//
کدخبر: ۸۱۹۲۶ //

اظهار نظر جالب جلالی درباره بازیکن پرسپولیس

سرمربی تیم پیکان گفت: به نظرم محسن ربیع‌خواه بهترین بازیکن سال ایران است، بازیکنی که صددرصد در اختیار تیمش قرار دارد و با وجود ناملایماتی که وجود داشت، بهترین نمایش‌ها را ارائه داد.

 اظهار نظر جالب جلالی درباره بازیکن پرسپولیس
به گزارش فرتاک نیوز،

 مجید جلالی، سرمربی پیکان مصاحبه کاملی انجام داد که از نظرتان می‌گذرد.

 

* عملکرد کلی پیکان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

فکر می‌کنم عملکردمان خوب بوده و در مجموع کارمان را مثبت ارزیابی می‌کنم.

 

*علت نوسانات عجیب تیم‌تان چه مسائلی بود؟

من فکر می‌کنم این نوسان دو دلیل عمده داشت و در واقع به ذهن تیم ما ناجوانمردانه حمله شد تا شرایط ما را زیر سؤال ببرند.

 

*چه کسانی این حملات را طراحی کردند؟

کسانی که ما را به حاشیه بردند و این موضوع اصلاً کار درستی نبود. البته زمین تمرین بی‌کیفیت‌مان هم تأثیرگذار بود و تمرینات‌مان کیفیت خودش را از دست داد. همیشه در تیم‌هایی که کار می‌کنم، محوریت کارم روی تمرین است و برای یک تمرین یک ساعت و نیمه، شاید ۱۰ ساعت وقت صرف کنم.

 

*زمین تمرین‌تان چگونه نامساعد شد؟

شرایط جوی زمین تمرین ما را به هم ریخت و ما نتوانستیم از آن مراقبت کنیم.

 

*اما واقعاً نتایج‌تان عجیب بود، به شکلی که ۷ بازی پیروز می‌شدید و بعد از آن در ۱۰ بازی برنده نمی‌شدید!

من در همان ۱۰ بازی که پیروز نمی‌شدیم، خیلی به کار تیم‌مان متمرکز شدم و به این نکته رسیدم که ما خیلی خوب بازی می‌کنیم اما در ضربات آخر و بعضی از مسائل دیگر با مشکل مواجه هستیم. خدا را شکر پس از آن، شرایط به بهترین شکل مدیریت شد تا آرامش خوبی داشته باشیم.

 

*از آنجا که به «آقامعلم فوتبال ایران» معروف هستید، به خودتان چه نمره‌ای می‌دهید؟

با توجه به بودجه متوسط باشگاه پیکان،‌ نمره ۱۵، ۱۶ به خودم می‌دهم.

 

*حسرت چه چیزی را در تیم‌تان می‌خورید؟

حسرت من به چند بازی برمی‌گردد که مسلط بودیم اما متأسفانه نتوانستیم در آن بازی‌ها موفق شویم. این مشکل در دیدار مقابل پدیده در مشهد، پارس جنوبی جم در تهران و نفت تهران در ورزشگاه تختی مشهود بود.

 

*در صحبت‌هایی که برای تمدید قرارداد با مسئولان باشگاه پیکان داشتید، قول کسب سهمیه دادید؟

من هیچ قولی ندادم. در واقع وقتی مربی دو سال در یک باشگاه کار می‌کند، باشگاه کار آن مربی را ملاک قرار می‌دهد و با او قراردادش را تمدید می‌کند. من هم به جلسه رفتم و صحبت کردم و باید به این نکته اذعان داشته باشم که باشگاه پیکان در یکسری از زمینه‌ها الگو خواهد شد که بازیکن‌سازی و مدیریت شاید مهمترین آنها باشد. مثلاً دو ماه از فصل باقی مانده اما باشگاه با سرمربی‌اش تمدید می‌کند.

 

*شما که قرارداد میلیاردی با باشگاه‌های طرف قراردادتان نبسته‌اید؟!

در دو سالی که کار کردم، از محیط و شرایط باشگاه پیکان رضایت داشتم و مبلغ قرارداد برایم در اولویت نبوده چون مسئولان باشگاه ارزش کار مرا می‌دانند و من هم قدر چنین باشگاهی را می‌دانم.

 

*اما بحث ما مبلغ قراردادتان بود.

هنوز راجع به مبلغ قرارداد و... حرفی زده نشده است!

 

*مگر قراردادتان را تمدید نکردید؟

صحبت‌هایمان را انجام دادیم اما هنوز چیزی امضا نشده است.

 

*برای فصل آینده در تیم بستن و... چه مسائلی را مدنظر دارید؟

ما تمام تمرکزمان را روی ۵ بازی آخرمان معطوف کردیم چون اگر سهمیه بگیریم، شرایط کار به شکل دیگری خواهد شد.

 

*کسب سهمیه برای پیکان سخت به نظر نمی‌رسد؟

قطعاً سخت است اما ما هم ادعایی نداریم و ذهن‌مان را متمرکز کردیم تا بازی به بازی پیش برویم. البته دوست دارم اینجا از نقش پرسپولیس حرف بزنم که تا بازی پایانی‌اش با تمام وجود بهترین بازی را ارائه دهد چون پرسپولیس می‌تواند در جدول کسب سهمیه هم فوق‌العاده تأثیرگذار باشد و تا پایان لیگ بازی‌هایی در خور نام پرسپولیس را به نمایش بگذارد.

 

*بهترین بازیکن سال ایران از نگاه شما چه بازیکنی است؟

اگر محرومیت برای طارمی پیش نمی‌آمد، از دید من او بهترین بود اما به نظرم محسن ربیع‌خواه بهترین بازیکن سال ایران است، بازیکنی که صددرصد در اختیار تیمش قرار دارد و با وجود ناملایماتی که وجود داشت، بهترین نمایش‌ها را ارائه داد. وقتی در تراکتور بودم، ربیع‌خواه شاگرد من بود و من با وجود چندین هافبک خوب دیگر، همیشه او را برای بازی ترجیح می‌دادم. فرشاد احمدزاده هم در پرسپولیس به نظرم خیلی خوب و مؤثر کار کرد.

 

*ماندن و تمدید قرارداد با کی‌روش می‌تواند تضمینی برای قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌ها باشد؟

اگر روی مدار فنی حرکت و صحبت کنیم، باید بگویم کی‌روش برای تیم ملی ایران فوق‌العاده خوب بوده و تمدید قراردادش هم کاملاً به سود فوتبال ماست. البته شاید پای ایراداتی هم در میان باشد که مسلماً خود فدراسیون می‌تواند در رابطه با آن تصمیم بگیرد اما با کارلوس مسلماً شانس موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا افزایش پیدا می‌کند. هرچند هیچ مربی‌ای نمی‌تواند برای قهرمانی تضمین بدهد اما اگر فدراسیون قبل از جام جهانی با کی‌روش تمدید کند، با حسن اعتمادی که نشان می‌دهد، شانس نتیجه‌گیری تیم ملی ما در جام جهانی بالاتر می‌رود و افق روشنی هم برای موفقیت در جام ملت‌ها ترسیم می‌شود.

 

*درخصوص مناظره‌ای که بین علی کریمی و دبیر فدراسیون در برنامه ۹۰ برگزار شد، شما چه نظری دارید و حق را به چه کسی می‌دهید؟

همیشه نباید از دل یک مناظره، دنبال برنده و بازنده بگردیم تا برای فضای عمومی جامعه سودآور باشد.

 

*دوست داریم شفاف‌تر در این رابطه حرف بزنید!

علی کریمی اعتقاد داشت جواب بعضی از مسائل مبهم است. اساسنامه ما هم ایراداتی دارد که همه به آن معترضند مثلاً یکسری از این مسائل به این نکته بازمی‌گردد که افرادی مانند علی کریمی و علی دایی که از دل فوتبال ایران هستند، قادر به گرفتن پست ریاست فدراسیون نیستند که این امر یک اشکال بزرگ است اما بحث‌هایی راجع به مسائل تجاری و مالی و... مطرح شد که می‌توان راجع به آنها تعابیر مختلفی داشت. البته من معتقدم کی‌روش نباید آن رفتار و ادبیات را در مورد علی کریمی به کار می‌برد و جواب حرف‌های او را می‌داد. من با علی کریمی در تراکتور کار کردم و او را شخصیت بسیار بزرگی دیدم.

 

*علی کریمی هم مسائلی مانند بحث سباستین، پسرخوانده کی‌روش را مطرح کرد و...

من روی جزئیات صحبت خاصی ندارم اما مسلماً اگر کی‌روش و علی کریمی دوباره روزی رودرروی هم قرار بگیرند، به بهترین شکل با یکدیگر صحبت می‌کنند.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۱۹۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان