//
کدخبر: ۶۱۶۲۸ //
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) قزوین:

اعزام گروه جهادی سپاه امام سجاد استان قزوین به مناطق زلزله

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین گفت: گروه جهادی سپاه امام سجاد به مناطق زلزله اعزام شد.

اعزام گروه جهادی سپاه امام سجاد استان قزوین به مناطق زلزله
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی صادق‌پور ، اظهار داشت: بررسی وقایع و حوادث تاریخی و انقلاب‌های مردمی در سراسر جهان بیانگر این نکته بوده که هر گاه حکومتی از پشتوانه مردمی قوی و مناسب برخوردار باشد نه تنها به راحتی خواهد توانست مشکلات را پشت سر گذاشته و با تهدیدات مقابله نماید، بلکه حضور مردم در صحنه و پشتیبانی از حکومت می تواند بقاء و حیات آن را در برابر انواع تهدیدات داخلی و خارجی نیز تضمین نماید.

 

وی خاطرنشان کرد: دستیابی به ویژگی فوق یعنی برخورداری از حمایت مردمی در گرو رهبری صحیح و هدایت درست مردم در جهت رسیدن به مطلوب‌ها و هدف غایی و نهایی است و آنگاه که این حرکت ار ویژگی‌های معنوی و دینی نیز برخوردار باشد دستیابی به اهداف تسهیل و هیچ عاملی هر قدر هم قوی، نمی‌تواند باعث یاس  و ناامیدی در مردم و یا مانع از پیشرفت و توسعه کشور شود.

 

صادق پور گفت: با بروز انقلاب شکوهمند اسلامی، این دگرگونی  و تغییر بنیادین در ساختار حکومتی ایران ایجاد و مردم توانستند با اتکا به اراده الهی و با مشارکت و پشتیبانی یکدیگر و تحت رهبری داهیانه روحانیت همیشه بیدار ، از این موهبت الهی برخوردار شوند.

 

وی با بیان اینکه همزمان با این تغییرات و متناسب با نیاز انقلاب، عنوان کرد: نهادهای انقلابی یکی پس از دیگری پا به عرصه وجود گذاشتند که سپاه و بسیج به عنوان یکی از اصلی ترین و اثر گذارترین این نهادها نقش مهمی را در جهت حفظ دستاوردهای این پدیده بزرگ اسلامی بر عهده گرفتند.

 

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین افزود: در چنین شرایطی امام خمینی(ره) در پنجم آذر 1358 فرمان تشکیل بسیج را صادر کرده و فرمودند: «مملکتی که بیست میلیون جوان دارد باید بیست میلیون ارتش داشته باشد.»

 

وی ابراز کرد: تشکل مردمی بسیج از همان ابتدای تولد توانست با حضور در صحنه‌های مختلف، قابلیت های متعددی را از خود بروز دهد، به طوری که پس از پشت سر گذاشتن بحران‌های انقلاب به ویژه جنگ تحمیلی به تدریج با گرایش به سمت تامین سایر نیاز مندی‌های کشور دامنه فعالیت‌های آن توسعه یافته و از یک سازمان با محوریت نظامی و امنیتی به یک سازمان چند منظوره با توانمندی‌های مختلف در عرصه‌های گونان نظامی، امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و به ویژه فرهنگی تبدیل شد.

 

صادق پور گفت: در تداوم این حرکت مقتدرانه، بر ماهیت نظامی آن برتری یافت و به عنوان الگویی موفق در صلح و سازندگی، مسئولیت‌ها و ماموریت‌های دیگری را نیز بر عهده گرفت، بدیهی است ورود به عرصه جدید به هیچ وجه به معنای غفلت از امکان بروز تهدیدهای نظامی و امنیتی و حفظ آمادگی‌های دفاعی نیست بلکه گویای این نکته است که بسیج می‌تواند به هنگام نیاز در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود را با شرایط جدید تعلیق دهد.

 

وی با اشاره به اندیشه امام راحل در خصوص بسیج، گفت: بسیج نهادی اجتماعی با ابعاد متعدد بوده که در این نگرش بسیج دیگر صرفا سازمان نظامی نیست که فقط در زمان جنگ و برای دفاع در مقابل دشمن شکل گرفته باشد بلکه نهادی است وسیع و پاسخگوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه و با اجزای دیگر نظام، چنان هماهنگی و پیوند دارد که انفصال آن جز با انحلال جامعه اسلامی متصور نیست.

 

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین خاطر نشان کرد: با توجه به جایگاه بسیار حساس بسیج در نشان دادن چهره نظام جمهوری اسلامی و ایجاد جاذبه در درون جامعه برای مشارکت و جذب هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان به سمت الگوهای سازنده مبتنی بر هویت ملی و مذهبی از دیدگاه امام خامنه‌ای بسیج و بسیجی مسئولیتی سنگین را بر عهده داشت و توانست یک ارتش معنوی مردمی را پایه‌ریزی کند.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده بسیج در همه زمینه ها افزود: در حوادث طبیعی و بلاها همچون زلزله، سیل و ... حضور بسیجیان گره گشای مشکلات و مایه دلگرمی مردم و مسئولان بوده است کما اینکه در حادثه اسفبار زلزله رودبار در سال 1369 قابل مشاهده بود و اکنون هم در زلزله غرب کشور(کرمانشاه) نیز بسیجیان حضور فعال در ترمیم و بازسازی مناطق زلزله زده دارند که ناحیه امام سجاد(ع) در این راستا نخستین گروه جهادی خود را به این مناطق اعزام کرد.

 

صادق پور مقابله با استکبار، قیام در مقابل انحرافات، تحمل صبر و مبارزه علمی و عملی، تعلیم و تربیت جوانان در جهت پاسداری از اصول و اهداف انقلاب و نظام را از مهم ترین ماموریت‌های بسیج برشمرد.

 

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین تصریح کرد: تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۱۶۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان