//
کدخبر: ۲۵۳۷۳۱ //

دولت هند: افزایش موارد ابتلا به کرونا به دلیل همکاری نکردن مردم است

دولت هند روز چهارشنبه اعلام کرد که افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به دلیل عدم حمایت و همکاری نکردن مردم در بخش های مختلف این کشور و همچنین تاخیر در گزارش موارد ابتلا به این ویروس است.

دولت هند: افزایش موارد ابتلا به کرونا به دلیل همکاری نکردن مردم است
به گزارش فرتاک نیوز،

و به گزارش نشریه "تایمز او ایندیا"، بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی وزارت بهداشت و همچنین رسانه های هند، موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور از یک هزار و ۷۰۰ نفر عبور کرده است در حالی که ۴۵ نفر نیز قربانی این ویروس شده اند.

دولت هند در خصوص گزارش های منتشر شده در ارتباط با برگزاری اجلاس مذهبی در منطقه نظام الدین دهلی نو و شرکت دو هزار نفر از مسلمانان در این اجلاس گفت: اکنون زمان انتقاد و متهم ساختن یکدیگر نیست و باید با اتحاد با ویروس کرونا مبارزه کرد.

لاو اگروال مشاور وزیر بهداشت هند گفت: اجرای کامل قرنطینه،  شکست حلقه انتقال  مهمترین عوامل جلوگیری از انتقال ویروس کرونا هستند. مردم باید به دستور العمل های ارائه شده عمل کنند.

دولت هند برای کاهش شیوع ویروس، یک قرنطینه سراسری ۲۱ روز در این کشور اعلام کرده است. قرنطینه سراسری هند تا تاریخ ۱۵ آوریل ادامه خواهد داشت.

هند با جمعیت بیش از ۱.۳ میلیارد نفر در تلاش است تا با  منابع محدود با این ویروس  فراگیر مبارزه کند.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید۱۹» از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.

علایم این ویروس ۸۰ درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می‌شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۳۷۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان