//
کدخبر: ۶۵۷۷۵ //

درخشش لژیونرها ؛اتفاق مهمی برای تیم ملی و کی روش!

سه ستاره تیم ملی ایران این روزها در لیگ یونان، هلند و بلژیک درخشش امیدوارکننده‌ای از خود به جا گذاشته‌اند.

درخشش لژیونرها ؛اتفاق مهمی برای تیم ملی و کی روش!
به گزارش فرتاک نیوز،

کریم انصاری فرد و کاوه رضایی می‌درخشند و علیرضا جهانبخش نیز فوق تصور ظاهر شده. دو تای اول در صدر جدول گلزن‌ها قرار دارند و سومی هم تلاش می‌کند تعداد گل‌های خود را افزایش بدهد و او هم مدعی تصاحب کفش طلا شود. کسب 3 کفش طلا در اروپا، افتخار بزرگی است که ستاره‌های تیم ملی ایران می‌توانند تصاحب کنند. با این افتخار - اگر نصیب کاوه، کریم و علیرضا - شود، قطعا تیم‌های حریف روی ایران حساب دیگری باز می‌کنند. حسابی متفاوت نسبت به آنچه بعد از قرعه کشی تا امروز دیده‌ایم.

 

لژیونرها یکی پس از دیگری گل می‌زنند و این می‌تواند اتفاق مهمی برای تیم ملی و کی روش در فصل منتهی به جام جهانی باشد. بازیکنانی نظیر علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، کاوه رضایی و البته کریم انصاری فرد. 2 تا از آنها در صدر جدول گلزن‌ها قرار دارند، یکی به فکر ادامه درخشش و صعود در جدول گلزن‌ها است و دیگری هم طلسم چند 100 دقیقه‌ای را شکست تا دوباره همانی بشود که انتظارش را هفته‌ها می‌کشیدیم.

از کاوه رضایی شروع می‌کنیم. مهاجمی که در هیچ فصلی به اندازه این فصل گل نزده است. البته فقط در لیگ و نه کل فصل. بیشترین تعداد گل زده کاوه مربوط به همین فصل قبل بود. او برای استقلال 7 گل در لیگ برتر به ثمر رساند، 6 گل هم در لیگ قهرمانان آسیا وارد دروازه حریفان کرد. رضایی این فصل تا پایان هفته هجدهم، 9 گل زده، 5 پاس گل داده و روی چند گل نیز تاثیر گذاشته. او همراه با هنری اونیکورو و ایساک دلین بر صدر جدول گلزن‌های ژوپیلرلیگ تکیه زده.

رقبای کاوه برای تصاحب توپ طلا، اهل سوئد و نیجریه هستند. ایساک دلین 25 ساله از بورن، پدیده فوتبال سوئد در این فصل است. بازیکنی که پس از درخشش در ترکیب بورن به تیم ملی سوئد نیز راه یافته و در 7 بازی از مقدماتی جام جهانی 2018 برای این تیم بازی کرده. مهاجمی که امید بسیاری دارد با ادامه درخشش در لیگ بلژیک همراه سوئد به روسیه برود و در جام جهانی هم بازی کند.

هنری اونیکورو 20 ساله و اهل نیجریه، از اوپن به ترکیب اندرلخت اضافه شده و با گل‌هایی که به ثمر رسانده به تیم ملی نیز دعوت شده. اونیکورو البته فقط یک بار و به مدت 19 دقیقه برای نیجریه در مقدماتی جام جهانی بازی کرده است. کاوه که یکی دو روز قبل موفق شد دروازه خنک را باز کند، در تلاش است تا گوی سبقت را از این 2 رقیب برباید و در نهایت عنوان آقای گلی را به دست بیاورد. اتفاقی که به او کمک می‌کند تا عضوی از تیم ملی ایران در جام جهانی باشد.

این فقط کاوه رضایی نیست که برای تصاحب کفش طلا تلاش می‌کند. در یونان، کریم انصاری‌فرد هم بر صدر جدول گلزن‌ها تکیه زده و دست از سر سایر رقبا بر نمی‌دارد. رقیب اصلی کریم، پدرو کانده اسپانیایی است. مهاجمی که عضو جیانینا است. او فصل قبل 13 گل در لیگ یونان وارد دروازه حریفان کرد و فصل قبل‌تر از آن، 17 گل در سگوندا لیگا (دسته 2 اسپانیا ) برای مریدا به ثمر رساند. کانده سابقه ملی ندارد اما یک رقیب سرسخت برای انصاری فرد به شمار می‌رود. رقیبی که او هم مثل کریم 7 گل زده و مدعی آقای گلی است.

شاید بپرسید نفر بعدی کیست که احتمال آقای گلی‌اش وجود دارد. اگر جدول بهترین گلزن‌های لیگ هلند را نگاه کنید به این نکته پی می‌برید که علیرضا جهانبخش نیز گل‌های بسیاری به ثمر رسانده و در تلاش است به صدر جدول گلزن‌های اردی‌ویژه برسد. جهانبخش مقابل آژاکس و در هفته هفدهم لیگ هلند، هفتمین گل خود را به ثمر رساند. عنوان بهترین گلزن لیگ هلند را ون کینگل و لوزانو که هر دو عضو پی اس وی آیندهوون هستند در اختیار دارند. با 10 گل زده که ون کینگل 6 تا از آنها را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریفان کرده. در این جدول، نام 2 بازیکن 9 گله، 5 بازیکن 8 گله و 5 بازیکن 7 گله به چشم می‌خورد که یکی از آنها علیرضا جهانبخش است.

جهانبخش که ستاره بی چون و چرای آلکمار در هفته‌های قبل و بخصوص مقابل تیم قدرتمند آژاکس بود، 5 پاس گل هم برای بازیکنان آلکمار مهیا کرده. او که جزو موثرترین بازیکنان لیگ هلند به شمار می‌رود، آهسته آهسته و با چراغ خاموش در حال پیشروی است تا شاید بتواند در قامت یک بال کناری، کفش طلای فوتبال هلند را به دست بیاورد. جهانبخش که حالا پنالتی‌های آلکمار را نیز می‌زند، می‌تواند با تکیه بر همین مساله و البته شم گلزنی بالای خود، حتی عنوان آقای گلی لیگ هلند را تصاحب کند.

کسب 3 کفش طلا در اروپا، افتخار بزرگی است که ستاره‌های تیم ملی ایران می‌توانند تصاحب کنند. با این افتخار – اگر نصیب کاوه، کریم و علیرضا – شود، قطعا تیم‌های حریف روی ایران حساب دیگری باز می‌کنند. حسابی متفاوت نسبت به آنچه بعد از قرعه کشی تا امروز دیده‌ایم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایلنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۵۷۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان