//
کدخبر: ۸۳۹۶ //

برانکو زیر ذره بین؛ بشکن زدن با دست چپ در شب دربی

سرمربی پرسپولیس چه خصوصیات اخلاقی دارد، چه علایقی دارد و از زندگی شخصی‌اش چه چیزهایی می‌خوانید بدانید؟

برانکو زیر ذره بین؛ بشکن زدن با دست چپ در شب دربی

به گزارش فرتاک نیوز در این چند روز گذشته و در آستانه دربی تلاش زیادی کردیم تا با کمک اطرافیان و دوستان نزدیک سرمربی پرسپولیس خصوصیات اخلاقی و عادت‌های فردی و نکات خصوصی‌تر از زندگی آنها را پیدا کنیم.

حاصل این تلاش را در زیر می‌خوانید:

* آقای شیفه

داشتن لقب در دنیای فوتبال اتفاق جدیدی نیست. کمتر فوتبالیست یا مربی‌ای را می‌شود پیدا کرد که لقبی نداشته باشد. بعضی از آنها  بیشتر تزئینی هستند و بعضی دیگر واقعا برازنده افرادی است که آنها را به یدک می‌کشند. برانکو مجموعه‌ای از القاب است. هر دسته از اطرافیان و نزدیکان برانکو لقبی را به او داده‌اند.

"شیفه" و به زبان خودمان رئیس (بالاترین رتبه)، لقبی است که دستیارانش برانکو را با این نام صدا می‌زنند. فامیل و نزدیکان برانکو اما او را با لقب دیگری صدا می‌کنند "تانات". این کلمه برخلاف "شیفه" معنای خاصی ندارد.

برانکو دارای اصلیت بوسنیایی است و بوسنیایی در زبان مادری برانکو "بوتانات" تلفظ می‌شود اما برانکو در کودکی چون نمی‌توانسته بوتانات را تلفظ کند با زبان کودکانه "تانات" می‌گفته و همین اسم از بچگی تا الان که مردی 60 و اندی ساله است روی او ماننده است.

لقبی هم که ایرانی‌ها آشنایی بیشتری با آن دارند لقب "پروفسور" است. این هم از آن القابی است که برازنده برانکو است و حسابی به او می‌آید.

* خانواده ورزشکار و مشاور صلح

مربیان و بازیکنانی که به ایران می‌آیند اگر در ایران ماندگار شوند اولین کاری که انجام می‌دهند این است که خانواده‌شان را به ایران می‌آورند اتفاقی که در مورد برانکو نیفتاده است. فکر نکنید که دلیل این اتفاق اختلافات خانوادگی است.

برانکو و همسرش اتفاقا رابطه بسیار خوبی هم دارند. همسر او 59 ساله و مشاور صلح خانواده است و در تامین اجتماعی کار می‌کند. او چند ماه دیگر بازنشسته می‌شود و به ایران می‌آید تا درکنار برانکو باشد.

برانکو همچنین یک دختر 32 ساله و یک پسر 34 ساله دارد. پسر برانکو دروازه‌بان حرفه‌ای بوده که به دلیل مصدومیت مجبور شده فوتبال را رها کند و در حال حاضر یک کلینیک ورزشی بسیار مدرن را در کرواسی اداره می‌کند. کلینیکی که از امکانات مدرنی برخورده است و آب گرم طبیعی هم دارد. دختر برانکو مدیریت این کلینیک را به عهده دارد.

* مهربانی، تیغ دولبه برای شفه

نزدیک ترین افراد به برانکو یک خصوصیت را در او بارز می دانند. خصوصیتی که هم نقطه ضعف و هم نقطه قوت او محسوب می شود. برانکو مربی ای است که بسیار کوتاه می‌آید. از هیچ کس دلگیر نمی شود و به هیچ وجه کینه ای نیست.

خصوصیتی که نقطه ضعف و قوت او محسوب می‌شود. برانکو به دلیل همین خصوصیت نمی‌تواند چهره یا فردی را حذف یا طرد کند. او باوری دارد که شاید جالب باشد. از نظر سرمربی پرسپولیس اگر خدا، کسی را در کنار او قرار داده نباید با اخراج یا کنار گذاشتن او روزی‌‎اش را قطع کند. شاید با توضیح این خصلت، دلیل بسیاری از تصمیمات برانکو در پرسپولیس مشخص شود.

* خانه ای همین نزدیکی

برانکو نه خانه ای در تجریش اجازه کرده نه آپارتمانی در بالاترین نقطه شهر. او در یک هتل آپارتمان زندگی می‌کند. این تصمیم با عبرت گرفتن از وضعیت هموطنانش در پرسپولیس گرفته شد.

کرانچار خانه‌ای در تجریش داشت و ساعت‌ها برای رسیدن به محل تمرین در شرکت واحد وقت صرف می‌کرد. وینگو هم شرایط مشابهی داشت. برای او خانه‌ای در فرمانیه اجاره کرده و او برای حضور در تمرین پرسپولیس باید با پیمودن مسافتی بعید به کارگران می‌رفت.

برانکو به همین دلیل از مسئولان تیم خواسته برای او هتل آپارتمانی در جنت‌آباد بگیرند تا برای رسیدن به محل تمرین مشکل خاصی نداشته باشد. این تصمیمی است که برانکو در مشورت با چلنگر، مترجم سابق و دوست صمیمی‌اش گرفت و از این تصمیم راضی هم هست

* برانکو و چوک رانندگی نمی کنند

برانکو حاضر نیست در ایران رانندگی کند. او راننده خصوصی دارد و حتی اگر راننده‌اش هم روزی سرکارش حاضر نشود، این  وظیفه برعهده مارکو و ایگور است. بد نیست بدانید  برانکو و چوک رانندگی نمی‌کنند.

* آقای ژاپنی

چرت های کوتاه در بین رانندگی و استراحت بسیار کم برانکو باعث شده تا برخی از اطرافیانش این خصلت او را با ژاپنی ها مقایسه کنند. چرا که برانکو معمولا در طول روز نمی خوابد و استراحت او چرت های کوتاه بین مسیر و ترافیک تهران است.

* منوی مورد علاقه پروفسور

برانکو ارتباط خوبی با غذاهای ایرانی ارتباط برقرار کرده و برای این که لیستی از غذاهای مورد علاقه او تهیه کنیم نیاز به یک لیست بلندبالا داریم. کباب شاندیز، آبگوشت و آش رشته در صدر این لیست قرار می‌گیرند. در رده‌های بعدی غذاهایی مانند قیمه و قورمه سبزی قرار دارند.

* چمدان با معرفت

در کل برانکو تعصب و علاقه زیادی به لباس ها و وسایلی که می‌خرد دارد و به همین دلیل همیشه از برندهایی خرید می‌کند که تا سال های طولانی کارآیی داشته باشند مثل پالتوی معروفش که از زمان تیم ملی با اوست. او یک چمدان خلبانی هم دارد که مانند پالتویش از زمان تیم ملی با اوست.

چند روز گذشته دسته این چمدان کنده شد و برانکو انگار که یکی از بچه‌هایش مریض شده ناراحت بود! او این چمدان را زمان حضورش در تیم ملی 1200 یورو معادل 6 میلیون تومان خریده بود.

* فیلم و ژانرهای مورد علاقه

نه سیاست و نه هنر. فقط ورزش. برانکو نه اخبار می‌بینید و نه سیاست را چندان دنبال می‌کند. او اگرچه در دهه 80 و 90 در کرواسی زیاد فیلم می‌دید و سینما می‌رفت و حتی پیش می‌آمد که صبح وارد سینما شده و شب خارج شود اما الان دیگر علاقه‌ای ندارد.

تلویزیون او 24 ساعته روشن است اما او یا فوتبال می‌بیند و یا اگر فوتبال پخش نشود، فیلم‌های آنالیز فوتبال را تماشا می‌کند. او در این زمینه با دوست صمیمی‌اش یعنی کرانچار شباهت زیادی ندارد چون کرانچار بیشتر وقتش را صرف تماشای فیلم می‌کرد اما برانکو فقط فوتبال می‌بیند و او را می‌توان سمبل فوتبال نامید.

* کرانچار و بوناچیچ، دوست و دشمن

کرانچار صمیمی‌ترین دوستش و در حد برادر اوست. این رابطه صمیمانه تا حدی زیاد است که برانکو دو پیشنهاد خوب مالی  را از باشگاه های مختلف به این دلیل که کرانچار هم در لیست این باشگاه حضور داشته نپذیرفته است.

برخلاف کرانچار، او با لوکا رابطه‌اش شکرآب است. رابطه با وینگو هم بین کرانچار و لوکاست. نه برادر و نه دشمن.

* دوستان صمیمی در ایران

برانکو آدم رفیق بازی نیست اما چند دوست صمیمی در ایران دارد. رضا چلنگر، صمیمی ترین دوست و همراه پروفسور است. امکان ندارد اعیاد ایرانی و کروات پیش بیاید و آنها به هم در تماس های تلفنی تبریک نگویند. به غیر از چلنگر، افاضلی دوست و مشاور نزدیک او محسوب می‌شود. مجید ساعدی‌فر هم یکی از نزدیکان برانکو در ایران است.

* آرایش در هتل

آرایشگر برانکو همان آرایشگری است که در هتل المپیک کار می‌کند و بسیاری از اهالی فوتبال هم مشتری او هستند.

* آقای شب‌زنده دار

 ساعت خواب او خیلی زود نیست و اکثرا بین ساعت‌های 1 تا 1:30 شب می‌خوابد. البته او در شب‌های دربی و بازی‌های حساس دیرتر می‌خوابد.

* بشکن در شب های حساس

آقای استاد در شب مسابقات حساس عادت های جالبی دارد. او در این شب ها پرحرف‌تر از همیشه می‌شود. اطرافیان برانکو گواهی می دهند که او معمولا بیشتر حرف می زند، بیشتر راه می رود و بیشتر خودش را مشغول می کند.

بد نیست بدانید پرفسور هنگامی که خیالش راحت تر است، در محوطه اتاقش قدم می زند و در حال بشکن زدن فکر می کند، آن هم با دست چپ.

آنها معتقدند هنگامی که آقای سرمربی کمی استرس داشته باشد، دست هایش را به میان موهایش برده و با موهایش بازی می کند. "بشکن" و دست بردن در بین موها حالت روحی او را در شب های قبل از مسابقه کاملا عیان می کند.

آخرین نکته ای هم که در این بخش باید بدانید، این است که او در دو دربی گذشته با بشکن زدن شب دربی ها را پشت سر گذاشته است.

* کاپوچینو

برانکو علاقه ای به خوردن قهوه ندارد، بلکه او بیش از حد طالب خوردن کاپوچینوهای هتل المپیک است. او هر چند وقت یک بار برای خوردن این کاپوچینوها به هتل می رود. در شب های مسابقه بیشتر از همیشه به این نوشیدنی علاقه دارد، ضمن اینکه چای سبز با عسل هم جزو نوشیدنی های مورد علاقه استاد است.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان