوم ایمنی‌زایی آن هم مشخص شده است، اما ابتدا باید وزارت بهداشت تایید کند و سپس می‌توانیم نتایج مربوط به ایمنی‌زایی را اعلام کنیم.

طبرسی گفت: طبق برنامه‌ریزی در صورت اخذ مجوز انجام مطالعه بالینی فاز سوم، این مطالعه بر روی ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر انجام می‌شود و حدود یک ماه تا یک ماه و نیم طول می‌کشد تا واکسن را تزریق کرده و مطالعات را انجام دهیم. اگر مجوز را زود ارائه دهند، تا پایان تابستان این فاز مطالعاتی هم تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن اسپایکوژن واکسن نوترکیب بوده و یک مکملی در کنار آن برای افزایش ایمنی‌زایی‌اش دارد، گفت: فاز پیش بالینی و فاز یک آن در استرالیا انجام شده و مورد تایید وزارت بهداشت استرالیا قرار گرفته است. فاز دوم آن در ایران انجام شده و فاز سوم هم ان‌شاءالله در ایران انجام می‌شود. البته این پلتفرم را فقط به ایران نداده اند و به کشورهای دیگری هم ارائه داده‌اند، اما فعلا ما مطالعه آن را انجام داده‌ایم.

طبرسی گفت: این واکسن هم دو دزه است و یک پروتئین نوترکیب است که یک مکمل هم به آن اضافه شده که به ایمنی‌زایی واکسن کمک می‌کند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۸۳۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان