//
کدخبر: ۲۵۲۹۴۸ //

جایگاه اول آمریکا در جهان به لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا

آمریکا از لحاظ تعداد موارد تأئید شده‌ی ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در جهان در جایگاه اول قرار گرفت.

جایگاه اول آمریکا در جهان به لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

طبق ارزیابی دانشگاه جان هاپکینز در حال حاضر بیش از ۸۵.۴ هزار مورد ابتلا به کرونا در این کشور وجود دارد که در مقایسه با ۸۱.۳ هزار مورد در چین بیشتر شده است. به این ترتیب ایالات متحده از این لحاظ از ایتالیا و چین پیشی گرفته است.

در همین زمان در ایالات متحده تعداد تلفات بسیار کمتری نسبت به تعداد کل موارد کشف شده وجود دارد - ۱۲۸۸ کشته در مقایسه با ۳۲۹۸ در چین و ۸۲۱۵ در ایتالیا. با این حال این ارقام را نمی توان به طور مستقیم مقایسه کرد زیرا مشخص نیست که در کدام کشور این موارد بهتر و دقیق‌تر ثبت شده است.

همچنین اکثر بیماران کرونایی در ایالات متحده و ایتالیا هنوز بیمار هستند و بنابراین نتیجه گیری در مورد فرجام این بیماری نیز هنوز زود است.

در ایالات متحده ، تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا به سرعت رو به افزایش بوده و سریعتر از ایتالیا فزونی می یابد در حالی که در چین تعداد موارد جدید ابتلا مانند ایالات متحده آمریکا هزاران نفر نیست و روزانه فقط ده‌ها نفر مبتلای جدید گزارش می شود و عمده آنها مسافران خارجی هستند.

نوع جدید کروناویروس در اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و به دنبال آن مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. مدتی بعد کارشناسان به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن یک کروناویروس جدید است. ۱۱ مارس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت چند ماه، روند شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما ویروس کرونا به کشورهای دیگر راه یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان منتقل شود. دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود ۷ روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات‌الریه شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۲۹۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان