//
کدخبر: ۹۴۰۰۷ //

فینال لیگ اروپا؛ المپیک مارسی - اتلتیکومادرید؛ در انتظار عدد «۳»

فینال لیگ اروپا بین تیم‌های المپیک مارسی و اتلتیکومادرید در ورزشگاه اختصاصی المپیک لیون، پادشاه جدید این رقابت‌ها را معرفی می‌کند.

 فینال لیگ اروپا؛ المپیک مارسی - اتلتیکومادرید؛ در انتظار عدد «۳»
به گزارش فرتاک نیوز،

برای آن‌هایی که فوتبال برایشان چیزی بیش از یک تفریح است، حضور المپیک مارسی در بازی نهایی  لیگ اروپا به مثابه یک اتفاق بزرگ  تلقی می‌شود.  اگر هواداران اتلتیکومادرید، خوشحال از حذف آرسنال و نایب‌قهرمانی در لالیگا، المپیک مارسی را رقیبی برای پرشکوه‌تر جلوه دادن قهرمانی سوم در لیگ اروپا و جام یوفا می‌دانند، قطعا یا زمان زیادی از علاقه‌مندشان به فوتبال نمی‌گذرد یا از تاریخ باشگاه المپیک مارسی اطلاع ندارند! از تیم جنوب فرانسه غالبا با لقب «تنها فرانسوی قهرمان لیگ قهرمانان » یاد می‌شود؛ تیمی که لقب پرهوادارترین باشگاه فرانسه روی پیشانی‌اش ثبت شده و حریص کسب اولین جام اروپایی از زمان فتح بزرگ لیگ قهرمانان است.

فینال فصل جاری لیگ اروپا ساعت 23:15 امشب (چهارشنبه) در ورزشگاه المپیک شهر لیون برگزار می‌شود.

علاوه بر این اوصاف، قدرت تیم رودی گارسیا هم به اندازه کافی اتلتیکو را می‌ترساند. وجود مهاجمان گلزنی مانند تووین و بازیسازی به نام پایه، نیاز تیم مادریدی به هوشیاری در خط دفاع را بیشتر می‌کند. مارسی هر چند در خط دفاعی قدرت لازم را ندارد اما در بازی ترکیبی درخشان نشان می‌دهد. علاوه بر این، بازی در کشور خودی، می‌تواند نقطه اتکای روحی مناسبی برای قهرمان سابق اروپا باشد. برتری در فینال علاوه بر جام، جواز حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را در جییب مارسی قرار می‌دهد و آن‌وقت دیگر لازم نیست این تیم در هفته آخر لوشامپیونه به دنبال جواز صعود به معتبرترین جام باشگاهی اروپا باشد. در سوی مقابل، دست اتلتیکو پرتر است، هر چند دیه‌گو سیمئونه به خاطر محرومیت ناشی از اخراج در بازی رفت نیمه‌نهایی لیگ اروپا مقابل آرسنال قادر به همراهی تیمش نیست اما روح برنده‌اش در فینال‌ها همراه اتلتیکو خواهد بود.

 وضعیت متفاوت

اتلتیکو با برتری در زمین ختافه، نایب‌قهرمانی در فصل جاری لالیگا را قطعی کرد اما مارسی با تساوی پرگل مقابل گنگان، وضعیت خودش را به خطر انداخت و حالا در رده چهارم لوشامپیونه نسبت به لیون و موناکو شانس‌ کمتری برای  کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان دارد. این بازی، مصداق بارز ضرب‌المثل «تا سه نشه، بازی نشه» ما ایرانی‌هاست. چون از یک سو مارسی تا به حال 2 بار در فصول 1999-1998 و 2004-2003 به فینال رسیده و باخته و برای سومین بار در این رقابت‌ها به بازی نهایی رسیده است. از طرف دیگر اتلتیکو تا به حال 2 بار در فصول 2010-2009 و 2012-2011 جام این رقابت‌ها را بالای سر برده است. این تیم امیدوار است با سومین قهرمانی همراه یوونتوس، لیورپول و اینتر در رده دوم پرافتخارترین تیم‌های تاریخ جام یوفا و لیگ اروپا قرار بگیرد.

 رویارویی‌های قبلی

در تنها 2 رویارویی قبلی، اتلتیکومادرید با یک پیروزی و یک تساوی شرایط بهتری دارد.مرحله گروهی فصل 2009-2008 لیگ قهرمانان صحنه تنها تقابل‌های 2 تیم بود؛ جایی که گل‌های سرخیو آگوئرو برتری 2 بریک اتلتیکومادرید در ورزشگاه کالدرون را رقم زد و نبرد ورزشگاه ولودروم بدون گل خاتمه یافت.

غایبان فینال

 المپیک مارسی احتمالا از حضور رولاندو بی‌بهره خواهد بود اما بقیه عناصر کلیدی‌اش را در اختیار دارد. بزرگترین غایب اتلتیکومادرید، دیه‌گو سیمئونه، سرمربی این تیم است که به خاطر محرومیت ناشی از اخراج در بازی رفت نیمه‌نهایی فصل جاری لیگ اروپا در خانه آرسنال، دور از نیمکت خواهد بود. از خوشبختی‌های سیمئونه، بازگشت لوئیس به ترکیب و در اختیار داشتن تمام مهره‌هایش است. گریزمان در رقابتی که شاید با توجه به خواستارانش، آخرین حضورش در اتلتیکو باشد، قصد انجام کاری بزرگ را دارد.

 نکات کلیدی

*مارسی برای پنجمین و اتلتیکومادرید برای نهمین بار به یک فینال اروپایی راه پیدا کرده‌اند.

*سیمئونه، تنها مربی غیر اروپایی فاتح لیگ اروپا و جام یوفاست.

*اسپانیا برای هفتمین بار در فینال لیگ اروپا و جام یوفا نماینده دارد و برای اولین بار یک تیم از این کشور در بازی نهایی مقابل رقیبی از فرانسه می‌ایستد.

 ترکیب احتمالی

اتلتیکومادرید: اوبلاک، گودین، خوان‌فران، گریزمان، ساویچ، لوئیس، کوره‌آ، گابی، سائول، کوکه و کاستا

مارسی: پله، سار، رامی، گوستاوو، آماوی، لوپس، سانسون، تووین، اوکامپوس، پایه و ژرمین

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۴۰۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان