//
کدخبر: ۷۶۸۳۸ //

خلبان هواپیمای مرگ هیچ مکالمه غیرعادی نداشته است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: از لحظه حرکت هواپیما تا زمانی که ناپدید شده تمامی مکالمات با خلبان بررسی شد و در نهایت هیچ گونه مکالمه غیرعادی مشاهده نشد.

خلبان هواپیمای مرگ هیچ مکالمه غیرعادی نداشته است
به گزارش فرتاک نیوز،

صدیف بدری در این باره اظهار کرد: با حضور اعضای کمیسیون عمران و کمیته حمل و نقل کمیسیون جلسه‌ای در سازمان هواپیمایی تشکیل و در زمینه حادثه Incident سقوط Fall هواپیمایی امروز ابعاد مختلف آن بررسی شد.

 

وی افزود: از لحظه حرکت هواپیما تا زمانی که ناپدید شده تمامی مکالمات با خلبان بررسی شد و در نهایت هیچ گونه مکالمه غیرعادی مشاهده نشد و تمامی این مکالمات عادی بوده که در یک لحظه این ارتباط قطع شده و هواپیما از رادار مشاهده نمی‌شود.

 

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این هواپیما 66 سرنشین داشته که متشکل از دو نفر خلبان، دو فر امنیت پرواز، دو نفر خدمه و 60 نفر مسافر بوده و ساعت 8:05 دقیقه مسافت 105 دقیقه‌ای را از تهران به مقصد یاسوج ترک کرده و در حدود ساعت 9:30 دقیقه تمامی ارتباطات با این هواپیما قطع می‌شود.

 

بدری تصریح کرد: تاکنون به دلیل مه غلیط و باراش باران و برف اطلاعاتی از این هواپیما در دست نیست و لاشه این هواپیما هنوز پیدا نشده و جست‌وجوها در این زمینه ادامه دارد که ریاست مجلس نیز از کمیسیون عمران خواسته تا در مورد علت حادثه بررسی‌های لازم را انجام داده و نتیجه را اعلام کنند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که لاشه هواپیما پیدا نشود نمی‌توان در مورد علت و جزئیات دقیق این حادثه اظهار نظر کرد و بررسی در این زمینه بعد از پیدا شدن لاشه هواپیما جنازه سرنشینان در جلسه‌ای انجام خواهد شد.

 

وی با اشاره به فرسوده بودن ناوگان هواپیمایی کشور اظهار کرد:‌ عمر ناوگان هایی کشور بالا بوده و دولت و مجلس باید در زمینه نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور برنامه‌ریزی کنند تا این ناوگان نوسازی شود که در این زمینه دولت اقداماتی انجام داده است اما در حد مطلوب نیست و حتما باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام شود

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۶۸۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان