//
کدخبر: ۷۴۴ //

درآمد۴میلیارددلاری فیفاازجام جهانی۴۸تیمی

در صورت تصویب پیشنهاد برگزاری جام جهانی فوتبال با حضور 48 تیم، درآمد حاصل از این تورنمنت از 3.54 میلیارد دلار به 4.18 میلیارد دلار افزایش می یابد.

درآمد4میلیارددلاری فیفاازجام جهانی48تیمی

خبرگزاری فرانسه به نقل از گزارش محرمانه فیفا، نوشت: افزایش تعداد تیم ها در جام جهانی از 32 به 48 تیم، درآمد حاصل از برگزاری این تورنمنت را 640 میلیون دلار افزایش می دهد.

پیشنهاد برگزاری جام جهانی با حضور 48 تیم که در 16 گروه سه تیمی به رقابت خواهند پرداخت از طرف جیانی اینفانتینو رییس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) مطرح خواهد شد و در صورت تصویب از سال 2026 اجرایی می شود. درآمد این جام از 3.54 میلیارد دلار پیش بینی شده برای جام جهانی 2018 روسیه به 4.18 میلیارد دلار می رسد.

همچنین ، هزینه های ناشی از افزایش تعداد تیم ها و تعداد مسابقات (80 مسابقه به جای 64 مسابقه ) 325 میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

این درحالی است که درآمد حاصل از حق پخش تلویزیونی 505 میلیون دلار افزایش می یابد و درآمد بازار یابی نیز 370 میلیون دلار بیشتر خواهد شد.

در کل در مقایسه با جام 2018 ، درآمد برگزاری این تورنمنت 640 میلیون دلار درآمد بیشتر خواهد شد.

با این حال برآورده شدن انتظارات برای جام جهانی 2018 روسیه با توجه به اینکه دو حامی اصلی این جام هنوز جایگزین نشده اند، با چالش هایی روبرو شده است.

اینفانتینو تلاش می کند پیشنهاد جدید را در نشست روز سه شنبه شورای فیفا در زوریخ تصویب کند.

رئیس فیفا در جریان کارزار انتخاباتی خود برای تصاحب کرسی ریاست نهاد حاکم بر فوتبال جهان از جام جهانی 40 تیمی حمایت کرد.

این پیشنهاد نیز قرار است در این نشست مطرح شود. براساس این پیشنهاد، هشت گروه پنج تیمی یا 10 گروه چهار تیمی در جام جهانی به رقابت می پردازند.

اما پلاتینی از جام 48 تیمی حمایت می کند. این جام در همان دوره زمانی و همان تعداد ورزشگاه های جام جهانی 2018 ( 32 روز و در 12 ورزشگاه ) برگزار خواهد شد.

میزان سهمیه های اختصاص یافته به هر یک کنفدراسیون های قاره ای هنوز مشخص نشده است و احتمالا در نشست روز سه شنبه از اهمیت زیادی برخوردار است.

در جام جهانی 40 تیمی، اروپا یک سهمیه بیشتر از 13 سهمیه کنونی خواهد داشت. آفریقا به جای پنج تیم، هفت تیم را اعزام می کند و سهمیه آسیا نیز از 4.5 به 6 تیم افزایش می یابد.

با این حال گزینه 48 تیمی منتقدان زیادی داشته است.

الکساندر سفرین رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) ماه گذشته میلادی از اینکه فیفا اطلاعات کافی در این باره ارائه نکرده است معترض بود و چارچوب کنونی 32 تیمی را سیستمی کارآمد بیان کرد.

همچنین کارل هاینس رومنیکه رئیس اتحادیه باشگاه های فوتبال اروپا با ابراز مخالفت با این پیشنهاد گفت بازیکنان برجسته فوتبال تحت فشار مضاعف قرار می گیرند.

اما براساس گزارش روزنامه اسپانیایی موندو دپورتیوو، مسئولان باشگاه های رئال مادرید و بارسلونا از اینفانتینو حمایت می کنند.

فلورنتینو پرز رئیس رئال مادرید گفت که پیشنهاد اینفانتنیو برای باشگاه ها و فوتبال در کل خوب است.

نشست شورای فیفا روز سه شنبه 21 دی ماه در مقر فیفا در زوریخ برگزار می شود.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان