//
کدخبر: ۷۲۳۱۰ //

طاهری با رد ادعای طارمی: فیفا ما را به خاطر «اغوا» محروم کرد/ نه دروغ گفتیم نه از طارمی خواستیم برگردد

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس توضیحات مفصلی را در مورد ادعای اخیر مهدی طارمی ارائه داد.

 طاهری با رد ادعای طارمی: فیفا ما را به خاطر «اغوا» محروم کرد/ نه دروغ گفتیم نه از طارمی خواستیم برگردد
به گزارش فرتاک نیوز،

علی‌اکبر طاهری درباره باز شدن زوایای جدید پرونده مهدی طارمی، اظهار داشت: سال 94 قرارداد طارمی رو به اتمام بود و ما قرارداد او را به مدت دو سال تمدید کردیم. پس از اتمام قرارداد با هماهنگی برانکو مقدمات تمدید بلندمدت قرارداد طارمی را فراهم می‌کردیم تا هم در بازی‌ها و هم صورت فروش او درآمدزایی بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: 24 فروردین در فاصله دو روز مانده به دربی، ما با طارمی و گفتیم که تو بازیکن مدنظر برانکو هستی و حتی خود برانکو هم در نشست خبری‌اش گفت که وکیل طارمی و خود او قرارداد را امضا کرده‌اند. این برگه‌ای که امضا کردیم طبق قانون معتبر بود. بعد از آن‌هم همچنان صحبت‌ها و مذاکرات ادامه داشت. ما روی آیتم‌ها و آپشن ها بحث می‌کردیم. در نهایت با هم تمام کردیم که قرارداد را دوساله تمدید کنیم. طارمی بعداً گفت به همراه برخی از برخی از دوستان و اقوامش می‌رود یک دوری بزند و بیاید.

 

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس ادامه داد: 8 تیرماه بود که طارمی با باشگاه ریزه اسپور قرارداد بست و فردای آن‌هم یک تجمعی مقابل فدراسیون فوتبال شکل گرفت.

طاهری به تمجید از صمد ابراهیمی، وکیل مهدی طارمی پرداخت که این بازیکن او را هم یکی از مقصران می‌دانست پرداخت و یادآور شد: وکیل مهدی طارمی یکی از افرادی بود که صادقانه دنبال کارهای او بود. من به شدت به ایشان می‌گذارم. زمانی که هم که طارمی با ریزه اسپور قرارداد بست، ایشان گفت من اصلاً خبر ندارم.

 

وی بار دیگر به بحث بازگشت دوباره مهدی طارمی به پرسپولیس اشاره کرد و گفت: 22 تیر یک نفر با من تماس گرفت، اما به او گفتم ITC را صادر نمی‌کنیم، نه برای طارمی و نه برای رامین رضاییان. بعد از ظهر همان روز یک نفر دیگر تماس گرفت که اگر طارمی بخواهد برگردد، شما قبول می‌کنید؟ گفتیم که طارمی بازیکن ماست، اما خودش زنگ بزند. ساعت 11، 10 صبح بود که وکیلش هم به من زنگ زد که طارمی می‌گوید من آنجا قراردادی نبستم، اما گفتم خود بازیکن زنگ بزند.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس ادامه داد: حدود ساعت 12 ظهر همان روز بود که دیدم یک شماره از ترکیه با من تماس گرفت و فهمیدم طارمی است. من خیلی با حالت تندی با او صحبت کردم و به او گفتم که تو بازیکن مایی، تو آقای گل مایی، تو یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی هستی، سرت را انداختی پایین و رفتی؟! تو شان و منزلت بازیکن ایرانی را پایین آوردی؛ اگر هم بخواهی بروی باید یک نفر تو را ببرد. طارمی هم گفت که من با مدیر برنامه ترکیه‌ای قهر کردم و می‌خواهم برگردم، کمک کن که برگردم. او همچنین گفت که باشگاه ریزه اسپور می‌خواهد پول بریزد، اما من شماره‌حساب ندادم. خلاصه زیاد در جریان اتفاقات نبود. من هم گفتم که یک نفر از طرف باشگاه به عنوان نماینده می‌فرستم تا صحبت کند. جمعه،26 تیر بود که قرار شد نماینده باشگاه به ترکیه برود، اما انفجار در فرودگاه ترکیه باعث شد که پرواز لغو شد. به هر حال فردای آن روز طارمی به تهران برگشت.

 

طاهری با رد صحبت‌های مهدی طارمی مبنی بر اینکه او با مدیرعامل باشگاه پرسپولیس قرار گذاشته که تاریخ عقد قرارداد را یک زمان دیگر ثبت کنند، عنوان کرد: من از این حرف طارمی تعجب می‌کنم و متأسفم که چنین حرف‌هایی زده است. در جلسه‌ای که ما در باشگاه با طارمی داشتیم، وکیل این بازیکن به او گفت که مهدی (طارمی) تو فقط صفحه اول قرارداد را امضا کردی یا همه صفحات را؟ اما همان‌طور که گفتم خود طارمی زیاد در جریان نبود و اصل قرارداد را هم نداشت و فقط یک کپی از آن با خودش آورده بود.

وی که در برنامه تلویزیونی شب‌های فوتبالی صحبت می‌کرد، در مورد زمان قرارداد طارمی با باشگاه ریزه اسپور گفت: یک‌چیزی که قرارداد هم نبود و بیشتر یک تفاهم‌نامه بود، بین طارمی و ریزه اسپور منعقد شده بود. این تفاهم‌نامه در تاریخ هشتم تیرماه منعقد شد، اما از بیست و نهم این ماه اجرایی می‌شد تا دو طرف در این مدت تعهداتشان نسبت به یکدیگر را عملی کنند، یکی از این موارد صدور ITC برای طارمی و وصول پیش پرداخت برای این بازیکن از طرف باشگاه ترکیه‌ای بود که هیچ‌کدام نشد. باشگاه ریزه اسپور هم برای صدور ITC درخواستی نداد.

 

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس تأکید کرد: ما 24 فروردین با طارمی توافق کرده بودیم و فقط منتظر بودیم که پنجره باز شود تا قرارداد او را به ثبت برسانیم. ما در موضوع طارمی هیچ دروغی نگفتیم. ما تاریخی را پای قرارداد زدیم که در آن با هم تفاهم کرده بودیم. هیچ جعلی در کار نبود. جعل یعنی اینکه مثلاً فقط امضای یک طرف پای قرارداد باشد. این اتفاقات گذشت تا اینکه دوم مردادماه تقاضای ITC مهدی طارمی آمد و امور بین‌الملل ما هم جواب داد که طارمی بازیکن ماست و اینجا با پرسپولیس قرارداد دارد. آن‌ها یک کاری هم کردند که به 16 تیم لیگ برتری و فدراسیون فوتبال ایران در خصوص طارمی نامه زدند که او بازیکن ریزه اسپور است.

طاهری تصریح کرد: 28 تیرماه بود که در سازمان لیگ قرارداد طارمی را ثبت کردیم، اما اوایل مردادماه باشگاه ریزه اسپور ترکیه به موضوع اعتراض کرد. دی‌ماه 95 بود که شکایت این‌ها به دست ما رسید. هم ما و هم خود بازیکن باید جواب می‌دادند که دادیم و از خودمان دفاع کردیم. آقای ابراهیمی (وکیل مهدی طارمی) هم در آن مقطع گفت اینکه طارمی با دو باشگاه قرارداد بسته خطاست، اما خود او اصرار داشت که پرسپولیس برگردد. او در آن مقطع گفت به خود من گفت که یک ساعت هم نمی‌خواهم در ترکیه بمانم، رامین رضاییان می‌گوید بمان اما من می‌خواهم به هر قیمتی که شده برگردم.

 

وی با بیان اینکه محرومیت باشگاه پرسپولیس هیچ ربطی به زمان عقد قرارداد با مهدی طارمی نداشت، افزود: وقتی این حکم آمده چند نکته دارد. اول اینکه در حکم فیفا هیچ حرفی از باشگاه پرسپولیس زده نشده و فقط بازیکن (طارمی) را محکوم کرده که این خلاف خود طارمی است. در حکم فیفا یک مبلغی به عنوان جریمه برای طارمی در نظر گرفته شده و فیفا هم به خود بازیکن گفته که باید آن پول را بیاوری و بدهی. در حکمی که فیفا صادر کرده، عبارتی که برای پرسپولیس به کار رفته و باعث بسته شدن دو پنجره نقل و انتقالاتی برای این باشگاه شده، مسئله اغوا و یا تحریک بازیکنی است که تحت قرارداد یک باشگاه دیگر قرار دارد. در صورتی که ما اصلاً کاری نکردیم که طارمی را تحریک کنیم، بلکه خود این بازیکن بود که می‌خواست برگردد. محرومیت ربطی به تاریخ قرارداد ندارد و فقط به خاطر تحریک بازیکن است.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا این باشگاه طارمی را تحریک کرده است؟، عنوان کرد: اصلاً و ابداً. دو پنجره پرسپولیس را فقط به خاطر اغوای یک بازیکن بستند. در حکم فیفا هم آمده است که خود بازیکن باید جریمه نقدی حدوداً 780 یورو را پرداخت کند، اما اگر این کار را نکند، با توجه به اینکه با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد، باشگاه باید جریمه را بدهد و سپس از قرارداد بازیکن کسر کند.

 

طاهری در واکنش به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چطور مشکلی برای رامین رضاییان پیش نیامد و او بدون مشکل توانست از ریزه اسپور جدا شود، گفت: ما برای رامین رضاییان هم مخالف صدور ITC بودیم و اعتراضمان را هم نسبت به رفتن او به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دادیم. طبق چیزی که مهدی طارمی به من گفت، از آن‌ها دو میلیون یورو پول می‌خواستند!

وی در مورد نقش حسین هدایتی در باشگاه پرسپولیس و بازگرداندن مهدی طارمی، گفت: ما نمی‌دانستیم که طرف مقابل ما را به اغوای بازیکنش محکوم کرده است، بعد از اینکه حکم آمد متوجه موضوع شدیم. وکیل باشگاه ریزه اسپور گفته بود که باشگاه پرسپولیس یک میلیارد و 150 میلیون تومان به طارمی پول داده است. ما تعجب کردیم، چون این مبلغ حتی بیشتر از چیزی بود که در قرارداد ما و طارمی وجود داشت. آن‌ها می‌گفتند که باشگاه پرسپولیس یک مبلغی را هم از جای دیگر و از طریق اسپانسر به مهدی طارمی داده است.

 

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس در واکنش اینکه گفته می‌شود از طرف حسین هدایتی به مهدی طارمی و باشگاه پرسپولیس پرداخت شده است که به عنوان غرامت در اختیار باشگاه ریزه اسپور قرار بگیرد، اما این اتفاق رخ نداده است، گفت: هر پولی که وارد باشگاه شده، سند خورده است. یک رسیدی هم وجود دارد که نشان می‌دهد مبلغ 200 هزار یورو به عنوان کمک از طرف آقای هدایتی به عنوان یک هوادار به باشگاه پرسپولیس پرداخت شد و در اختیار آقای ترکاشوند قرار گرفت. بعدها بحث‌هایی مطرح شده بود راجع به اینکه پول را به صرافی بردند، اما از آنجا به بعد پول گم شده، اما من بعدها با خود طارمی صحبت کردم و او گفت که پول را در رستوران گرفته و اصلاً ربطی به صرافی و این‌ها نداشت.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۳۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان