//
کدخبر: ۲۵۳۵۴۷ //

مردم قرنطینه خانگی و ماندن در خانه را جدی بگیرند!

یک متخصص گوش، حلق و بینی با بیان اینکه حداقل باید دو تا سه هفته قرنطینه خانگی را رعایت کنیم تا زنجیره انتقال ویروس را بشکنیم، گفت: اگر ۷۰ درصد جمعیت قرنطینه خانگی را رعایت و ۳۰ درصد رعایت نکنند، در مبارزه با این ویروس شکست می خوریم.

مردم قرنطینه خانگی و ماندن در خانه را جدی بگیرند!
به گزارش فرتاک نیوز،

سید احمد هاشمی نیا در گفت وگو با خبرنگار ، با بیان اینکه در شرایط حاضر بهترین اقدام برای مبتلا نشدن به ویروس کرونا، ماندن در خانه یا همان قرنطینه خانگی است، اظهار کرد: دولت از فعالان تمام مشاغل غیر خدماتی درخواست کرده تا در خانه بمانند، چرا که خانه امن ترین مکان برای مردم است.

وی افزود: با این حال ممکن است یک نفر برای تهیه مایحتاج از خانه بیرون برود که در این حالت باید خانه را به سه منطقه سبز، زرد و قرمز تقسیم بندی کنیم و محیط بیرون از خانه را منطقه قرمز فرض کنیم.

هاشمی نیا ادامه داد: فردی که از خانه بیرون می رود باید این احتمال را بدهد که فرد مبتلا به کرونا قبلا از این منطقه عبور و با سرفه یا عطسه مکان را آلوده کرده است، بنابراین قبل از اینکه به قسمت های اصلی ورود ویروس یعنی دهان، بینی و چشم دست بزنند باید با آب و صابون دست های خود را شست وشو دهد و یا ماده ضد عفونی کننده با الکل ۷۰ درجه همراه داشته باشد که اسپری کند.

وی با بیان اینکه افراد سالم داخل و خارج از منزل نیاز به ماسک ندارند، مگر اینکه خارج از منزل در مکانی که ازدحام جمعیت است، حضور یابند، افزود: در غیر این صورت برای افرادی که خودشان سالم هستند و بیمار مبتلا به کرونا در منزل ندارند، تنها شست و شوی دست کافی است.

این متخصص گوش، حلق و بینی با بیان اینکه باید لباس ها خارج از محوطه سبز خانه قرار بگیرند و وارد منطقه سبز خانه نشوند، گفت: در خانه هایی که ممکن است افرادی مشکوک به بیماری وجود داشته باشند، باید به شکل دیگری مراقبت کنند و محیط منزل آنها قرمز و آلوده محسوب می شود.

هاشمی نیا با اشاره به لزوم نگهداری از فردی با علائم کرونا در اتاق جداگانه با امکان تهویه، افزود: سطوحی که فرد مبتلا با آن در تماس است باید حتما چندین مرتبه ضدعفونی شود و افراد نزدیک با بیمار و شخص بیمار ماسک داشته باشند و حتما دست های خود را شست و شو دهند.

وی ادامه داد: البته نیازی به شست و شوی دست ها به صورت وسواس گونه نیست. اگر در منزل هستیم در صورت تماس با اجسام شست و شو انجام شود و بعد از استفاده از مواد ضد عفونی، از گلیسیرین، شوینده ها حاوی کرم و مرطوب کننده پوست استفاده شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی با اشاره به اینکه طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی افرادی که هیچ علامتی از ابتلا به ویروس کرونا ندارند، احتمال کمی دارد که افراد دیگر را آلوده کنند، گفت: این موضوع به ویژه در محیط خانه جای هیچ نگرانی ندارد، اما افرادی که علائم کرونا دارند، در صورت خفیف بودن علایم، مراقبت های بیان شده در منزل برایشان کافی است، اما در صورت تشدید بیماری باید به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کنند.

هاشمی نیا با تاکید براینکه مردم قرنطینه خانگی و ماندن در خانه را جدی بگیرند، گفت: اگر این موضوع جدی گرفته نشود مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا در درازمدت با ما خواهد بود، درحالیکه علاوه بر بیماری، مشکلات روحی و روانی، اقتصادی و اجتماعی نیز گسترش می یابد.

وی با بیان اینکه مردم ما بسیار فهیم هستند و مانند سایر کشورها برای در خانه ماندن نیاز به حکومت نظامی ندارند، گفت: حداقل باید دو تا سه هفته قرنطینه را رعایت کنیم تا زنجیره انتقال ویروس را بشکنیم، اما اگر ۷۰ درصد جمعیت قرنطینه خانگی را رعایت و ۳۰ درصد رعایت نکنند در مبارزه با این ویروس شکست می خوریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۳۵۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان