//
کدخبر: ۸۲۴۶ //
وزیر ورزش و جوانان:

اثرات برجام در ورزش ایران به خوبی دیده می شود

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تاثیرات برجام در ورزش ایران به خوبی دیده می شود، گفت: اعطای میزبانی مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان به ایران از جمله این اثرات است.

اثرات برجام در ورزش ایران به خوبی دیده می شود

به گزارش فرتاک نیوز ، «مسعود سلطانی فر» جمعه شب درباره برگزاری چهلمین دوره شطرنج قهرمانی زنان جهان در ایران عنوان کرد: پس از برجام رویکرد خوبی از سوی کشورهای دنیا نسبت به ایران ایجاد شده که خوشبختانه در ورزش نیز اثرات آن دیده می شود.

وی گفت: ایران باید بتواند در عرصه ورزش سطح تعاملات خود را با کشورها توسعه دهد تا در این زمینه از تجربیات همگان استفاده شود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: این میزبانی در حالی به ایران اعطاء شد که در گذشته ارگان های ورزشی جهان چندان تمایلی برای اعطای میزبانی به کشورمان نداشتند.

سلطانی فر با ابراز خرسندی از تغییر شرایط و میزبانی ایران در مسابقات مهم ورزشی بین المللی گفت: امیدوارم میزبانی دیگر مسابقات در سطح آسیایی و جهانی را داشته باشیم.

وی برگزاری رقابت های شطرنج قهرمانی زنان جهان در ایران را اتفاق بزرگی دانست و افزود: 63 شطرنج باز برتر جهان به ایران سفر کرده اند تا در این مسابقات شرکت کنند که امیدواریم با برگزاری این رقابت، رشته شطرنج بیش از قبل به ویژه در بخش نوجوانان در کشور توسعه یابد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ایران می تواند از ظرفیت های خود در تعامل با سایر کشورها استفاده کند تا به توسعه ورزش کشورمان کمک شود و امیدواریم ورزشکاران ایران در رقابت های آسیایی و جهانی مختلف، جایگاه خوبی داشته باشند.

وی درباره مشکلات مالی میزبانی این رقابت ها توضیح داد: وزارت ورزش و جوانان در حد توان خود به این میزبانی کمک کرده و فدراسیون شطرنج باید مابقی هزینه ها را از طریق حامیان مالی تامین کند.

در آئین افتتاحیه رقابت های شطرنج قهرمانی زنان جهان که عصر امروز (جمعه) برگزار شد، «محمدرضا داورزنی» معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش، «ایگور دودون» رئیس ‌جمهور مولداوی، «ایلیوم ژینوف» رئیس‌ فدراسیون جهانی شطرنج، «فریبا محمدیان» معاون امور بانوان وزارت ورزش، «مهرداد پهلوان زاده» رئیس فدراسیون شطرنج ایران و جمع کثیری از مسئولان حضور داشتند.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۲۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان