//
کدخبر: ۲۶۷۸۴۹ //

تازه ترین آمارها از همه گیری ویروس کرونا در جهان

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

تازه ترین آمارها از همه گیری ویروس کرونا در جهان
به گزارش فرتاک نیوز،

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید به ۵۰۴ هزار و ۴۱۰ نفر رسیده و تاکنون ابتلای ۱۰ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۸۵۹ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.

هم‌چنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون پنج میلیون و ۵۵۳ هزار و ۴۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

از میان چهار میلیون و ۱۸۵ هزار و ۹۵۴ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، چهار میلیون و ۱۲۸ هزار و۲۸۴ مورد معادل ۹۹ درصد از کل موارد وضعیت خفیف داشته و تنها ۵۷ هزار و ۶۷۰ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

هم‌چنین از شش میلیون و ۵۷ هزار و ۹۰۵ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا پنج میلیون و ۵۵۳ هزار و ۴۹۵ نفر معادل ۹۲ درصد از موارد بهبود یافته و ۵۰۴ هزار و ۴۱۰ نفر معادل هشت درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده دو میلیون و ۶۳۷ هزار و ۷۷ مبتلا، ۱۲۸ هزار و ۴۳۷ قربانی

۲.  برزیل یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۲۵۴ مبتلا، ۵۷ هزار و ۶۵۸ قربانی

۳.  روسیه ۶۳۴ هزار و ۴۳۷ مبتلا، ۹۰۷۳ قربانی

۴. هند ۵۴۹ هزار و ۱۹۷ مبتلا، ۱۶ هزار و ۴۸۷ قربانی

۵. انگلیس ۳۱۱ هزار و ۱۵۱ مبتلا، ۴۳ هزار و ۵۵۰ قربانی

۶. اسپانیا ۲۹۵ هزار و ۸۵۰ مبتلا، ۲۸ هزار و ۳۴۳ قربانی

۷. پرو ۲۷۹ هزار و ۴۱۹ مبتلا، ۹۳۱۷ قربانی

۸. شیلی ۲۷۱ هزار و ۹۸۲ مبتلا، ۵۵۰۹ قربانی

۹. ایتالیا ۲۴۰ هزار و ۳۱۰ مبتلا، ۳۴ هزار و ۷۳۸ قربانی

۱۰. ایران ۲۲۲ هزار و ۶۶۹ مبتلا، ۱۰ هزار و ۵۰۸ قربانی

پس از آن کشورهای مکزیک با ۲۱۶ هزار و ۸۵۲ مبتلا، پاکستان با ۲۰۲ هزار و ۹۵۵ مبتلا، ترکیه با ۱۹۷ هزار و ۲۳۹ مبتلا، آلمان با ۱۹۴ هزار و ۸۶۴ مبتلا، عربستان سعودی با ۱۸۲ هزار و ۴۹۳ مبتلا، فرانسه با ۱۶۲ هزار و ۹۳۶ مبتلا، آفریقای جنوبی با ۱۳۸ هزار و ۱۳۴ هزار مبتلا، بنگلادش با ۱۳۷ هزار و ۷۸۷ مبتلا و کانادا با ۱۰۳ هزار و ۲۵۰ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

سپس قطر با ۹۴ هزار و ۴۱۳ مبتلا، کلمبیا با ۹۱ هزار و ۷۶۹ مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۵۱۲ مبتلا، مصر با ۶۵ هزار و ۱۸۸ مبتلا، سوئد با ۶۵ هزار و ۱۳۷ مبتلا، بلاروس با ۶۱ هزار و ۴۷۵ مبتلا، بلژیک با ۶۱ هزار و ۲۹۵ مبتلا، آرژانتین با ۵۹ هزار و ۹۳۳ مبتلا، اکوادور با ۵۵ هزار و ۲۵۵ مبتلا، اندونزی با ۵۴ هزار و ۱۰ مبتلا و هلند با ۵۰ هزار و ۱۴۷ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین کشورهای امارات متحده عربی، کویت، عراق، سنگاپور، اوکراین، پرتغال، عمان، فیلیپین، لهستان، سوئیس، بولیوی، پاناما، جمهوری دومینیکن، افغانستان، رومانی، ایرلند، بحرین، نیجریه، ارمنستان، سرزمین‌های اشغالی و قزاقستان بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۷۸۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان