//
کدخبر: ۲۵۴۳۶۷ //

آمار جهانی همه‌گیری کووید-۱۹/ آمریکا و اسپانیا بالاترین آمار مبتلایان

آمارهای رسمی حاکی از آن است که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در سراسر جهان هم‌چنان رو به افزایش بوده و چند روزی است که به بیش از یک میلیون نفر رسیده است.


آمار جهانی همه‌گیری کووید-۱۹/ آمریکا و اسپانیا بالاترین آمار مبتلایان
به گزارش فرتاک نیوز،

کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به ۲۰۶ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

تا لحظه انتشار این خبر شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۴۳۵ نفر بوده که ۶۴ هزار و ۷۲۹ نفر از آن‌ها جان باخته و ۲۴۶ هزار و ۶۳۸ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

به‌طور کلی در جهان ۸۹۱ هزار و ۶۸ مورد ابتلای فعال به کروناویروس جدید وجود دارد که از این میان ۸۴۸ هزار و ۷۷۸ مورد معادل ۹۵ درصد از این موارد وضعیت خفیف داشته و تنها ۴۲ هزار و ۲۹۰ مورد معادل ۵ درصد در وضعیت وخیمی قرار دارند.

هم‌چنین تاکنون پرونده ۳۱۱ هزار و ۳۶۷ مورد از مبتلایان بسته شده است که از این میان ۲۴۶ هزار و ۶۳۸ مورد معادل ۷۹ درصد از این موارد بهبود یافته و ۶۴ هزار و ۷۲۹ نفر معادل ۲۱ درصد نیز جان خود را از دست داده‌اند.

ایالات متحده آمریکا با ۳۱۱ هزار و ۶۳۵ مورد ابتلا و ۸۴۵۴ قربانی در صدر فهرست مبتلایان جهانی قرار گرفته است. ۱۴ هزار و ۸۳۵ نفر از مبتلایان این کشور نیز بهبود یافته‌اند.

اسپانیا با افزایش شمار مبتلایان و ثبت ۱۲۶ هزار و ۱۶۸ مورد ابتلا با پشت سر گذاشتن ایتالیا در رتبه دوم فهرست مبتلایان جهانی کرونا قرار گرفته است. تاکنون ۱۱ هزار و ۹۴۷ نفر از مبتلایان این کشور جان خود را از دست داده و ۳۴ هزار و ۲۱۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ایتالیا نیز ۱۲۴ هزار و ۶۳۲ مورد ابتلا را به ثبت رسانده که از این میان ۱۵ هزار و ۳۶۲ نفر جان خود را از دست داده و ۲۰ هزار و ۹۹۶ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

در آلمان نیز شمار مبتلایان ۹۶ هزار و ۹۲ نفر اعلام شده که از این تعداد ۱۴۴۴ نفر جان باخته و ۲۶ هزار و ۴۰۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

فرانسه نیز دیگر کشور اروپایی است که شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در آن بالا بوده است. این کشور با ثبت ۸۹ هزار و ۹۵۳ مورد ابتلا در رتبه پنجم فهرست مبتلایان جهانی قرار گرفته است. از این میان تاکنون ۷۵۶۰ نفر جان باخته و ۱۵ هزار و ۴۳۸ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

چین که اعلام کرده شیوع کروناویروس را تا حد زیادی کنترل کرده تاکنون ۸۱ هزار و ۶۶۹ مورد ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کرده که از این میان ۳۳۲۹ نفر جان خود را از دست داده و ۷۶ هزار و ۹۶۴ نفر نیز بهبود پیدا کرده‌اند.

هم‌چنین در ایران تاکنون ابتلای ۵۵ هزار و ۷۴۳ نفر تایید شده است که از این میان ۳۴۵۲ نفر جان خود را از دست داده و ۱۹ هزار و ۷۳۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

در انگلیس نیز ۴۱ هزار و ۹۰۳ نفر تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند که ۴۳۱۳ نفر از آن‌ها جان باخته و ۱۳۵ نفر بهبود یافته‌اند.

ترکیه هم تاکنون ابتلای ۲۳ هزار و ۹۳۴ نفر را به بیماری کووید-۱۹ اعلام کرده که از این میان ۵۰۱ نفر جان باخته و ۷۸۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

هم‌چنین سوئیس با ۲۰ هزار و ۵۰۵ مبتلا و ۶۶۶ قربانی، بلژیک با ۱۸ هزار و ۴۳۱ مبتلا و ۱۲۸۳ قربانی و هلند با ۱۶ هزار و ۶۲۷ مبتلا و ۱۶۵۱ قربانی از کشورهای اروپایی با میزان شیوع گسترده محسوب می‌شوند.

بنا بر آمارهای سایت "ورلداُمتر"، کانادا با ۱۳ هزار و ۹۱۲ مبتلا و ۲۳۱ قربانی، اتریش با ۱۱ هزار و ۷۸۱ مبتلا و ۱۸۶ قربانی، پرتغال با ۱۰ هزار و ۵۲۴ مبتلا و ۲۶۶ قربانی، برزیل با ۱۰ هزار و ۳۶۰ مبتلا و ۴۴۵ قربانی، کره جنوبی با ۱۰ هزار و ۲۳۷ مبتلا و ۱۸۳ قربانی و سرزمین‌های اشغالی با ۷۸۵۱ مبتلا و ۴۴ قربانی از دیگر کشورها با میزان شیوع بالای کروناویروس جدید هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۴۳۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان