//
کدخبر: ۸۲۰۲ //
سیم چین در لابلای سیم خاردارها

فرجام متفاوت برای بهترین خط دفاع لیگ پانزدهم

استقلال خوزستان در سال گذشته با دریافت 14 گل نه تنها بهترین خط دفاع لیگ سال گذشته را داشت که بهترین خط دفاع میانگین را در تاریخ برتر به دست آورد .

فرجام متفاوت برای بهترین خط دفاع لیگ پانزدهم

 

به گزارش فرتاک نیوز ،اهالی فن وکارشناسان عمده دلیل موفقیت تیم فوتبال استقلال خوزستان در خط دفاع را ناشی از حضور 3 مرد برتر این تیم در خط دفاع دانستند ،فرناندو خسوس ،موسی کولیبالی ومحمد طیبی .

 

سرگذشته این سه نفر در لیگ سال تازه متفاوت بود چنانچه محمد طیبی در تیم خودش استقلال خوزستان ماند وکولیبالی با عبدالله ویسی سرمربی سابق استقلال خوزستان به تیم  تازه این سرمربی تازه سپاهانی شده به جمع زرد پوشان این شهر رفت  وفرناندو خسوس در تیم گسترش فولاد شاگرد کمالوند شد .

 

اما جدایی این 3 مرد از هم برای آنها خوش یمن نبود وبه جز گسترش فولاد که در دوران حضور فراز کمالوند به عنوان سرمربی ماهیت دفاعی داشته است ،تیم های دیگر خط دفاع بدی داشته اند .

 

تیم گشترش در 20 بازی 16 گل خورده است واز رکورد رویایی پرسپولیس 11 گل بیشتر دریافت کرده است ،البته نه این که تصور شود آنها دومین خط دفاع برتر را دارند ،بلکه تیم ذوب آهن با دریافت 14 گل دومین خط دفاعی برتر را دارد وتراکتور سازی هم به عنوان شریک با گسترش همشهری با 16 گل خورده در ردیف سوم است .

 

اما از سپاهان بشنوید که بعد از تیم فوتبال ماشین سازی که 31 گل خورده با 26 گل،دومین خط دفاع ضعیف لیگ را دارد والبته این آمار ضعیف با تیم نفت آبادان وصبا ،با هم برابر است .استقلال خوزستان هم 24 گل خورده وآمارش از رکورد 14 گل در 30 بازی بسیار بهتر است .

 

*اما نگاهی به میانگین این آمار داشته باشیم ،میانگین استقلال خوزستان در سال گذشته 0.46 گل به ازای هر بازی بود ،گسترش امسال در بازیهایش میانگین دریافت 0.76 را داشته است ،استقلال خوزستان با 1.14 گل وسپاهان با 1.23 گل میانگین های بسیار بدی نسبت به زمانی داشتند که 3 بازیکن مورد اشاره در کنار هم بودند .جالب این که میانگین گل خورده بهترین خط دفاع امسال لیگ یعنی پرسپولیس 0.25  است که تفاوتی فاحش با تیم هایی دارد که ستارگان بهترین خط دفاع پارسال را جذب کرده یا در تیم مورد اشاره نگه داشته اند .

 

منبع: ورزش3
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۲۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان