تاریخ انتشار: 1397/02/08 08:15
کد خبر: 150175

پنالتی گرفتن داور از ترس جانش بود!

رییس هیات مدیره باشگاه بادران با بیان این که داور دیدار تیمش مقابل نفت مسجد سلیمان از ترس جانش پنالتی گرفت، بیان داشت: مسئول این تیم دولتی مرا به مرگ تهدید کرد.
پنالتی گرفتن داور از ترس جانش بود!

 دیدار جنجالی دو تیم بادران و نفت مسجد سلیمان در یک هفته مانده به پایان رقابتهای لیگ دسته اول پایانی تلخ داشت. در دیداری که تیم میهمان می توانست با گرفتن یک امتیاز جشن زودهنگام صعود به رقابهای لیگ برتر را بگیرد، بادران به پیروزی رسید تا معادلات بالای جدول به هم خورده و این تیم نیز روزنه‌ای برای صعود به لیگ برتر داشته باشد. پایان جنجالی که با درگیری فیزیکی لیدرها و تماشاچیان تیم نفت در ورزشگاه ایجاد کردند همراه بود این بازی را به یکی از جنجالی ترین بازی های این فصل مسابقات تبدیل کرده بود.

فریدون قربانیان رییس هیات مدیره باشگاه در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: شما بارها و بارها صحنه پنالتی که علیه تیم در آخرین ثانیه‌های بازی مقابل نفت مسجد سلیمان اعلام شد را نگاه کنید و ببینید که این صحنه اصلا پنالتی نبود. من نمی گویم که خدای ناکرده بین داور و تیم مقابل مسائل مالی در میان بود اما می گویم داور از ترس جانش اعلام ضربه پنالتی کرد.

وی افزود: از ابتدای بازی شاهد تخلف تماشاگران منتسب به تیم نفت بودیم. زمینه جنجال از دقایق ابتدایی وجود داشت و وقتی ما از تیم حریف پیش افتادیم سکوهای تیم میهمان ورزشگاه به شدت ملتهب شد. این ناهنجاری ها از دقیقه ۸۰ به بعد تبدیل به شعارهای دسته جمعی و هدایت شده گردید و کار به تهدید داور از روی سکوها رسید. من در جایگاه نشسته بودم و مسئولان نفت مسجد سلیمان هم کنار ما بودند. من با لحنی آرام و مودب خطاب به همه مسئولان نفت گفتم: «شما که تیم تان صعود کرده لطفا به تماشاگران تان توضیح دهید که حداقل فحاشی و تهدید نکند». در این لحظه یکی از مسئولان تیم نفت مسجد سلیمان شروع کرد به فحاشی و توهین به خود من و حتی کار از این هم گذشت و این آقا بنده را تهدید به مرگ کرد.

رییس هیات مدیره باشگاه بادران اضافه کرد: مسئولان فدراسیون هم در جایگاه وی.آی.پی بین ما نشسته بودند و کاملا شاهد و ناظر این صحنه‌ها بودند و هم دیدند که این آقا که از مسئولان دولتی هم هست چقدر به بنده توهین و چطور مرا تهدید به مرگ کرد.

قربانیان در ادامه بیان داشت: این اتفاق تقریبا دقیقه ۸۰ بازی بود و این درگیری‌ها هفت، هشت دقیقه ادامه پیدا کرد. بعد همین آقایان وی.آی.پی را ترک کردند و کنار زمین رفتند و یک دقیقه بعد داور آن پنالتی را گرفت که همه کارشناسان حتی کارشناسان برنامه لیگ یک هم به اشتباه بودن این تصمیم صحه گذاشتند. حالا این کار خدا بود که آن پنالتی گل نشد تا حقی از تیم ما ضایع نشود. اما آن پنالتی اشتباه اگر گل می‌شد حتما حقی از تیم ما و یا دیگر تیم هایی بود که شانس صعود دارند ضایع می کرد.

وی اضافه کرد: بعنوان فردی که در فوتبال فعالیت و هزینه می‌کند برای این فوتبال احساس مسئولیت می‌کنم. آیا این که نفت مسجد سلیمان صعود کند یا نکند، بادران ببازد یا ببرد مهم است یا آبروی جهانی کشورمان؟ من بعنوان فردی که برای بادران هزینه می‌کند می‌گویم شکست که هیچی، حتی اگر تیم ما سقوط کند هم کند باز هم منافع حیثیتی و جهانی کشورم را در اولیت قرار می‌دهم. ما خودمان در فوتبال مدیریت می‌کنیم و می‌دانیم اتفاقات عمده سکوها معمولا نمی تواند خودجوش باشد.

رییس هیات مدیره این باشگاه در ادامه بیان داشت: آنهایی که این اتفاقات را ایجاد و مدیریت می‌کنند به این فکر نمی‌کنند که اگر خدای ناکرده در ورزشگاه یک فاجعه انسانی روی دهد و جان هموطنان ما به خطر بیافتد چه عواقبی ممکن است داشته باشد؟ حتما باید این اتفاق بیافتد تا به فکر بیافتیم؟ چرا هیچ وقت ما به فکر پیش‌گیری نیستیم؟ روی سخن من به شخص آقای حسن زاده رئیس کمیته انضباطی است. ایشان که در جریان ریز این اتفاقات هستند باید بیشتر از همه احساس مسئولیت کنند. اگر کمیته انضباطی اینجا جلوی این اتفاقات را نگیرند و در آینده اتفاق بدتری بیفتد من از الان آقاکی حسن زاده و کمیته انضباطی را مسئول مستقیم آن اتفاقات احتمالی در آینده می‌دانم و دوستان مطمئن باشند که بنده آن روز سکوت نخواهم کرد.

رییس هیات مدیره باشگاه بادران در خصوص آینده این تیم در فوتبال ایران بیان داشت: ما یا به کاری ورود نخواهیم کرد و یا اگر ورود کنیم تا انتها خواهیم رفت. تیم ما در این فصل به لیگ برتر صعود کند یا نکند خیلی در هدفگذاری و برنامه های آینده ما فرق ندارد. ما فصل بعد و فصل‌های بعد را هم با قدرت تیمداری می‌کنیم و همین ساختار را حفظ و تقویت می‌کنیم. می‌خواهیم تیمی موفق در بخش خصوصی باشیم که آینده ای مشخص و روشن را در فوتبال رقم بزنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/487p9a

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


محمودزاده خبر داد: ارسال پرونده اتفاقات بازی بادران و نفت ‏مسجد سلیمان به کمیته انضباطی

ربیعی استاد کام بک های لیگ یک
نتایج چشمگیر خارج از خانه برای بادرانی ها؛