//
کدخبر: ۸۳۱۸۰ //

شفر: بازی‌های ما از ایران-مراکش مهمتر است!

سرمربی استقلال مهم‌ترین برنامه تیمش در مقطع زمانی فعلی را آماده‌سازی بازیکنان برای دیدار مقابل نفت تهران و الریان قطر دانست و در عین حال به انتقاد از نحوه برنامه‌ریزی مسابقات لیگ برتر پرداخت.

شفر: بازی‌های ما از ایران-مراکش مهمتر است!
به گزارش فرتاک نیوز،

وینفرد شفر در حاشیه تمرین امروز (یکشنبه) تیمش اظهار داشت: اول سال جدید را به همه تبریک می‌گویم و برای همه آرزوی سلامتی دارم. ما باید الان تیم‌مان را برای دیدار با نفت و الریان آماده کنیم. منم خوشحالم که شش بازیکن ملی‌پوش داشتیم و الان هم پنج بازیکن داریم. امیدوارم بازیکنان ما عملکرد مثبتی در تیم ملی داشته باشند و بعد به استقلال برگردند.

 

وی به اهمیت فوتبال برای مردم کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: تاریخ بازی‌های ما خوب نیست. این خوب نیست که ملی‌پوشان هشتم فروردین ماه به کشور برمی‌گردند و نهم باید با نفت بازی کنیم و بعد در تاریخ 13 فروردین‌ هم با الریان روبه‌رو شویم. این ممکن نیست که ملی‌پوشان ما هفتم برای تیم ملی بازی کنند و نهم برای استقلال به میدان بروند. این شاید باعث مصدومیت آنها بشود. اینکه می‌گویند این برنامه پیش از فصل داده شد و مورد تأیید مربیان قرار گرفته است،‌ قابل قبول نیست. من آن زمان اینجا نبودم.

 

سرمربی تیم استقلال در ادامه تصریح کرد: قبلاً ما با سازمان لیگ صحبت کردیم و آنها به ما گفتند پیش از آغاز فصل این برنامه را برای مربیان ارسال کرده‌اند و آنها برنامه یادشده را تأیید کرده‌اند. این قابل قبول نیست. فکر می‌کنم این تقویم یک اشتباه پیش از فصل بوده است. ما باید الان برای رتبه دوم لیگ، مرحله بعد لیگ قهرمانان و فینال جام حذفی بجنگیم، فکر می‌کنم این نوع تقویم آماتور باشد.

 

شفر افزود: من امروز در مورد این مشکل با بازیکنانم صحبت کردم. همه آنها می‌دانند باید خوب تمرین کنند تا ببینیم در دیدار مقابل نفت چه بازیکنانی در ترکیب قرار می‌گیرند.

 

وی در مورد اینکه دیدار تیمش مقابل الریان قطر در تاریخ 13 فروردین ماه برگزار می‌شود و ممکن است در این تاریخ تماشاگران کمی به استودیوم بیایند، گفت: به نظرم فدراسیون باید ببیند چه کار می‌تواند برای موفقیت باشگاه‌‌ها انجام دهد نه فقط موفقیت تیم ملی. هر چقدر تیم‌های باشگاهی بیشتری از گروه‌شان در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله بعد صعود کنند امتیازات بیشتری برای فوتبال ایران به دست می‌آید و این برای حضور تیم‌های ما در فصل‌های آینده لیگ قهرمانان آسیا مهم است. مطمئنم همه مردم در این روز شهر را ترک نمی‌کنند و قطعاً مانند بازی با العین امارات همه مردم به ورزشگاه می‌آیند و به ما برای کسب سه امتیاز مسابقه کمک می‌کنند.

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه گفت: در دیدار مقابل العین تقریباً همه مردم یک ساعت متوقف بودند و بازی تیم ما را نگاه می‌کردند. فکر می‌کنم همین اتفاق در دیدار برابر الریان هم تکرار خواهد شد.

 

شفر درباره آخرین وضعیت مامه تیام، مهاجم تیم استقلال یادآور شد: ما همیشه با دکتر این بازیکن در تماس هستیم. این دکتر کسی است که برخی از بازیکنان بارسلونا هم برای مداوا پیش او می‌روند. کادر پزشکی ما هر روز با این بازیکن و پزشک او در تماس هستند. یک ساعت پیش هم مهرشاد رهبر با خود این بازیکن صحبت کرد. باید ببینیم وضعیت او برای دیدارهای بعدی چطور خواهد شد. نمی‌شود از الان در مورد او تصمیم بگیریم.

 

وی در مورد مربی جدید دروازه‌بانان استقلال که در تمرین این تیم شرکت می‌کند نیز گفت: او یک مربی دروازه‌بانی از فدراسیون آلمان است و در خیلی از کشورهای جهان به دروازه‌بانان کمک کرده است. ما از او خواستیم به ایران بیاید و با مربی دروازه‌بانان ما کار کند. این مربی قرار است 10 روز در تمرینات ما شرکت کند. وقتی شما در کشورهایی مانند آلمان دروازه‌بان‌ها را می‌بینید در هنگام داشتن توپ آنها هم مانند سایر بازیکنان کار می‌کنند. ما زمانی که توپ را در اختیار داریم 11 نفر هستیم. من می‌خواهم اشکان نامداری (مربی دروازه‌‌بانان استقلال) با این مربی آلمانی کار کند و از او یاد بگیرد. فوتبال همیشه در تغییر است و همواره موقعیت‌های جدیدی پیش می‌آید تا ما خودمان را بشناسیم و یاد بگیریم.

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال  در پاسخ به این پرسش که آیا به بازیکنان خود عیدی داده است یا خیر، گفت: بله، من دیروز یک عیدی به بازیکنانم دادم و فکر می‌کنم همین استراحت چند روزه و تست کوپری که از بازیکنان گرفتیم عیدی بود. شاید هم یک نهار در کنار هم خوردیم.

 

شفر در واکنش به این موضوع که برانکو ایوانکوویچ به بازیکنان پرسپولیس یک ساعت به عنوان عیدی داده است و آیا او قصد ندارد چنین کاری کند، گفت: به همه بازیکنان؟ خیلی خوب است شاید بازیکنان پرسپولیس دیر به سر تمرین می‌آمدند و برانکو به آنها ساعت داده تا به موقع بر سر تمرین بیایند!

 

وی در ادامه در خصوص بازی‌های دوستانه تیم ملی فوتبال مقابل تونس و سیرالئون و اینکه این مسابقات را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: این دو مسابقه برای آماده‌سازی تیم ملی برای دیدار با مراکش در جام جهانی بود. مقابل تونس زمین مسابقه کمی خیس بود، اما به نظرم دیدار مناسبی بود. تیم ایران یک مقدار در خط دفاعی دچار اشتباهاتی شد، آنهم در شرایطی که تیم کامل نبود. فکر می‌کنم بازیکنان رفته رفته بهتر شوند. این مسابقات یک آزمایش برای سرمربی تیم ملی است تا ببیند در آینده چه کاری باید انجام دهد. بازی دوستانه بعدی تیم ملی با الجزایر است و فکر می‌کنم در آن مسابقه تیم ایران کامل باشد.

 

این مربی آلمانی ضمن اشاره دوباره به حضور پرتعداد بازیکنان استقلال در تیم ملی خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه ما چهار الی پنج بازیکن ملی‌پوش داریم، کار سختی برای دیدار مقابل نفت تهران خواهیم داشت.

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال  در رابطه با اینکه کادر فنی تیم ملی بیشتر تمرکز خود را روی دیدار با مراکش گذاشته است، گفت: زمان زیادی تا بازی‌های جام جهانی نمانده است. تونس و الجزایر صددرصد شبیه مراکش نیستند. مطمئنم تیم ایران می‌تواند مراکش را در جام جهانی شکست دهد. این اتفاق می‌افتد اگر خوب با بازیکنان صحبت شود و روحیه آنها بالا برود، اما الان برای تیم ما بازی با الریان و الهلال مهم‌تر از دیدار با مراکش در جام جهانی است!

 

شفر در پایان گفت: در تمرین امروز ما شش الی هفت بازیکن تیم‌های پایه حضور دارند و این برای آینده فوتبال خیلی خوب است. ما اکنون به بازی با نفت، الریان و بعد الهلال فکر می‌کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۳۱۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان