//
کدخبر: ۶۵۲۷۲ //

کمک بلاعوض۵ میلیون تومانی برای مستاجران زلزله زده در کرمانشاه

معاون بنیاد مسکن اظهار داشت: به مستاجران در زلزله کرمانشاه مبلغ 5 میلیون تومان کمک بلاعوض و 10 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 4درصد و 7 ساله پرداخت می شود که در روستاها به میزان 3 میلیون تومان کمک بلاعوض و 10 میلیون تومان تسهیلات است.

 کمک بلاعوض5 میلیون تومانی برای مستاجران زلزله زده در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

عزیز الله مهدیان افزود: کمک برای اسکان موقت ساکنین واحدهای تخریب شده در زلزله کرمانشاه پیش بینی شد تا کار بازسازی برای واحدها انجام شود، در میان ساکنین واحدهای مسکونی مستاجران نیز هستند که از امکانات اسکان موقت بهره می برند.

 

مهدیان درباره اسکان موقت مستاجران در زلزله کرمانشاه گفت: برای مالکین واحدهای تخریب شده، کانکس در محل خانه مالک نصب می شود اما برای مستاجرین با توجه به نبود مالکیت زمین امکان نصب کانکس وجود ندارد و در شهر نیز شهرداری اجازه نصب آن را نمی دهد.

 

وی ادامه داد: به این افراد 5 میلیون تومان کمک بلاعوض و 10 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 4درصد و 7 ساله پرداخت می شود که در روستاها به میزان 3 میلیون تومان کمک بلاعوض و 10 میلیون تومان تسهیلات است.

 

معاون بازسازی و مسکن بنیاد مسکن ادامه داد: برای مالک خانه ای با چند واحد، امکانات کمکی از جمله 2میلیون تومان بلاعوض برای لوازم خانگی، 10 میلیون تومان تسهیلات و نیز 5 میلیون تومان اسکان موقت یک بار تخصیص داده می شود.

 

مهدیان مبلغ وام برای ساخت هر یک واحد ساختمان در شهرهای زلزله زده را 40 میلیون اعلام کرد و گفت: مالک برای ساخت هر واحد ساختمان چند واحدی، تسهیلات را به صورت جداگانه و باکارمزد 4 درصد دریافت می کند؛ به طور مثال برای خانه ای با 6 واحد 6 وام برای احداث به مالک تعلق می گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: جام جم آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۵۲۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان