//
کدخبر: ۹۰۳۲۰ //

تغییر معادلات جشن قهرمانی/ نشانه اقتدار پرسپولیس تبدیل «بازی قدرت‌» حسین هدایتی شد

جشن قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر بالاخره برگزار شد، اما روی سکوی قهرمانی بیشتر از آن‌که به نام این باشگاه اشاره شود، نام یک شرکت خاص به چشم می‌خورد.

تغییر معادلات جشن قهرمانی/ نشانه اقتدار پرسپولیس تبدیل «بازی قدرت‌» حسین هدایتی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

هواداران پرسپولیس از همان ابتدای نبرد با سپیدرود رشت، به دست تبلیغات افراطی و گل‌درشت «استیل‌آذین ایرانیان» محاصره شده بودند. از سکوهای آزادی تا مسیر ورودی بازیکنان تیم قهرمان و سکوی اهدای جام، در هر فضای کوچک و بزرگی نام استیل‌آذین دیده می‌شد. این شرکت حتی در فاصله دو طبقه استادیوم آزادی نام تجاری‌اش را در هر دو طرف شعار «حالا‌حالا قهرمانیم!» قرار داده بود تا به سهم خودش برای رقبا کری خوانده باشد. این اتفاق در حالی رخ داد که سازمان لیگ از مدت‌ها قبل تاکید ویژه‌ای روی نظم و انضباط خاص مسابقه اهدای جام داشت. این نهاد حتی اجازه نداد در لحظه بالای سر بردن جام قهرمانی، فرزندان بازیکنان پرسپولیس در کنار پدران‌شان حضور داشته باشند، اما ظاهرا برای حجم تبلیغات در چنین مسابقه‌ای، هیچ محدودیتی در نظر نگرفته بود. در سکوی قهرمانی لیگ‌های معتبر دنیا، تقریبا هیچ نشانی از تبلیغات دیده نمی‌شود. حتی کشورهایی که حامیان مالی را به مراسم اهدای جام راه می‌دهند، معمولا در گوشه کوچکی از سکو از نام این برندها استفاده می‌کنند و آن‌ها را به حاشیه می‌رانند. اما در لیگ برتر ایران میزان استفاده از نام تجاری استیل‌آذین آن‌قدر پررنگ بود که انگار همه باشگاه‌های لیگ برتر، زیرمجموعه این شرکت هستند و همه این رقابت‌ها، در دل این مجموعه برگزار شده است!  

جشن قهرمانی لیگ به‌جای آن‌که نشانه اقتدار تیم پرفسور باشد، تبدیل به «بازی قدرت‌» حسین هدایتی شد. باشگاه از مدتی قبل بازیکنانش را از ملاقات‌ با این چهره حاشیه‌ساز منع کرده بود، اما او به روش خاص خودش، در جشن قهرمانی قرمزها سهیم شد. مدیران سازمان لیگ صراحتا اعتراف کرده‌اند که برای فروش حق تبلیغات مراسم قهرمانی تنها پول بیشتر و پیشنهاد بهتر را در نظر گرفته‌اند. اتفاقی که موجب‌شده هدایتی یک فرصت فوق‌العاده برای جلب‌توجه به‌دست بیاورد. حاج حسین در حالی  تنها اسپانسر مراسم اهدای جام شده که هنوز زمان زیادی از قرار‌گرفتن نامش در فهرست منتشرشده بدهکاران بزرگ بانکی از سوی یک نماینده مجلس نمی‌گذرد. اگر چنین فهرستی واقعیت دارد و هدایتی واقعا به سیستم بانکی کشور بدهکار است، چرا نهادهای مسئول در مورد او سکوت کرده‌اند و فدراسیون فوتبال فضای تبلیغاتی یکی از پربیننده‌ترین دیدارهای فصل را به‌صورت تمام‌و‌کمال در اختیار این چهره قرار می‌دهد؟ اگر هم چنین فهرستی واقعیت ندارد و هدایتی به بانک‌ها بدهکار نیست، چرا هیچ‌وقت تکذیبیه‌ای از لیست معروف آقای نماینده منتشر نشده است؟

مالک شرکت استیل‌آذین در کنار استفاده حداکثری از فضای تبلیغاتی مراسم اهدای جام، جدال پرسپولیس  و سپیدرود را مستقیما از جایگاه سی‌و‌شش تعقیب کرد. او خودش را در میان تیفوسی‌ترین هواداران سرخ‌ها قرار داد. هوادارانی که تا امروز هرگز برای تیم‌شان سفته و فایل صوتی رو نکرده‌اند.  هدایتی در حالی مرد اول نمایش سازمان لیگ بود که کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هنوز به شکل جدی به پرونده ادعاهای بهروز رهبری‌فرد در مورد خرید داورها در باشگاه استیل‌آذین ورود نکرده است. حسین هدایتی از هر فرصتی استفاده می‌کند تا نام استیل‌آذین را در معرض دید مخاطبان فوتبال ایران قرار بدهد، اما این نام علاوه‌بر شرکت تجاری، زمانی به یک باشگاه فوتبال نیز مربوط بود که اتفاقا با مالکیت و مدیریت خود هدایتی در مسیر قهقرا قرار گرفت. مدیران باشگاه پرسپولیس از رابطه مهره‌های تیم با حسین هدایتی راضی نیستند و آن‌ها را از تکرار چنین بازدیدهایی منع کرده‌اند، اما ظاهرا قرار نیست هدایتی از حرارت تنور پرسپولیس دست بکشد. در مواجهه با فروشنده‌‌های سازمان لیگ، شاید هدایتی جام قهرمانی فصل بعد را خودش بالای سر ببرد!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۰۳۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان