//
کدخبر: ۲۹۴۶۰۵ //

واکسن کرونای ایرانی قابل اعتماد است

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: استقبال عمومی مردم از واکسن ایرانی کرونا نشان از اعتماد داخلی به این واکسن دارد و بدون شک واکسن کرونای ایرانی قابل اعتماد است.

واکسن کرونای ایرانی قابل اعتماد است

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار در خصوص تولید واکسن کرونا در ایران و تزریق آن در چند روز گذشته، اظهار کرد: صنعت داروسازی و پزشکی کشور هم‌اکنون به جایی رسیده است که بسیاری از متخصصان کشورهای پیشرفته دنیا از قبیل کشورهای اروپایی، عربی و حتی آمریکا به ایران می‌آیند تا از صنعت بومی پزشکی کشور که بعد از انقلاب رشد چشمگیری داشته است استفاده کنند. در حال حاضر ۹۷ درصد از داروهای کشور را در داخل تولید و حتی بسیاری از داروهای ایران صادر می‌شود.

به گزارش فرتاک نیوز،وی افزود: در درمان انواع بیماری‌ها نیز بعد از انقلاب به پیشرفت‌های زیادی رسیده‌ایم و هم‌اکنون پانزدهمین کشور جهان از نظر تولید دارو هستیم. تحریم‌ها نیز سبب شد که برخی از نقاط ضعف خود را برطرف کنیم که یکی از محاسن بزرگ تحریم‌ها است.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس، گفت: درباره دارو نیز نقاط ضعفی داشتیم که تا حد زیادی برطرف شده است و حتی در ۳ سال آینده می‌توانیم جز هشتمین کشور دنیا از نظر تولید انواع دارو باشیم و داروهایی که در صنعت هسته‌ای در حال تولید هستند به کشورهای پیشرفته‌ای مانند آلمان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

ابوترابی تصریح کرد: در کیت‌های تشخیص کرونا به درجه‌ای از پیشرفت رسیده‌ایم که به ایتالیا، آلمان و فرانسه هم این کیت‌ها را صادر کرده‌ایم. این امر نشان می‌دهد که استانداردهای جهانی را داریم و در تولید واکسن کرونا نیز موفق بوده‌ایم.

وی افزود: برای اعتماد سازی مردم جهت تزریق واکسن کرونای ایرانی این نکته کفایت می‌کند که موسسه بنیاد برکت زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) این واکسن را تولید کرده و نخستین واکسن به دختر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تزریق شده است و همین موضوع برای اعتماد بخشی کافی است.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطرنشان کرد: استقبال عمومی مردم از واکسن ایرانی کرونا نشان از اعتماد داخلی به این واکسن دارد و بدون شک واکسن کرونای ایرانی قابل اعتماد است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۴۶۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان