//
کدخبر: ۹۹۶۵۴ //

دنیزلی، رایکارد و اسکولاری منتفی شد؛ «جان توشاک»؛ اصلی‌ترین گزینه هدایت تراکتورسازی+ سوابق

مربی ولزی پیشین تیم فوتبال رئال مادرید اصلی‌ترین گزینه هدایت تیم تراکتورسازی تبریز است.

 دنیزلی، رایکارد و اسکولاری منتفی شد؛ «جان توشاک»؛ اصلی‌ترین گزینه هدایت تراکتورسازی+ سوابق
به گزارش فرتاک نیوز،

مذاکرات مسئولان باشگاه تراکتورسازی برای انتخاب سرمربی جدید این تیم همچنان ادامه دارد.

در لیست بلند بالای مسئولان باشگاه تراکتورسازی گزینه‌های مختلفی برای نیمکت این تیم به چشم می‌خورد که هر کدام از آنها بنا به دلایلی منتفی شدند.

هم دنیزلی منتفی شد، هم رایکارد و هم اسکولاری!

فرانک رایکارد هلندی، فیلیپه اسکولاری برزیلی و مصطفی دنیزلی ترک‌تبار  جزو مربیانی بودند که در لیست تراکتورسازی حضور داشتند، اما در نهایت حضورشان در تبریز به سرانجام نرسید. رایکارد مبلغ زیادی درخواست کرد، اسکولاری حاضر نشد پای میز مذاکره بنشیند و دنیزلی هم از مواضع خود کوتاه نیامد تا نیمکت تراکتورسازی تا الان بلاتکلیف باشد.

با منتفی شدن حضور رایکارد، اسکولاری و دنیزلی، تراکتوری‌ها به سراغ فیلکس ماگات، زیکو و جان توشاک رفتند. ماگات، سرمربی سابق بایرن مونیخ است، زیکو سابقه هدایت تیم فنرباغچه و تیم ملی ژاپن را دارد و جان توشاک هم سرمربی رئال مادرید بوده است.

با این حال، شنیده می‌شود که در حال حاضر جان توشاک نزدیک‌ترین گزینه به هدایت تیم تراکتورسازی است. به همین خاطر هم نماینده محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتورسازی شب گذشته به ترکیه سفر کرده که با توشاک مذاکره کند.

«توشاک» کیست؟

گفته می‌شود که توشاک به حضور در تراکتورسازی چراغ سبز نشان داده و به همین خاطر احتمال حضور او در تبریز خیلی بیشتر از سایر گزینه‌هاست.

توشاک یک مربی ولزی است که در سال 1945 میلادی (1328 شمسی) متولد شده و 49 بازی ملی هم برای تیم ملی کشورش انجام داده است. توشاک فوتبال باشگاهی‌اش را در انگلیس پشت سر گذاشته و در تیم‌هایی مانند کاردیف و لیورپول را در کارنامه‌اش دارد.

توشاک کار مربیگری را به عنوان «مربی -بازیکن» از تیم سوانزی سیتی آغاز کرده و با این تیم هم به قهرمانی جام حذفی رسیده است. او در ادامه به عنوان مربی راهی تیم رئال سوسیه‌داد در اسپانیا شده، اما قبول هدایت تیم رئال مادرید نقطه عطف کارنامه توشاک است.

این مربی ولزی بعد از یک سال کار در رئال مادرید و قهرمانی با این تیم در لیگ برتر اسپانیا، روی نیمکت تیم دیپورتیوو لاکرونیا نشسته و با این تیم جام قهرمانی سوپرلیگ اسپانیا را هم بالای سر برده است. وی در سال 1998 هم با بشیکتاش قهرمان جام حذفی فوتبال ترکیه شده و سوپر جام فوتبال جمهوری آذربایجان را هم در سال 2015 با تیم خزر لنکران فتح کرده است.

تیم «الوداد کازابلانکا» در فوتبال مراکش، آخرین تیمی بوده که توشاک به عنوان مربی در آن فعالیت کرده است. وی در سال 2015 با این تیم قهرمان لیگ دسته اول مراکش هم شده است.

توشاک ولزی در دو مقطع هدایت تیم ملی این کشور را هم برعهده داشته، اما نتوانسته با این تیم نتایج چندان خوبی بگیرد. او همچنین روی نیمکت تیم ملی فوتبال مقدونیه و اسپورتینگ لیسبون پرتغال هم نشسته است.

وی الان 69 سال دارد و از سال 2015 در هیچ تیمی فعالیت نکرده است. حالا باید دید که آیا مسئولان باشگاه تراکتورسازی می‌توانند با توشاک به توافق برسند و او را به تبریز بیاورند یا خیر.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۹۶۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان