//
کدخبر: ۲۵۰۲۲۱ //
شیران خراسانی:

شفاف‌سازی آمار مبتلایان کرونا به معنای ترساندن مردم نیست

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفاف سازی آمار مبتلا به کرونا به معنای ترساندن مردم نیست، گفت: لازمه مبارزه با ویروس کرونا آگاه بخشی کامل مردم است.

شفاف‌سازی آمار مبتلایان کرونا به معنای ترساندن مردم نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا شیران خراسانی،  شامگاه گذشته در برنامه «اشاره» سیمای خراسان رضوی اظهار کرد: ویروس کرونا مدتی است که کشورمان را درگیر خود کرده و بر طبق گفته پزشکان این ویروس اگر به محدوده تنفسی راه یابد به سرعت باعث ایجاد بیماری حاد تنفسی می‌شود.

وی افزود: مشکلی که ما در مبارزه با این ویروس داریم این است که در واقع این بحران دارای دو بخش است؛ بخش نخست مبتلایان به این بیماری هستند که این وظیفه بر عهده بهداشت و درمان است و بخش دیگر مبارزه با این ویروس است که عمدتا از حوزه بهداشت و درمان خارج است.

شیران خراسانی ابراز کرد: گرچه افرادی که مبتلا هستند آمار بالایی است اما لازمه مبارزه با این ویروس خارج از حوزه درمان است و لذا باید آگاهی‌بخشی به مردم به صورت کامل انجام شود.

اگر اطلاعات کافی به مردم داده نشود، مبارزه هم صحیح نخواهد بود

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حقیقت مردم سربازان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، امکان وجود این ویروس در همه اماکن وجود دارد، لذا اگر اطلاعات کافی به مردم داده نشود، مبارزه هم صحیح نخواهد بود. در دوران دفاع مقدس نیز برای جنگ نیازمند اطلاعاتی از آرایش دشمن برای حمله بودیم، این در واقع ترساندن رزمندگان نبود، بلکه آگاه‌بخشی افراد برای مبارزه هدفمند و موثر بود.

وی عنوان کرد: امروزه باید به مردم برای مبارزه با کرونا آگاهی کامل  بدهیم و در این خصوص دست بوس همه کادر پزشکی و بخش درمانی هستیم، چرا که آنچه در توان داشتند بلکه چندین برابر را به کار بردند تا مبتلایان بهبود یابند.

شیران خراسانی تصریح کرد: اشتباه بزرگ ما در مبارزه با ویروس کرونا این بود که متاسفانه به بخش میدانی توجه نداشتیم و با شیوع بیشتر آثار این بی‌توجهی را مشاهده کردیم. بیشتر توجه ما در بخش درمان بود، در حالی که این بخش برای مبتلایان است، لذا با محدودسازی رفت و آمدها موافق هستم و حتما باید الزام‌آور باشد، اما تا زمانی که مسافر از سایر شهرها به استان بیاید، این مشکل همچنان وجود دارد.

وی گفت: در جلسه ستاد مبارزه با کرونا تصمیم گرفته شد تا ستاد مردمی پشتیبانی مبارزه با کرونا مانند ستاد پشتیبانی در دوران دفاع مقدس تشکیل شود و مسئولیت این ستاد به آقای روشنک مسئول ستاد پشتیبانی دفاع مقدس سپرده و مقرر شد تا مانند دفاع مقدس رفتارهای پشتیبانی صورت گیرد و با توجه به اینکه قوای خط مقدم ما یعنی کادر پزشکی تا 15 روز دیگر رو به تحلیل است، فراخوان نیرو در این خصوص از نیروهای پزشک و پرستار بازنشسته و همچنین نیروهای آموزش دیده در هلال‌احمر و... انجام شود.

وی با بیان اینکه مبارزه با کرونا نیازمند یک حرکت همه جانبه و اتحاد و همبستگی همه دستگاه‌هاست، اظهار کرد: نمی‌توان گفت که ما با ویروس کرونا مبارزه می‌کنیم، اما بلیط هواپیما در مسیر مشهد بوشهر 200 هزار تومان شود و یا بسیاری موارد دیگر که این روزها مشاهده می‌شود. در واقع باید همه دستگاه‌ها پای کار بیایند تا این مبارزه به نحو صحیح صورت گیرد.

نسبت افزایش فوتی‌ها به بهبودیافتگان

شیران خراسانی عنوان کرد: هر جا با مردم صادقانه برخورد کردیم و حضور مردم را پررنگ کردیم، مشکل حل شد و بن‌بستی نداشتیم و امروز هم ماندن مردم در خانه عین مبارزه با این ویروس و شیوع آن است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه از ابتدای هفته تا پایان هفته نسبت آمار فوتی‌ها به بهبود یافتگان روند رو به رشدی داشته است، افزود: آمار در واقع به ما هشدار می‌دهد که اگر این زنجیره را قطع و مبارزه را هدفمند نکنیم، اوضاع وخیم‌تر خواهد شد.

وی افزود: ارائه آمار صحیح نیز برای ترساندن مردم نیست، بلکه در واقع آگاهی بخشی است، چرا که با گفتن آمار دقیق مردم برای مبارزه با کرونا آماده‌تر می‌شوند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در مشهد حدود 78 نفر تاکنون فوتی با تشخیص بیماری حاد تنفسی و 17 نفر فوتی با بیماری کرونا  اعلام شده است، اگر اینگونه بخواهیم آمار را تفکیک کنیم آیا مشکلی حل می‌شود؟ باید واقعیت را به مردم گفت و با گفتن واقعیت، مردم هم جدی‌تر و هم با آگاهی بیشتر به مبارزه با ویروس می‌پردازند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۰۲۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان