//
کدخبر: ۶۷۵۰۲ //

تمهیدات ویژه‌ای برای ترافیک زمان زلزله پیش بینی نشده است

علیخانی با بیان اینکه زلزله همه را هشیار کرد و مسئولان به بسیاری از مشکلات پی بردند، اظهار کرد: ما متوجه شدیم در مطالعاتی که قبلا در خصوص زلزله تهران انجام شده بود تمهیداتی برای بخش ترافیک پیش‌بینی نشده بود.

تمهیدات ویژه‌ای برای ترافیک زمان زلزله پیش بینی نشده است
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران با اشاره به زلزله 29 آذرماه تهران اظهار کرد: ما در مسئله زلزله با دو مقوله پیشگیری و درمان مواجه هستیم.

 

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ما بیشترین مشکل را در حوزه پیشگیری داریم، اظهار کرد: متاسفانه بیشترین توجه ما به حوزه درمان است و با غفلت از حوزه پیشگیری فقط خود را برای زمان بعد از ابتلا به بحران آماده می‌کنیم.

 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای مدیریت بحران پس از زلزله بیان کرد: اکنون به این فکر می‌کنیم که اگر تعداد زیادی کشته شوند چگونه و کجا آن‌ها را دفن کنیم و چه کسی به فکر کفن و دفن اجساد است.

 

علیخانی خاطرنشان کرد: در صورتی که اگر ما کار پیشگیری را به درستی انجام دهیم تا تلفاتی نداشته باشیم، مقوله گرما و مسائلی همچون کفن و دفن خود به خود حل خواهد شد و دیگر به امکاناتی نظیر چادر و محل اسکان نیازمند نخواهیم بود.

 

عضو شورای شهر تهران مهم‌ترین اقدام برای پیشگیری را توجه به بافت فرسوده برشمرد و تاکید کرد: اگر ما به فکر نوسازی این بافت باشیم بخش مهمی از کار را انجام دادیم، زیرا هنوز دیر نشده و معلوم نیست آن زلزله‌ای که همه منتظرش هستند امشب و یا 20 سال دیگر رخ می‌دهد.

 

وی تصریح کرد: از زلزله 29 آذرماه تا زلزله 5 دی ماه فعالیت‌هایی شروع شده اما مشکلات موجود برای سال‌های متمادی است که اکنون روی هم انباشته شده و نمی‌تواند طی چند روز حل شود.

 

علیخانی با بیان اینکه زلزله هفته قبل همه را هشیار کرد و مسئولان به بسیاری از مشکلات پی بردند، اظهار کرد: ما متوجه شدیم در مطالعاتی که قبلا در خصوص زلزله تهران انجام شده بود تمهیداتی برای بخش ترافیک پیش‌بینی نشده بود.

 

وی خاطرنشان کرد: در بخش حمل و نقل بحثی را باز کردیم و در حال سیاست‌گذاری در حوزه حمل و نقل برای زمان زلزله هستیم.

 

عضو شورای شهر تهران با اشاره به سرازیر شدن خودروها به خیابان‌ها و قفل شدن راه‌ها در زمان زلزله اظهار کرد: در این زمان هم مردم نمی‌دانستند چه باید کنند و هم اطلاع‌رسانی‌ها نادرست بود.

 

وی با بیان اینکه از قبل برای این مسئله سیاست مشخصی پیش‌بینی نشده بود، گفت: در حال حاضر از شهرداری خواسته‌ایم برای مواجهه با زلزله در بخش حمل و نقل برنامه‌های خود را ارائه دهد.

 

علیخانی با تاکید بر اینکه زلزله 29 آذرماه یک مانور اجباری بود، بیان کرد: این حادثه سبب شد ضعف بخش‌هایی که مشخص نشده معلوم شود و همه به فکر چاره‌اندیشی افتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۷۵۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان