//
کدخبر: ۸۵۸۴۳ //

زمانی مسئولیت صحبت های خود را قبول کند؛سرانجام جریمه جنجالی استقلال در آسیا چیست؟

جریمه باشگاه استقلال برای صحبت های جنجالی زمانی، از حساب پاداش های این باشگاه کسر می شود.

 زمانی مسئولیت صحبت های خود را قبول کند؛سرانجام جریمه جنجالی استقلال در آسیا چیست؟

استقلال در فصل جاری لیگ قهرمانان با رفتار  درست و حرفه ای هواداران و قانونمندی مدیران اجرایی باشگاه توانست تا رضایت فدراسیون فوتبال آسیا، ناظران و کمیته انضباطی را جلب کند و هیچ جریمه ای شامل حال این باشگاه نشد.

با این وجود اعلام جریمه 5 هزار دلاری این باشگاه به دلیل مصاحبه حسن زمانی علیه تیم داوری دیدار با العین شوک سنگینی به این باشگاه بود. عضو هیات مدیره استقلال نتوانست از صحبت های خود دفاع کند و در نهایت بعد از فرصت 14 روزه این جریمه نهایی و به اجرا درآمد تا یک جریمه جنجالی شامل حال استقلال شود.

جریمه چگونه پرداخت می شود؟

با شروع مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، باشگاه ها حسابی نزد AFC خواهند داشت که موجودی این حساب بر اساس پاداش ها و جریمه ها مشخص می شود. کسب پیروزی و تساوی در کنار کمک هزینه سفر و یا صعود از مراحل مختلف باعث می شود تا باشگاه ها پاداش دریافت کنند و جریمه ها نیز از این حساب کسر می شود.

باشگاه استقلال با توجه به دو برد، سه تساوی و دو سفر پیش از دیدار برگشت با الهلال از فدراسیون فوتبال آسیا 190 هزار دلار پاداش دریافت کرده و این جریمه از حساب آنها کسر می شود.

زمانی مسئولیت صحبت های خود را بپذیرد

بعد از اعلام اولیه جریمه و در فرصت دفاع، سیدرضا افتخاری مدیرعامل استقلال با ابلاغ نامه فدراسیون فوتبال آسیا از زمانی خواست تا از صحبت های خود دفاع کند اما این اتفاق رخ نداد تا استقلالی بی دفاع از سوی زمانی مبلغ 5 هزار دلار جریمه شود. 5 هزار دلار هر چند شاید عدد بزرگی نباشد اما برای باشگاه استقلال که حتی در برخی سفرها با مشکل تامین پول تو جیبی بازیکنان رو به رو است، می تواند رقمی قابل توجه باشد.

هواداران استقلال امیدوارند تا حسن زمانی عضو قدیمی هیات مدیره این باشگاه، با پذیرش عواقب حرف های خود، مسئولیت پرداخت این مبلغ را بر عهده بگیرد و با تهیه مبلغ 5 هزار دلار آن را به حساب باشگاه بازگرداند.

وزارت ورزش ورود می کند؟

تا به امروز هیچ موضع گیری رسمی از سوی وزارت ورزش و جوانان در این باره انجام نشده و یا به بیان بهتر رسانه ای نشده است. مسئولان وزارت خانه هیچ صحبتی در این باره نداشتند و شخص زمانی نیز هیچ واکنشی به این اتفاق نداشته تا فعلا سرنوشت این جریمه نامشخص باشد اما خواست هواداران استقلال در فصلی که میزبانی آنها بدون مشکل انجام شده این است که با ورود نهادهای مربوطه، این رقم از حساب باشگاه کم نشود و فرد خاطی، آن را پرداخت کند. اقدامی که به نظر می رسد خواسته نا به جایی نیست و سید رضا افتخاری نیز می تواند آن را به عنوان مدیرعامل از عضو هیات مدیره طلب کند.

 

 

منبع: ورزش سه
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۵۸۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان