//
کدخبر: ۶۷۶۴۸ //

عجیب ترین جریمه تاریخ در انتظار یک پرسپولیسی / مدیران تراکتورسازی بدنبال چی هستند؟

اگر و اماهای یک شکست که هنوز مدیران تراکتورسازی دنبال مقصر می گردند.

عجیب ترین جریمه تاریخ در انتظار یک پرسپولیسی / مدیران تراکتورسازی بدنبال چی هستند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

هر روز که از بازی پرسپولیس و تراکتورسازی می‌گذرد، رفتار مدیران باشگاه تبریزی بیشتر از قبل نشان می‌دهد که آنها چقدر بابت شکست در تهران عصبانی هستند و چطور با رفتارهای دور از منطق و عجیب، این خشم عریان را به نمایش می‌گذارند.

 

بعد از آن بیانیه‌ها و نامه‌های سرگشاده تند و یکطرفه علیه پرسپولیسی‌ها، حالا مدیران تراکتور به جان سرمربی خودشان افتاده‌اند و یک‌پنجم از رقم قرارداد او را به عنوان جریمه کسر کرده‌اند. آنها حتی صلاح ندیده‌اند تصمیم عجیب‌شان در مورد مجازات سنگین یحیی را درون خانواده نگه دارند و موضوع را عمدا، با ذکر تمامی دلایل و جزئیات رسانه‌ای کرده‌اند.

 

در خبر مربوط به کسر قرارداد گل‌محمدی، سه دلیل برای اتخاذ این تصمیم ذکر شده که اولی مربوط به حذف از جام حذفی و دومی در ارتباط با ناکامی در لیگ برتر است. دلیل سوم اما مخاطب را به حیرت وا می‌دارد. نوشته‌اند یحیی با مصاحبه‌اش پس از بازی با پرسپولیس باعث تحقیر تراکتورسازی شده و به این ترتیب سزاوار جریمه است اما مگر آقای مربی روز جمعه چه گفت که حالا بابتش باید یک‌پنجم دستمزدش را از دست بدهد؟ از قرار معلوم جملات مساله‌دار گل‌محمدی اینهاست: «پرسپولیس بهتر از ما بود و باید این بازی را می‌برد. زورمان به این تیم نرسید و مستحق باخت بودیم.» وا اسفا؛ حقارت از این بیشتر می‌شود که به برتری فنی تیم رقیب اعتراف کنیم؟ خدا از سر تقصیرات یحیی بگذرد!

 

کاش مصطفی آجورلو بداند در تبریز دارد چه کار می‌کند. طی یک‌سال‌ونیم گذشته این اولین تصمیم بحث‌برانگیز و مساله‌دار او نیست، هرچند قطعا یکی از محیرالعقول‌ترین آنهاست. یک مربی بیشتر از هر کس دیگری دوست دارد دستاوردهای تیمش مطلوب ارزیابی شود، با این حال وقتی او در پایان یک مسابقه صادقانه به نمایش ضعیف تیمش اشاره می‌کند و اشکالات را می‌پذیرد، باید به‌خاطر این رفتارش مورد تحسین قرار بگیرد، نه جریمه و تنبیه.

 

گل‌محمدی روز جمعه می‌توانست به‌جای این اقرار داوطلبانه، مثل خیلی از مربیان ایرانی تقصیر را گردن زمین و زمان بیندازد و از جو ورزشگاه تا ساعت برگزاری بازی و سوت‌های داور را عامل ناکامی قلمداد کند، اما او این کار را نکرد. روش او در این مورد مثل مربیان بزرگ بود؛ مثل برانکو که وقتی تیمش با آن برنامه عجیب سازمان لیگ به نفت باخت و از جام‌حذفی اوت شد، در پاسخ به سوالی راجع‌به ارتباط این شکست با آلودگی هوا گفت: «فلسفه نبافید. خوب نبودیم و باختیم. تمام شد.» گویا آن روز هم مدیران پرسپولیس باید 20درصد از رقم قرارداد برانکو را کم می‌کردند، اما قصور کرده‌اند!

 

ما در ایران مربیان زیادی داریم که اگر آسمان به زمین بیاید و در یک بازی با 10گل هم شکست بخورند، حاضر نمی‌شوند یک سر سوزن از اشکالات تیم‌شان را بپذیرند. در نشست‌های خبری بعد از بازی، زیاد سراغ داشته‌ایم که یک مربی بعد از باخت 5 بر صفر تیمش بگوید: «حریف حرفی برای گفتن نداشت. آنها فقط 5توپ آوردند و 5گل زدند.» تا دیروز فکر می‌کردیم این خلق‌وخو غلط است و از عادت فرافکنی ما ایرانی‌ها نشأت می‌گیرد، اما امروز مدیران تراکتورسازی یادمان دادند همه این سال‌ها ما داشتیم درست رفتار می‌کردیم و این بقیه مردم جهان هستند که دارند اشتباه می‌کنند. از نظر آنها شاید همه مربیان ایران باید شبیه علی‌دایی باشند که تقریبا تمام کنفرانس‌های عمرش را با این جمله شروع کرده: «خیلی بهتر از تیم حریف بودیم»؛ سرمربی محترم سایپا که همین هفته هم بعد از باخت 3 بر صفر به نفت آبادان گفت: «بازی باید مساوی می‌شد!»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۷۶۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان