//
کدخبر: ۸۸۲۰۷ //

چند عدد و رقم معنادار/ شانس استقلال به شدت بیشتر است

چند عدد و رقم معنادار/ شانس استقلال به شدت بیشتر است
به گزارش فرتاک نیوز،

مسلما بازی استقلال و ذوب‌آهن در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بسیار جذاب خواهد بود و انتظار می‌رود شاهد نبرد نزدیکی بین دو تیم باشیم. از یک سو استقلال شرایط فوق‌العاده خوبی دارد، اما از سوی دیگر امیر قلعه‌نویی هم به خوبی از زیر و بم تیم سابقش مطلع است. دو تیم در لیگ حسابی همدیگر را رصد کرده‌اند، اما شاید قصه لیگ قهرمانان آسیا فرق داشته باشد. در این مطلب آمار و ارقام به جا مانده از استقلال و ذوب‌آهن در پایان مرحله گروهی این تورنمنت را با هم مقایسه می‌کنیم.

استقلال با کسب 12امتیاز صدرنشین گروه چهارم شد و صعود جانانه و مقتدرانه‌ای از گروه موسوم به مرگ داشت، اما ذوب‌آهن با کسب فقط 7امتیاز، یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های صعودکرده به یک‌هشتم نهایی محسوب می‌شود. در فاز هجومی وضع استقلال آشکارا بهتر است. آنها در دور گروهی 9گل زده‌اند، در حالی که ذوب‌آهن تنها موفق شده است شش گل به ثمر برساند. عجیب اینکه آمار شوت داخل چارچوب هر دو تیم ایرانی ضعیف است؛ به این معنا که استقلالی‌ها 23بار و ذوبی‌ها 22بار توپ را به سمت چارچوب دروازه رقبا شلیک کرده‌اند.

در بخش دفاعی هم استقلال وضع بهتری دارد. این تیم در گروه مرگ 5گل خورده، اما ذوب‌آهن 8گل دریافت کرده است. همچنین شاگردان شفر در این شش مسابقه 73تکل موفق داشته‌اند، در حالی که این عدد برای تیم قلعه‌نویی 66تکل موفق بوده است. البته استقلالی‌ها در مجموع 309دوئل را برده‌اند، در حالی که ذوبی‌ها در 321دوئل موفق به پیروزی شده‌اند.

در حوزه ارایه بازی مالکانه اما آمار دو تیم قابل مقایسه نیست. شاید جالب باشد بدانید استقلال در دور گروهی مجموعا 2249پاس سالم داشته، در حالی که ذوبی‌ها 1520پاس سالم بین هم رد و بدل کرده‌اند. این یعنی استقلال به طور متوسط در هر بازی 374پاس صحیح داده، اما ذوب‌آهن در هر مسابقه به طور میانگین 253 پاس را به ثبت رسانده است. همچنین بد نیست بدانید استقلالی‌ها در دور گروهی 264 پاس بیشتر از بازیکنان رقیب سنتی‌شان یعنی پرسپولیس به هم داده‌اند. در تعداد دریبل‌های موفق هم استقلال با نسبت 70 به 43 بهتر از ذوب‌آهن بوده است.

سرانجام اینکه آبی‌ها در دور گروهی 102بار خطا کردند و 66خطا گرفتند، در حالی که بازیکنان ذوب‌آهن در شش بازی این مرحله مجموعا 67خطا کرده‌اند و 84 خطا گرفته‌اند تا حداقل در این زمینه عملکرد بهتری نسبت به تیم شفر داشته باشند. استقلالی‌ها در این مرحله 8اخطارگرفتند و ذوبی‌ها 5بار با کارت زرد داور مواجه شدند.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: روزنامه گل
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۲۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان