//
کدخبر: ۲۷۲۶۵۸ //

تعطیلی بخش‌هایی از بیمارستان شهدای تجریش به دلیل ابتلا به کرونای کادر درمان

رئیس بیمارستان شهدای تجریش گفت: بخش هایی از این بیمارستان به دلیل ابتلای تعداد زیادی از کادر درمان تعطیل شده است.

تعطیلی بخش‌هایی از بیمارستان شهدای تجریش به دلیل ابتلا به کرونای کادر درمان
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا جلیلی خشنود، رئیس بیمارستان شهدای تجریش، درباره تعطیلی بعضی از بخش های بیمارستان به دلیل کمبود نیرو اظهار کرد: با توجه به دلیل مبتلا شدن بسیاری از کادر درمان و خدمه مجبور شدیم که برخی از بخش های بیمارستان را با هم ادغام کنیم تا بتوانیم از نیروهای این بخش ها برای درمان بیماران مبتلا به کرونا بیشتر کمک بگیریم.

ابتلای ۲۰۰ نفر از کادر درمان بیمارستان به کرونا

او گفت: از ابتدا شیوع کرونا نزدیک به ۲۰۰ نفر از پرستاران و کادر درمان این بیمارستان به کرونا مبتلا شدند. در هر مقطعی حدود ۲۵ تا ۳۰ نفر از کادر درمان ما به ویروس کرونا مبتلا شده اند که در قرنطینه به سر می برند.

رئیس بیمارستان شهدای تجریش  ادامه داد: کادر درمان از پرستار، پزشک کمک بهیار، همچنین کادر اداری و حمل و نقل به مرور به ویروس کرونا آلوده شده‌اند، البته این مشکل نه تنها برای بیمارستان شهدای تجریش بلکه در اکثر بیمارستان‌های کشور هم وجود دارد و این موضوع منجربه کمبود نیرو شده است.

او گفت: تا زمانی که جواب تست این افراد منفی شود، چند هفته زمان می‌برد. نکته مهم این است که بعد از بهبود تا مدتی ضعف‌های جسمانی بر این افراد غلبه می‌کند و اینکه نیرو‌ها به سیستم خدمات‌رسانی برگردند، زمان‌بر خواهد بود.

افزایش بیماران در بخش‌های بیمارستان

جلیلی خشنود تصریح کرد: با وجود افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، بیمارستان‌ها بر طبق رسالت‌شان فقط به بیماران کرونایی سرویس نمی‌دهند و باید به بیماران غیرکرونایی هم خدمات ارائه داد، به همین دلیل در بخش‌های بیمارستان با افزایش بیماران و کاهش کادر درمان مواجه شده‌ایم. 

رئیس بیمارستان شهدای تجریش افزود: به طور متوسط اکنون ۱۵ تا ۲۰ نفر از نیرو‌های ما در بخش‌های مختلف بستری هستند و این افراد تحت درمان قرار گرفته‌اند.

او ادامه داد: به دلیل مراقبت‌های خوب سیستم پرستاری و پزشکی تا امروز در این بیمارستان فوتی نداشتیم، اما بیماران بسیار زیادی داشتیم که همه تحت درمان قرار گرفتند و همچنان بیماران دیگری هم در بیمارستان حضور دارند. بعضی مواقع به دلیل کمبود نیروی انسانی مجبور می‌شویم تا بعضی بخش‌های بیمارستان را تعطیل کنیم که این مشکل خیلی از بیمارستان‌ها است.

جلیلی خشنود گفت: با شروع شیوع کرونا این انتظار را داشتیم که خیلی از نیرو‌هایی کادر درمان ترک خدمت کنند، ولی الان که وسط بحران ویروس کرونا قرار داریم، هیچ کدام از نیرو‌ها ترک خدمت نکردند و با جان و دل خدمت‌رسانی را پیش می‌برند. این نیرو‌ها وقتی مبتلا می‌شوند، برای درمان مراجعه می‌کنند و به محض بهبودی دوباره سر کار خود برمی‌گردند.

رئیس بیمارستان شهدا تجریش ادامه داد: با طولانی شدن زمان شیوع کرونا، پوشیدن لباس‌های سخت، قرنطینه‌های بیمارستان و دوری از خانواده که این نیرو‌ها تحمل می‌کنند، شرایط را خیلی دشوار می‌کند و بر روحیه کادر درمان تاثیر می‌گذارد.

او گفت: افرادی در کادر درمان بودند که دوباره به ویروس کرونا دچار شدند و همچنان بعد از بهبودی خدمت‌رسانی را از سر گرفتند، اما متاسفانه در هفته‌های گذشته به دلیل عدم رعایت فاصله اجتماعی و بازگشایی مشاغل پرخطر، ورودی بیمارستان‌ها خیلی زیاد شده‌اند، به طوری که میزان بیماران ورودی نسبت به ترخیص پیشی گرفته است، اما امیدواریم با ایجاد مجدد محدودیت‌های شغلی و رعایت بیشتر پروتکل‌ها شاهد یک شیب نزولی باشیم.

جلیلی خشنود تصریح کرد: بیمارستان شهدای تجریش ۴۱۰ تختخواب دارد که حدود ۱۲۰ تخت از آی سی یو تا بخش‌های غیر از آی‌سی‌یو و حتی اورژانس به بیماران کرونایی اختصاص دارد و بقیه بخش‌ها به فعالیت خودشان ادامه می‌دهند، اما از بیماران در هنگام ورود به بیمارستان تست گرفته می‌شود که اگر منفی باشد، می‌توانند به بخشی که می‌خواهند، مراجعه کنند.  ما از مردم خواهش می کنیم  که از سفر‌های غیرضروری درون شهری خودداری کنند تا بتوانیم با پیک دوم ویروس کرونا  به خوبی مقابله کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۲۶۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان