//
کدخبر: ۷۲۸۹۰ //

گاف عجیب و غیر قابل قبول مدیران استقلال در جذب مهاجم کامرونی

مدیران استقلال از قانون اولیه فدراسیون فوتبال آگاه نبودند و به همین دلیل یک هفته از زمان خود را برای جذب بازیکنی از دست دادند که از ابتدا مشخص بود فدراسیون فوتبال اجازه فعالیت به او را نخواهد داد.

گاف عجیب  و غیر قابل قبول مدیران استقلال  در جذب مهاجم کامرونی
به گزارش فرتاک نیوز،

 اکوالا مهاجم مد نظر استقلالی ها از ابتدا نمی توانست با این تیم قرار داد ببندد.

باشگاه استقلال در صورت عقد قرارداد با اکوالا هرمان باید برای دریافت کارت بازی این بازیکن و دریافت کارت ITC اقدام می کرد اما بر اساس قوانین فدراسیون فوتبال تاییدیه سوابق بازیکن مبنی بر احراز حداقل شرایط برای حضور در لیگ برتر ایران صادر نمی شد. فدراسیون فوتبال برای افزایش کیفیت بازیکنان خارجی که به لیگ برتر می آیند، قوانینی را وضع کردند که بر اساس این قوانین هر بازیکن خارجی نمی تواند به ایران سفر کند.

 

حامد مومنی مسئول TMS فدراسیون فوتبال درباره این قانون  گفت: ما برای صدور تاییدیه  سوابق بازیکنان ابتدا به ملیت فرد توجه می کنیم. این بازیکن آفریقایی باید بر اساس قوانین فدراسیون فوتبال در دو سال گذشته حداقل در یک بازی ملی یا امید حضور داشته باشد. این حضور به این معناست که باید در لیست 23 نفره حضور داشته باشد که این بازیکن کامرونی شامل این موضوع نمی شد زیرا بازی ملی نداشت.

 

وی ادامه داد: در مرحله بعدی به سوابق باشگاهی این بازیکن رسیدگی می شود. بازیکنانی که در لیگ آسیا حضور دارند، باید در سطح اول مسابقات قاره ای یعنی لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند اما این بازیکن در لیگ دو چین بوده که شامل این موضوع نمی شود. قانون برای مسابقات آسیایی به این معناست که حتی اگر بازیکن در AFC کاپ حضور داشته باشد، قابل قبول نیست و حتما باید در لیگ قهرمانان حاضر شده باشد.

 

به این ترتیب به نظر می رسد مدیران استقلال از قانون اولیه فدراسیون فوتبال آگاه نبودند و به همین دلیل نزدیک به یک هفته از زمان خود را برای جذب بازیکنی از دست دادند که از ابتدا نیز مشخص بود فدراسیون فوتبال اجازه فعالیت به او را نخواهد داد. اکوالا هرمان که البته مشکلات دیگری مانند دو پاسپورت، مدافع بودن و عملکرد ضعیف را نیز دارد اما نکته عجیب دعوت او به ایران با وجود این مشکل است.

  

این مهاجم کامرونی به مدت دو روز در ایران اقامت داشت و بعد از سپری کردن تست های پزشکی در نهایت به دلیل آنچه عدم شرایط مناسب فیزیکی اعلام شد با استقلال قرارداد نبست تا شفر همچنان به دنبال جذب یک بازیکن برای حضور در خط حمله باشد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۸۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان