//
کدخبر: ۷۳۵۱۸ //

مصاحبه خواندنی آچار فرانسه استقلال/از پرتاب آجر تا فحش و ناسزا!!

امید نورافکن در هفته‌هایی که شفر به استقلال آمده بارها در پست‌های متفاوت به میدان رفته و اتفاقاً بوده دیدارهایی که او در یک بازی در دو پست متفاوت بازی کرده است.

مصاحبه خواندنی آچار فرانسه  استقلال/از پرتاب آجر تا فحش و ناسزا!!
به گزارش فرتاک نیوز،

امید نورافکن در مسابقه نیمه‌نهایی جام‌حذفی هم به همین شرایط دچار شد و در اندک دقایقی که برای تیمش به زمین رفت در دو جناح مختلف بازی کرد. نورافکن با خبرنگار درباره مسائل مختلف مربوط به بازی با صنعت‌نفت حرف زد.

*چرا بازی را از روی نیمکت شروع کردی؟

امید نورافکن :

قبل از هر چیز باید بگویم خدا را شکر که بازی را بردیم. البته این برای خودم هم ناراحت‌کننده بود ولی قطعاً تیم با ترکیبی که بیشتر به درد این بازی می‌خورد به میدان رفت و من هم در دقایقی که برای استقلال به میدان رفتم، سعی کردم مفید باشم و تمام توانم را گذاشتم تا لااقل در آن اندک دقایق خواسته کادر فنی را برآورده کنم.

* شفر از تو راضی بود! به خودت گفت؟

امید نورافکن :

او در رختکن از همه تشکر کرد و این نشان داد از بازی همه بچه‌ها رضایت داشته است.

* برنامه‌ات هنگام ورود به زمین چه بود؟

امید نورافکن :

من باید به جای بهنام به میدان می‌رفتم. این تعویض درست در دقایقی اتفاق افتاد که ما ۲ بر یک جلو بودیم و صنعت‌نفت روی دروازه ما فشار آورده بود. این کار را برای ما سخت‌تر می‌کرد. بازی در آبادان واقعاً دشوار است و من باید بیشتر در دفاع کار می‌کردم…

*… اما بارها از چپ تا پرچم کرنر جلو رفتی و توپ را نگه داشتی؟

امید نورافکن :

بله! این به خواست بازیکنان بزرگتر تیم و باتجربه‌ها بود. از من می‌خواستند تا می‌توانم توپ را جلو ببرم و وقت تلف کنم. من هم به حرف‌شان گوش کردم و امیدوارم با همان ۲، ۳ دقیقه‌ای که وقت را از نفتی‌ها گرفتم توانسته باشم سهم خودم را برای صعود تیم ادا کرده باشم.

* فغانی هم به این نوع بازی‌ات گله داشت؟

امید نورافکن :

بله! علی‌آقا دو بار جلو آمد و به من تذکر داد. یک بارش را که خوب به یاد دارم وقتی توپ به اوت رفت من اوت نینداختم تا دفاع چپ بیاید و اوت را پرتاب کند. این قانون بازی است که دفاع چپ بیاید ولی علی‌آقا (فغانی) می‌گفت سریع‌تر بازی را ادامه بده و من هم منتظر میلاد (زکی‌پور) بودم که بیاید. به علی‌آقا هم گفتم منتظر میلاد هستم ولی مثل اینکه با توجه به جو حاکم بر ورزشگاه او اصرار داشت که وقتی تلف نشود.

* یکی، دو بار هم سرتوپ زدی؟

امید نورافکن :

باید وقت را می‌کشتم. می‌خواستم از همه توانم برای نگه داشتن بازی در زمین حریف استفاده کنم. خیلی بازیکن تکنیکی‌ای نیستم ولی در حد خودم تلاشم را کردم. دوست داشتم نقشی هر چند کوچک در این پیروزی داشته باشم.

* امسال نقش آچار فرانسه تیم را داری؟

امید نورافکن :

    وظیفه من از وقتی آقای شفر به استقلال آمده به این شکل بوده است. من بازیکن در خدمت تیم هستم و هر جایی بازی کنم، سعی می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم. مهمترین ویژگی یک بازیکن این است که خواسته سرمربی را اجرا کند. آچار فرانسه بودن هم بد نیست.

* انتظار این برد و راهیابی به فینال را داشتی؟

امید نورافکن :

پیش از این هم گفته بودم که بیشترین تمرکز ما روی جام‌حذفی است. هرچند که از امروز هم برای لیگ بازی می‌کنیم تا به رده‌های بالاتر برسیم ولی از آنجا که می‌دانستیم با قهرمانی در جام‌حذفی مستقیم راهی لیگ قهرمانان آسیا می‌شویم از این رو همه خوشحالیم که به این هدف‌مان رسیدیم. این برد برای‌مان حیاتی بود که به دست آمد.

* جای هواداران‌‌تان خالی نبود؟

امید نورافکن :

متأسفانه این دومین بازی بعد از مسابقه روبه‌روی تراکتورسازی بود که هواداران‌مان را کنارمان نداشتیم.

* اما در عوض آبادانی‌ها بودند.

امید نورافکن :

واقعاً جو بدی بود. آجر و سنگ بود که از چپ و راست بر سرمان می‌بارید. شانس آوردیم اتفاق بدی برای‌مان رخ نداد، هر چند که داریوش شجاعیان دچار مشکل شد. از وقتی که برای گرم کردن به زمین آمدیم فحاشی‌ها شروع شد تا دقیقه‌ای که از زمین بیرون می‌رفتیم. متأسفانه اکثر استادیوم‌هایی که بیرون از تهران در آنها بازی می‌کنیم به این شکل است.

* می‌گویند اگر اشتباهات سوشا مکانی نبود استقلال برنده نمی‌شد؟

امید نورافکن :

اتفاقاً ما از ابتدای بازی تمرکز کامل داشتیم. موقعیت‌های‌مان هم خطرناک‌تر بود. یک دقیقه قبل از گل اول جپاروف داشت گل می‌زد. شکر خدا از نظر بازیکن هم شرایط تیم‌مان عالی است و کاری هم به اشتباه دروازه‌بان حریف ندارم چون همیشه گفته‌اند تا بازیکنی اشتباه نکند تیمی گل نمی‌خورد. با این همه ما بدون سوشا هم نفت را شکست می‌دادیم.

*… و مهدی قائدی؟

امید نورافکن :

خیلی جایش در جشن‌مان خالی بود. حسابی به او عادت کرده‌ایم و در این دیدار هم تمام بچه‌ها یادش بودند. خیلی بد شد که این اتفاق برایش رخ داد. ان‌شاءا… زودتر به تمرینات برگردد و دوباره از بازی تکنیکی و زیبایش بهره ببریم. او هر زمان هم برای تیم به میدان می‌‌آید بلافاصله روی دروازه حریف خلق موقعیت می‌کند. جایش حسابی خالی است.

* بازی با ذوب‌آهن را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟

امید نورافکن :

من که سه‌کارته و محرومم ولی باید بازی را ببریم و بچه‌ها هم بر این باور هستند که برد مقابل صنعت‌نفت تمام شده و حالا دوباره در لیگ و بعد در لیگ قهرمانان کار‌های مهمی پیش‌رو داریم. بازی سختی است ولی تیم برای برد به میدان می‌رود.

 

منبع: پارس فوتبال
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۳۵۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان