//
کدخبر: ۲۵۱۶۱۰ //
سهم من در مهار کرونا؛

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در چین: پیشگیری مهمتر از درمان است

یکی از محققان چینی و عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در چین بر این باور است که مبارزه با کرونا با پیشگیری و کنترل از درمان با اهمیت تر است.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در چین: پیشگیری مهمتر از درمان است
به گزارش فرتاک نیوز،

«دو بین» که ریاست واحد مراقبت های بهداشتی پکن را نیز برعهده دارد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: سهم ما در کنترل کرونا این است که اطلاعات را بسرعت و با شفافیت در اختیار مردم قرار دهیم برای همین باید بدانیم برای مقابله با کرونا پیشگیری و کنترل ویروس از درمان هم مهمتر است زیرا از شیوع آن جلوگیری می کند.

وی افزود: راه مهم دیگر برای پیشگیری و کنترل، دادن آزمایش است تا زمانی که آزمایش انجام نشود کسی از بیماری اطلاع پیدا نمی کند و نمی داند چه کسانی بیمار هستند و چه کسانی باید قرنطینه شوند.

این مقام چینی پیشرفت های چین را در مبارزه و مهار کرونا بسیار مهم دانست و آن را حاصل تلاش های مردمی و همچنین خستگی ناپذیری و کوشش پزشکان و کادرهای درمانی عنوان کرد.

در ماه های گذشته بیش از ۴۰ هزار پزشک که بسیاری از آنها از شهر پکن بودند به ووهان کانون شیوع بیماری در مرکز چین اعزام شدند با تلاش های گسترده این افراد،   این کشور اکنون در حال عبور از این تونل تاریک است و شمار مبتلایان بسرعت در حال کاهش است.

این فعال حوزه مبارزه با کرونا در چین همچنین گفت: آموزش دادن به مردم، بالا بردن آگاهی ها، اطلاع رسانی درباره نحوه قرنطینه و دادن آزمایش کرونا از جمله اقدامات مهمی است که حتی سازمان بهداشت جهانی بر آنها تاکید می کند.

«دو بین» تصریح کرد باید میزان آزمایش های کرونا افزایش یابد زیرا بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی تا زمانی که این آزمایش ها انجام نشود اطلاع دقیقی درباره شمار مبتلایان نداریم و آنها می توانند دیگران را کرونایی کنند.

وی گفت: نمی توان درستی و یا نادرستی همه راهبردها را بررسی کرد اما می توان اطمینان داشت که چین با قرنطینه صحیح و شناسایی موارد قطعی و مشکوک ها توانست این ویروس را مهار کند درست زمانی که توانستیم شهر ووهان را ایزوله کنیم و ارتباط مورد به مورد میان مبتلایان و افراد غیرکرونایی را قطع کنیم، ویروس را کنترل و شیوع بیماری را مهار کردیم.

این پزشک چینی در پایان شستن مرتب دست ها،  استفاده از ماسک و حضور نیافتن در تجمعات را از دیگر اقداماتی دانست که می تواند سهم هر فردی از یک جامعه برای مقابله با این ویروس باشد همه باید آنها را جدی بگیرند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۱۶۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان