//
کدخبر: ۶۱۵۷۹ //
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد

۹۰۰ نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه کرمانشاه پس از زلزله

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پس از زلزله استان کرمانشاه، بیش از 900 نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه برای کمک رسانی به مردم منطقه انجام شد.

900 نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه کرمانشاه پس از زلزله
به گزارش فرتاک نیوز،

 «رحمت الله مه آبادی» امروز (شنبه) در کارگاه آموزشی «فرودگاه و آمادگی در برابر بلایا» که با همکاری سازمان ملل متحد برگزار شد، افزود: جابجایی یک هزار و 320 تن کمک‌های دولتی و مردمی و بیش از یک هزار و 278 مجروح در 2روز نخست پس از زلزله موید اهمیت زیرساخت های فرودگاهی در کشور است.

 

مه آبادی بیان کرد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در عمل به وظایف قانونی خود آمادگی دارد در شرایط بحران 100 هزار نفر امدادرسان و 15 هزار مجروح را منتقل کند، همچنین این شرکت آمادگی پذیرش اقلام امدادی از استان‌های معین و کشور‌های دوست و همسایه را در شرایط بحرانی دارد.

 

وی گفت: با توجه به ماهیت غیرمترقبه بودن حوادث طبیعی، لزوم اتخاذ سریع و صحیح تصمیم و اجرای بی‌وقفه عملیات مقابله با بحران اهمیت زیادی دارد.

 

«هدف مجموعه فعالیت‌های قبل، حین و پس از وقوع حوادث طبیعی کاهش اثرات حوادث و پایین آمدن میزان آسیب‌پذیری جوامع انسانی است و همزیستی مدیریت شده با بلایای طبیعی یکی از راهکار‌های مناسبی است که باید آن را مدنظر قرار دهیم که در این زمینه کشور ژاپن سرآمد است».

 

** راه اندازی پیشرفته عملیات اضطراری فرودگاهی؛ بزودی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به عملکرد هوایی ایران در زلزله سال 1382 بم، زلزله سال 1391 استان آذربایجان شرقی، جابجایی شهیدان فاجعه منا در سال 1394 و امدادرسانی اخیر به مناطق زلزله زده غرب کشور اشاره کرد و گفت: بزودی مرکز پیشرفته عملیات اضطراری فرودگاهی را با ویژگی های خاص از جمله رصد (مانیتورینگ) بهنگام و همزمان در 54 فرودگاه کشور افتتاح می کنیم تا در مواقع ضروری از آن استفاده شود.

 

وی افزود: در حوزه نرم افزاری نیز پس از تشکیل کمیته عملیات اضطراری و تهیه و تصویب دستورالعمل‌های مربوط بر اساس برنامه، همکاری مشترک شرکت فرودگاه‌ها و دفتر عمران سازمان ملل متحد مستقر در تهران با همراهی وزارت امورخارجه، سازمان مدیریت بحران کشور و شرکت بین‌المللی DHL در زمینه آمادگی فرودگاه مهرآباد در برابر بلایای طبیعی برنامه ریزی مناسب ضروری است.

 

 کارگاه آموزشی «فرودگاه و آمادگی در برابر بلایا» با حضور بیش از 40 نفر از نمایندگان لشکری و کشوری و نهادهای مستقر در فرودگاه ها و «گری لوئیس» هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران، گشایش یافت.

 

این کارگاه آموزشی تا هشتم آذرماه ادامه دارد.

 

زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.

 

این زلزله در استان کرمانشاه حوالی ازگله در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.

 

شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.

 

براساس آخرین اطلاعات اعلام شده از ستاد مدیریت بحران کشور، در این زمین لرزه 456 نفر جان باخته و 12 هزار و 386 نفر مصدوم شده اند.

 

پس لرزه ها هنوز ادامه دارد.

رییس بخش زلزله شناسی مهندسی و خطر پذیری مرکز تحقیقات راه و شهر سازی امروز اعلام کرد از شامگاه بیست و یکم آبان که زلزله اصلی کرمانشاه روی داد تا ساعت 3 و 52 دقیقه بامداد اول آذرماه، 878 پس لرزه در منطقه ثبت شد؛ ضمن آنکه این حادثه چهار پیش لرزه نیز داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۱۵۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان