//
کدخبر: ۷۹۸۳۵ //

PSG - رئال؛ بازی مرگ و زندگی/ نگاه پاریسی‌ها به چپ پای هنرمند

دیدار رئال مادرید برابر پاری ‌سن‌ ژرمن در پارک دو پرانس بازی مرگ و زندگی برای مربیان دو تیم است و به احتمال خیلی زیاد تیم بازنده قربانی خواهد داد.

PSG - رئال؛ بازی مرگ و زندگی/ نگاه پاریسی‌ها به چپ پای هنرمند
به گزارش فرتاک نیوز،

مرحله برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب با انجام دو دیدار آغاز خواهد شد.

 

بازی بزرگ در پارک دو پرانس

در یکی از حساس‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا پاری ‌سن‌ ژرمن پر ستاره در ورزشگاه خانگی خود از رئال مادرید مدافع عنوان قهرمانی پذیرایی خواهد کرد.

 

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که رئال مادرید در دیدار رفت توانست پیروزی ارزشمندی را به دست آورد و با نتیجه‌ سه بر یک بازی را به سود خود به پایان رساند.

 

در دیدار رفت به نظر می‌رسید که عدالت اجرا نشد. پاری ‌سن‌ ژرمن عملکرد خوبی از خود نشان داد و توانست گل نخست را هم به ثمر رساند اما این تجربه بسیار بالایی رئال مادرید و فرصت طلبی بازیکنی مانند رونالدو بود که باعث شد تا کهکشانی‌ها پیروز بازی شوند.

 

البته اشتباهای داوری هم هم‌چنان که انتظار می‌رود  به سود دو غول بزرگ فوتبال ‌اسپانیا است و در این دیدار داوری یک دو صحنه تاثیرگذار داشت که همه به سود رئال مادرید بود.

 

بازی مرگ و زندگی برای دو مربی

رئال مادرید در فصل جاری عملکرد خوبی با زین‌الدین زیدان نداشته است. رئال با زیدان از جام حذفی کنار رفته است. کهکشانی‌ها در رقابت‌های لالیگا هم با توجه به فصل زیادی که با بارسلونا صدرنشین دارند عملا شانسی برای کسب عنوان قهرمانی ندارند.

 

لیگ قهرمانان اروپا تنها فرصت زیدان برای کسب جام با رئال مادرید است. سرمربی فرانسوی رئال به خوبی می‌داند که سران و هواداران رئال مادرید از او جام می‌خواهند و اگر فصل بدون جام برای این تیم به پایان رسد بهانه خوبی برای اخراجش دارند.

 

لیگ قهرمانان اروپا بهترین فرصت برای ابقای زیدان در نیمکت رئال مادرید است و او اگر می‌خواهد  فصل بعد هم هدایت رئال را بر عهده گیرد باید پاری ‌سن‌ ژرمن را از پیش رو بردارد و به دور بعد صعود کند و به همین خاطر می‌توان این دیدار را حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی برای زیدان دانست.

 

اما امری شرایط متفاوت‌تری دارد. تیم او قهرمان جام اتحادیه فرانسه شده و در رقابت‌های لیگ و جام حذفی هم شانس نخست قهرمانی است اما تنها بهانه برای ماندن او در پاری ‌سن‌ ژرمن قهرمان کردن این تیم در لیگ قهرمانان اروپا است.

 

امری به خوبی می‌داند که انتظارات از او و تیمش با این هم ستاره گران قیمتی که در اختیار دارد زیاد است و اگر نتواند با پاری ‌سن‌ ژرمن حداقل به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند باید منتظر اخراجش باشد و به همین خاطر سه‌شنبه شب پارک دو پرانس شاهد بازی مرگ و زندگی برای دو مربی جوان خواهد بود.

 

آمار به سود رئال مادرید

پاری ‌سن‌ ژرمن و رئال مادرید زیاد در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم نرفته‌اند. نخستین دیدار رسمی دو تیم به دوم مارس ۱۹۹۳ بر می‌گردد  که دو تیم در یک هشتم نهایی به مصاف هم رفتند. در دیدار رفت آن سال رئال مادرید در سانتیاگوبرنابئو با نتیجه‌ سه بر یک به پیروزی رسید اما  در دیدار برگشت پاری ‌سن‌ ژرمن با نتیجه‌ چهار بر یک به پیروزی رسید و به دور بعد صعود کرد.

 

سال بعد از آن دو تیم این بار در جام در جام اروپا به مصاف هم رفتند که پاری ‌سن‌ ژرمن در دیدار رفت در خانه رئال مادرید با یک گل به پیروزی رسید تا با تساوی یک بر یک در دیدار رفت به مرحله بعد صعود کند.

 

دو تیم در فصل ۲۰۱۶- ۲۰۱۵ در مرحله گروهی با هم دیدار کردند. جدال رفت در پارک دو پرانس با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در دیدار برگشت رئال مادرید  با گل ناچو توانست بازی را به سود خود به پایان رساند.

 

امسال هم که فعلا رئال مادرید پیروز دیدار رفت شده است و با نتیجه‌ خوبی که به دست آورده شانس بالایی برای صعود به دور بعد خواهد داشت.

 

رئال مادرید هفت سال پیاپی است که به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا می‌کند. در این هفت سال رئال پنج بار توانسته در خانه حریف بازی را به سود خود به پایان رساند و این نشان می‌دهد که کهکشانی‌ها شانس بیش‌تری برای صعود به دور بعد دارند.

 

داوری هم به سود رئال

اتحادیه فوتبال اروپا قضاوت این دیدار را به فیلکس برایش داور با تجربه آلمانی سپرده است. روزنامه آس در گزارشی نوشت: رایش هفت بار برای رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا سوت زده است که در هیچ کدام از این هفت بازی رئال مادرید  تن به شکست نداده است.

 

پنج پیروزی و دو تساوی نتیجه‌ داوری رایش برای رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا بوده است. یوفا داوری را برای این دیدار انتخاب کرده که برای رئال خوش یمن است.

 

بازی برای دی ماریا

در دیدار رفت هم از درخشش نیمار و نقش تاثیرگذار او در بازی سخن به میان می‌آوردند. با وجود این که نیمار بازی خوبی را به نمایش گذاشت اما نتوانست نه پاس گل بدهد و نه دروازه‌ رئال را باز کند.

 

بسیاری دیدار برگشت رئال  برابر پاری ‌سن‌ ژرمن را بازی برای آنخل دی ماریا می‌دانند. این بازیکن آرژانتینی که بعد از آسیب‌دیدگی نیمار جایگزین او در ترکیب اصلی شده است از آمادگی بسیار بالایی برخوردار است و در چند دیدار اخیر پاری ‌سن‌ ژرمن در لیگ فرانسه درخشیده و موفق به گلزنی شده است.

 

دی ماریا از سرعت بالایی برخوردار است. او خوب شوت می‌زند و پای چپ هنرمندی دارد و همواره در بازی‌های بزرگ سرنوشت ساز ظاهر می‌شود. این ستاره آرژانتینی به خوبی رئال مادرید را می‌شناسد.

 

او با وجود این که در رئال مادرید خوب می‌درخشید اما مورد بی‌مهری فلورنتینو پرس قرار گرفت و این بازی بهترین فرصت برای او است تا از پرس و تیم او انتقام بگیرد. او اگر بتواند زمینه‌ صعود پاری ‌سن‌ ژرمن را فراهم کند به مرد محبوب پارک دو پرانس تبدیل می‌شود.

 

بازیکنان مصدوم

رئال مادرید در شرایط بسیار خوبی پای ‌به این دیدار می‌گذارد. همه چیز به کام زیدان است. مثلث خط حمله این تیم بعد از مدت‌ها به شرایط بازی رسیده‌اند و در دیدار اخیر خود در لالیگا درخشیده‌اند.

 

مهم‌تر از همه تونی کروس و لوکا مودریچ دو بازیکن کلیدی خط میانی رئال به شرایط بازی رسیده‌اند و بعد از آسیب‌دیدگی اخیر در تمرینات گروهی رئال شرکت کرده‌اند.

 

اما پاری ‌سن‌ ژرمن وضعیت خوبی ندارد. این تیم نیمار گران‌ترین بازیکن خود را در اختیار ندارد و حضور کیلیان ام‌باپه هم در هاله‌ای از ابهام است و هنوز به صورت دقیق معلوم نیست که این بازیکن به دیدار سه‌شنبه شب می‌رسد یا نه.

 

لیورپول- پورتو؛ دیداری تشریفاتی در آنفیلد

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که لیورپول در دیدار رفت کار صعود خود را تمام کرد.

 

شاگردان یورگن کلوپ توانستند در پرتغال، پورتو را تحقیر کنند و با پنج گل به پیروزی برسند.

 

دیدار برگشت این دو تیم در آنفیلد تشریفاتی خواهد بود و لیورپول حتی بدون بازیکنان اصلی خود هم می‌تواند به دور بعد صعود کند. با این حال سرمربی آلمانی تیم تاکید کرده است که با وجود پیروزی پر گل در دیدار رفت به بازیکنان اصلی خود بازی خواهد داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۹۸۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان