//
کدخبر: ۷۳۵۶۳ //
جدال قعرنشینان در رشت

سپاهان با ابراهیم‌زاده به مانع سختِ پرسپولیس رسید

در مهم‌ترین بازی امروز لیگ برتر فوتبال پرسپولیس میزبان سپاهان اصفهان خواهد بود.

 سپاهان با ابراهیم‌زاده به مانع سختِ پرسپولیس رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال که روز گذشته با تساوی یک - یک نفت تهران و پیکان و تساوی بدون گل گسترش فولاد و مشکی پوشان آغاز شد، امروز (جمعه) با چهار دیدار دیگر پیگیری می‌شود و روزهای شنبه و یکشنبه هم ادامه خواهد داشت. در زیر نگاهی به بازی‌های روز جمعه می‌اندازیم.

 

سپیدرود رشت - استقلال خوزستان

به قول عبدالله ویسی این بازی تنها دیدار 6 امتیازی محسوب نمی‌شود و هر تیمی که بازنده شود، به کما می‌رود. سپیدرود 19 امتیازی در چهاردهم و استقلال خوزستان با یک امتیاز کمتر در ایستگاه پانزدهم ایستاده است. جایگاه دو تیم از اهمیت این بازی خبر می‌دهد. هر تیمی که برنده شود، می‌تواند حاشیه امنیت موقتی برای خودش ایجاد کند، اما شکست قطعا تیم بازنده را وارد بحران خواهد کرد. سپیدرود با حضور علی کریمی امیدوار است در زمین خودش و با تشویق دوستداران خود سه امتیاز حیاتی این بازی را کسب کند. سپیدرود خوب می‌داند که لغزش در این بازی می‌تواند همه طرفدارانش را برای بقا در لیگ ناامید کند. استقلال خوزستان هم بازیکنان مصدوم زیادی دارد و باید دید در حضور تماشاگران سپیدرود می‌تواند امتیازی بگیرد یا نه.

 

پدیده - تراکتورسازی

تراکتورسازی با آمدن ارطغرول ساغلام امیدوار است خود را از جایگاه خطرناکی که دارد، جدا کند. آنها با 22 امتیاز در رده یازدهم و پشت سر پدیده قرار دارند. در صورتی که تراکتورسازی شکست بخورد، پشت سرش تیم‌هایی را می‌بیند که در تلاش برای بقا در لیگ هستند. تراکتورسازی با پدیده دیدار خواهد کرد که شاید اگر 6 امتیاز از این تیم کسر نمی‌شد، الان تیم مدعی بود. شاگردان رضا مهاجری در تلاش هستند جایگاه‌شان را بهتر کرده و به بالای جدول برسند.

 

پرسپولیس - سپاهان

تیم‌هایی به مصاف هم می‌روند که سابقه دیدارهای قبلی‌شان نشان داده این بازی هیجان زیادی خواهد داشت. رقبایی که بارها برای کورس قهرمانی چه در لیگ و چه جام حذفی با هم جدال داشته‌اند. سپاهان هر چقدر روزهای بدی را سپری می‌کند، پرسپولیس در بهترین شرایط خودش قرار دارد. پرسپولیسی که با فاصله امتیازی زیاد در صدر جدول یکه‌ تازی کرده و خیلی‌ها این تیم را قهرمان لیگ هفدهم می‌دانند.

 

پرسپولیس روی کاغذ شانس بیشتری برای پیروزی دارد اما برانکو قطعا به شاگردانش توصیه می‌کند که فریب جایگاه سپاهان را نخورند. سپاهانی که کرانچار را کنار گذاشته و منصور ابراهیم‌زاده را آورد تا هدایت زردپوشان تهرانی را برعهده بگیرد. ابراهیم‌زاده اصفهانی است و شرایط این تیم را بهتر می‌داند اما شاید خودش هم تصور نمی‌کرد که سپاهانی‌ها سراغ او بروند. ابراهیم‌زاده برای اینکه شانسی برای نشستن روی نیمکت سپاهان برای فصل آینده داشته باشد، باید شایستگی‌هایش را نشان دهد و چه بازی بهتر از دیدار با پرسپولیس. این نخستین بازی  سپاهان با حضور ابراهیم‌زاده است.

 

پرسپولیس با 48 امتیاز در رده نخست و سپاهان 20 امتیازی در رده سیزدهم قرار دارند. سپاهان برای اینکه از منطقه خطر فرار کند، چاره‌ای جز برتری برابر پرسپولیس ندارد. سرخ‌پوشان هم برای اینکه به رکورد جاودانه رسیدن به قهرمانی دست پیدا کنند، دوست دارند در حضور هواداران‌شان برد دیگری را نصیب خود کنند.

 

پارس جنوبی - سایپا

سایپا روزهای خوبی را سپری می‌کند. شاگردان علی دایی در نیم فصل دوم نتایج خوبی گرفته‌ و با وجود اینکه در رده چهارم ایستاده‌اند، اما با تیم دوم تنها دو امتیاز فاصله دارند. دایی و شاگردانش خوب می‌دانند که بهترین فرصت را دارند تا شانس کسب سهمیه آسیا را افزایش دهند. با وجود اینکه سایپا در رده چهارم است، اما شکست در این بازی می‌تواند آنها را تا رده ششم پایین بیاورد. برعکس سایپا، پارس جنوبی پدیده نیم فصل اول نتوانسته روند خوبش را ادامه دهد. شکست 4 بر صفر هفته گذشته برابر استقلال هم شرایط را برای این تیم بدتر کرده است. با این حال، آنها باز هم فرصت دارند تا خودشان را بالای جدول نگه دارند و حتی با پیروزی برابر سایپا به رده دوم بازگردند. این تیم با 33 امتیاز در رده پنجم است.

 

برنامه ادامه بازی‌های لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه 13 بهمن

پارس جنوبی جم - سایپا - ورزشگاه تختی جم بوشهر- ساعت 17:15

سیدمهدی سیدعلی – بابک داوری – براتعلی مولوی - پیمان فرخی مهر – ناظر: ابوطالب طاهریان

پرسپولیس - سپاهان - ورزشگاه آزادی - ساعت 15:50

محمدحسین زاهدی فرد – علیرضا ایلدروم – سجاد طوری – سیدمهدی مرجان زاده – ناظر: حیدر شکور

سپیدرود رشت - استقلال خوزستان - ورزشگاه سردار جنگل رشت- ساعت 14:30

بیژن حیدری – سیدیعقوب حجتی – علی اکبر عظیم پور – وحید صالحی – ناظر: بهرام مهرپیما

پدیده خراسان - تراکتورسازی تبریز - ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد - ساعت 14:30

پیام حیدری – علی میرزابیگی – فرهاد فرهادپور – سیداحمد موسوی – ناظر: محمود رفیعی

 

شنبه 14 بهمن

فولاد خوزستان - صنعت نفت آبادان - ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت 16:15

حسین زرگر – حمید سبحانی – جلیل شعرانی – امید سعیدفر – ناظر: ایرج نظری

 

یکشنبه 15 بهمن

ذوب آهن اصفهان - استقلال - ورزشگاه فولادشهر اصفهان- ساعت 15

حمید حاج ملک – محمدرضا ابوالفضلی – فرهاد مروجی – کمیل غلامی – ناظر: زاهد بحرینی 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۳۵۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان