//
کدخبر: ۹۹۹۰۵ //

شفر فصل آینده کار سختی در استقلال دارد

کاپیتان سابق آبی پوشان گفت: استقلال بازیکنان خوبی در فصل نقل و انتقالات گرفت اما باید شرایط را برای هماهنگی هرچه سریعتر آنها با تیم فراهم نمایند.

شفر فصل آینده کار سختی در استقلال دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

تیم فوتبال استقلال تهران فصل پر فراز و نشیبی را در لیگ هفدهم پشت سر گذاشت اما این فصل با ایستادن بر کرسی قهرمانی جام حذفی و راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برای این تیم خوب تمام شد. آبی ها حالا رسما وارد بازار نقل و انتقالات شده و کار خود را با خرید ۴ بازیکن آغاز کرده اند. پیروز قربانی کاپیتان سابق آبی پوشان در رابطه با آخرین شرایط استقلال و همچنین حضور تیم ملی در جام جهانی در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: اگر این بازیکنان جدید از سوی کادر فنی و بازیکنان باتجربه تر خوب حمایت شوند می توانند سالهای سال برای این تیم مفید فایده باشند.

 

* باشگاه استقلال چند بازیکن را در فصل نقل و انتقالات جذب کرد. نظر شما در باره خریدهای این تیم چیست؟

- قربانی: در مجموع خریدهای خوبی صورت گرفت. بازیکنان جدید جوان و با کیفیت هستند و اگر ظرفیت روانی کافی برای حضور در تیم استقلال را داشته باشند می‌توانند تا سالهای سال برای این تیم مفید باشند. بازی کردن در تیم های بزرگ و پر هواداری مثل استقلال و پرسپولیس فقط توانایی فنی نمی‌خواهد. در این تیم ها باید ظرفیت پذیرفتن حواشی کار را هم داشت تا موفق بود. در گذشته هم در این تیم ها بازیکنان خوبی حضور یافتند که چون ظرفیت روانی پذیرفتن حاشیه‌های این تیم ها را نداشتند نتوانستند موفق باشند.

 

* این بازیکنانِ به قولِ شما با کیفیت، چطور می توانند کیفیت واقعی خود را به نمایش بگذارند؟

- روزهای ابتدایی و بازی های ابتدایی برای آنها خیلی مهم است. نقش کادر فنی و بازیکنان باتجربه تر در این زمینه خیلی مهم است. همه مجموعه باید به این بازیکنان کمک کنند تا بتوانند به شرایط مناسب برای بازی در این تیم برسند.

 

* شجاعیان نیم فصل اول را تقریبا از دست داده است. چطور می توان جای خالی این بازیکن تاثیرگذار را پر کرد؟

- این دیگر هنر کادر فنی است که در نیم فصل اول جای خالی شجاعیان را پر کند. شجاعیان از تاثیرگذار ترین بازیکنان فصل گذشته بود که متاسفانه با پارگی رباط صلیبی مواجه شد. قطعا از دغدغه‌های شفر پر کردن جای خالی این بازیکن است.

 

* از نظر شما شفر فصل قبل عملکرد قابل قبولی داشت؟

- بله.

 

* آیا در فصل بعد هم می‌تواند در استقلال موفق باشد؟

- شفر مربی باتجربه و بزرگی است اما با همه این وجود با جرات می گویم فصل آینده کار سختی در استقلال دارد. حداقل این که کارش از فصل گذشته خیلی سخت تر است.

 

* دلیل این ادعای شما چیست؟

- فصل گذشته در اوایل حضور شفر نه شناخت کاملی از او و تفکراتش بود و نه این که روی استقلال زیاد حساب می‌شد. اما الان همه مربیان شفر و تفکراتش را می شناسند و روی استقلال هم بعنوان یک مدعی حساب می کنند. این کار را برای شفر خیلی سخت می کند.

 

* نظر شما در باره لیست نهایی تیم ملی و حضور در جام جهانی چیست؟

- با شناختی که از کی روش دارم او حتی اگر خودش هم بداند که در باره لیست نهایی اشتباه کرده حاضر به پذیرفتن این اشتباه نیست. اما در مورد سید جلال حسینی که گفته بود به خاطر جوان کردن تیم او را خط زدم نقد دارم. من این صحبت کی روش را خیلی خنده دار می دانم. در وهله اول این که مگر جام جهانی محل جوانگرایی است که شما آنجا دست به جوانگرایی زدید و دوم این که آقای کی روش بعد از جام جهانی برزیل شروع به آماده سازی تیم ملی برای جام جهانی روسیه کرد. آیا از آن زمان نمی دانست که حسینی الان چند سالش می شود؟ تازه یادش افتاده که سن حسینی بالا رفته؟ آیا سن حسینی یک دفعه بالا رفت و کی روش یک دفعه به یاد جوانگرایی افتاد؟ حداقل بعد از اتمام بازی های مقدماتی جام جهانی روی نام حسینی خط می کشیدند نه این که تا این آخرین روزها هم او را نگه دارند و بعد اعلام کنند که سن او بالا رفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۹۹۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان