//
کدخبر: ۵۷۳۹۸ //
مدیر کل اداره ورزش و جوانان:

بحث اخلاق ورزشکار در درجه اول وظیفه مربی است

بحث اخلاق ورزشکار در درجه اول وظیفه مربی است

شست تخصصی مربیان کشتی کرمانشاه با حضور آقای ارسلان حسینی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه، برداران محمدحسین محبی رئیس هیئت کشتی استان کرمانشاه، دکتر جواد کریمی عضو هینت رنیسه کشتی استان کرمانشاه و پیشکسوتان و مربیان کشتی استان کرمانشاه در سالن شهید هادیان کرمانشاه تشکیل شد و در مورد مشکلات کشتی استان کرمانشاه بحث و گفتگو انجام گرفت.

photo_۲۰۱۷-۱۰-۲۵_۱۰-۵۴-۱۷

ارسلان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه ضمن تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش در این نشست گفت:

تمام کسانی به گونه‌ی در این رشته هستند کار راحتی در پیش ندارند ولی باید تلاش کنند و زحمت بکشند و برنامه‌ریزی نمایند.

وی افزود: همه تو مرودات می‌گویم که مربیگری عشق و علاقه است باید بابت علاقه هزینه گزاف پرداخت کنیم تا عشق به وجود آید  و ارزش کار را با مباحث مالی مقایسه نکنید چون جایی که باید برای خانواده‌ات وقت بگذارید قابل قیاس نیست با پاداش  در این در این راستا  به شما داده می‌شود ولی این کار عشقه همه راه رها کرده و دنبال سالم سازی  هستید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: مربیگری نهادینه نیست در کشور و شغل محاسبه نمی‌شود و یک مربی نمی‌تواند به تنهایی در همه علوم شناخت داشته باشد و نفرات خاص می‌خواهد.

حسینی ادامه داد: هر کسی که دوران قهرمانی دارد و بخشی ذاتی است و بخشی دیگر آن به خود  فرد بستگی دارد که چطور با کارمان با مربیانی که باید موفق عمل کنند ارتباط برقرار  نمایم.

وی افزود: حاصل کار امروزه کشتی کرمانشاه یدالله محبی، ارشک محبی، تیموری و میثم زارع و فرزادکولیوند است که کولیوند سه مرتبه یزدانی قهرمان المپیک را شکست داده در رده جوانان دوبار و یکبار دیگر هم او راه برده ولی کجای رده جهانی و المپیک قرار گرفته و باید این جوانان کنگاوری مزد زحماتش را می‌گرفت نه رها شود و برود در کنگاور بشیند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: همه ما در این اتفاق منفی سهیم هستیم استعدادهای خوبی در این استان کرمانشاه وجود دارد، ولی به آنان توجه چندانی نشده است هرچند شهرستان کرمانشاه مهد کشتی این استان است ولی سایر استعدادهای شهرستان هم باید دریابم و به آنان هم کمک نمایم ولی نباید همه از این شهرستانسبقت بگیرند.

حسینی ادامه داد: شهرستان‌های تابع کرمانشاه با تمام محرومیت‌ها موفق عمل کرده‌اند .

وی افزود: وظیفه مربی در درجه اول بحث اخلاق ورزشکار است  و  مرحله بعد تاکتیک و تکنیک است و این فضا را باید خودمان متوجه شویم که ورزشکار یا قهرمان چه می‌خواهد و چه چیزی هم نیاز دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: مربی وظیفه دارد و باید رست کند که این  آثار تمرین‌هاش چه تاثیری بر روی ورزشکار دارد و چه پیامی در جامعه ورزش ایجاد کرده است نه مانند قربانی ما که چرا مرد . این رسالت و وظیفه‌ی مهم و خطیر برای  آموزش اولیه، درس اخلاق، مواظبت و راهنمود مربیان برای شاگردان است که مربیان باید بدان توجه نشان دهند.

حسینی ادامه داد: همیشه برای ما در جایی بحث اخلاق مطرح باشد مدال چندان اهمیتی ندارد و  همه چیز مدال نیست بلکه با اخلاق تاثیر بر جامعه می توان گذاشت و تعلیم و تربیت بر عهده مربیان ماست از نحوه لباس پوشیدن ورزشکار، گفتارش و تکنیک و تاکتیک و بعد مسایل دیگر مهم است.

وی افزود: رقابت بین مربیان ما باید سالم باشد و همیشه به رغیب بابت موفقیتش تبریگ بگوید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: موفقیت‌ها را باید  تبریگ گفت و نباید مربی که شکست خورد سرزنش شود بلکه کمک‌اش باید  بکنیم و علت‌های شکست را نیز برزسی نمایم.

حسینی ادامه داد: مربیانی که کار سازندگی برعهده دارند برای ما مهم است و بعداز سازندگی مراقبت در اولیت دوم کار مربیگری قرار داردف هرچند به این نکت هم باید توجه شود که جوانان امروزی خام هستند و باید از ورزشکاران مراقبت کرد تا مراحل زندگی را به خوبی پشت سر بگذارند و این سخت است و مربیان هم بی تفاوت کنارش نگذرند.

وی افزود: امروزه در دنیای مربیگری هر تیم باید یازده مربی داشته باشد از مربی تغذیه، روانشناس، تکنیک و... یک مربی می خواهد، مربی باید کاملا اصول تغذیه را بلد باشد این سخت است و علم امروزی این قضیه  را حل کرده زمانی هرکس یا ورزشکاری زحمت بیشتری می‌کشد نتیجه می‌گرفت ولی امروز کارتان سخت‌تر شده است و زمانی در کشتی رقابت بین تعدادی از استان‌ها بود و  بیشتر چهار استان مطرح بوند ولی حالا فرق کرده است و ورزشکاران سایر استان‌ها هم با قدرت ظاهر می‌شوند و سطح رقابت‌ها هم نزدیک شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: کتاب کشتی تمرین مشترک توسز دکتر جواد کریمی پیشنهاد داده است که یک انقلاب در کشتی کرمانشاه بوجود خواهد آورد، اگر اجرا شود باید جوانب آن را کامالا بررسی شود و ما باید همه تلاش کنیم که این امر محقق شود.

حسینی ادامه داد: یدالله محبی‌ها و ارشک‌ها را حفظ کنیم  اگر دو مسابقه این ورزشکاران یا هر ورزشکار دیگری غفلت کند کارشان تمام شده و فدارسیون‌ها صریحا جایگزین آنان انتخاب خواهد کرد.

وی افزود: بحث تشویق مربیان نیز برای ما اهمیت داردو  مباحثی که هیئت برای مربیان کشتی در نظر گرفته و از آنان می‌خواهد اگر رعایت کنند بحث حقوق آنان ویژه دیده خواهد شد.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: حضور برادران محبی برای کرمانشاه فرصت است هم برای کشتی استان کرمانشاه و هم کشور.

حسینی ادامه داد: اگر اتفاقی خاصی امروزه در کشتی کرمانشاه بخواهد بیافتد اکنون باید این اتفاق خوب بیافتد چون با حضور اسطوره‌های کشتی کرمانشاه کنار هم این اتفاق دور از دسترس نیست.

وی افزود: مربیان هم باید اگر انتقادی یا نقد می‌شوند باید تحمل بخرج دهند و زود به مطبوعات بحث‌هایشان را نکشند هرچند ما هم ضعف داریم خواهشاً درد دل ورزش را در خارج از خانواده خود  نکنید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: ماهمه با هم یک هدف داریم و با همه علاوه بر این که دوست هستیم بحث کار از همه مهم‌تر است، اما نمی‌توانیم از کار بگذریم و با همه مشکلات که کرمانشاه دارد با این وجود که می‌دانستم ولی من قبول مسئولیت کردم چون جای کار زیاد دارد.

حسینی ادامه داد: مربیان بعداز سیاست‌های هیئت و تقسیم آنان در کدام رده سنی باید مشغول آموزش شوند، ولی باید هدفی برای خودمان تعریف نمایم و مسیری که طی شود باید برنامه‌ریزی شود و چگونه انجام گیرد.

وی افزود: نوع رفتار و قابلیت فنی مربیان به روز و بالا باشد تا ورزشکاران ماندگار شوند و اگر در رشته روانشانسی مطالعه داشته باشید وقتی دیدی ورزشکارتان در لبه پرتگاه است می‌توانید نجاتش دهید تا موفق شود و پله طرقی را طی نماید آن وقت مزد زحمات را خواهید گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: شرایطی  باید فراهم شود تا سرمربی و رده‌های مختلف ملی‌پوش داشته باشیم و آخرین مرحله تیم ملی تلاش داریم با کمک برادران محبی با میزبانی کرمانشاه برگزار نمایم.

مسئول آموزش اداره ورزش و جوانان نیز گفت: کتابی که دکتر جواد کریمی پیشنهاد داد کتابی پایه است بعداز تکمیل آن  واحدآموزش حتما فرایند چاپ کتاب نشر کتاب را برعهده خواهم گرفت.

محمدحسین محبی رئیس هیئت کشتی استان کرمانشاه نیز گفت: مدیرکل ورزشی که ورزشکاران و قهرمانی از برون مرزی آمدند سریعا مورد تشویق قرار داده‌اند و از این بابت تشکر می‌کنم.

وی افزود: مربیانی که به تیم شهر شاگرد تحویل می‌دهند مورد تشویق ویژه قرار خواهند گرفت.

رئیس هیئت کشتی استان کرمانشاه گفت: مربیگری وقت گذاشتن است به قضا و قدر نسپارید .

محبی ادامه داد: ورزشکاران از لحاظ فنی و تکنیک و تاکتیک باید ساپرت شوند اگر زحمت نکشید نتیجه حاصل نخواهد شد.

 وی افزود: هر مربی باید دو کشتی‌گیر مستعد را در دسته تمرین خود شناسیی نماید و برایش وقت بگذارد و ما به عنوان مربی نمی‌توانیم ده نفر همزمان قهرمان کنیم.

 رئیس هیئت کشتی استان کرمانشاه گفت: کشتی‌گیرانی که از لحاظ منش و رفتار و اخلاق ضمینه رشد دارند توجه بیشتر کنید و ورزشکاران باید طرز لباس پوشیدن و نحو پوشیدن درست را رعایت کنند باید شاگردان‌تان یاد بگیرند از لحاظ ادب و و اخلاق مثال زدنی باشند و یک باشد.

محبی ادامه داد: ما کشتی‌گیر با اخلاق می‌خواهیم تا بعد قهرمان شود کسی اخلاق و ادب نداشته باشد هیچ وقت موفق نخواهد شد پله طرقی را طی نماید.

وی ‌افزود: هیئت کشتی تمام مسابقات را خوب برگزار کرده است و در تمامی رده‌های پایه کشتی‌گیران به رقابت‌ها اعزام شده‌اند و ظرف پنج سالی که در این هیئت مسئولیت داشته‌ام تاکنون طول این مدت جام جهانی، جام تختی، و سه رده جوانان و ردهای مختلف و بزرگسالان را به میزبانی کرمانشاه برگزار کرده‌ایم.

رئیس هیئت کشتی استان کرمانشاه گفت: جوانان کرمانشاهی به تازگی در رقابت‌های کشور  چهار مدال گرفتند و موفق شدند این زحمتت مربیان استان است که این نتیجه خوب رقم می‌خورد.

 محبی ادامه داد:  مربیان باید بدانند که شاگردان که عضو تیم شهر شدند دیگر متعلق به دسته و  مربی نیست بلکه عضو تیم شهره و در دسته و اردوی تیم شهر در خواهد آمد این بحث افتخار شهر است.

وی افزود: انتخابی برای ملاک است و کشتی‌گیری که انتخاب شود  عضو تیم کرمانشاه است از هر شهری که باشد باید مربیان تبعیض قائل نشوند و بهترین نفر‌ها را اعزام نمایند در غیر این صورت نمی‌پذیرم.

 شهرام چایچی مربی کشتی تیم شهر نیز گفت: اقبال کشتی کمتر شده است بازهم بتوانیم در جهت معرفی کشتی اقدام نمایم.

وی افزود: اگر باشگاه همفکری باشند بهتر نتیجه خواهند گرفت و در تکنیک و تاکتیک مشکل دارند باید مورد توجه قرار گیرد.

یکی دیگر از مربیان گفت: کلاس‌بندی، موضوع مسابقات است که باید توجه نمایم و این موضوع باعث شده ما نظم چندانی نداشته باشیم.

موسی یکی دیگر از مربیان کرمانشاه نیز گفت: برگزاری مسابقات چند جانبه و آموزش هماهنگ یکی از موضوع‌های مهم است

یاری مربی زحمتکش کرمانشاهی هم گفت: تعداد نفرات زیاد است ولی حس رقابت کم شده است که راه‌اندازی لیگ هم ازاین لحاظ اهمیت دارد.

وی افزود: مشکل اصلی  برگزاری مسابقه است هرچند که مدیرکل کشتی هم از متخصصان و مربیان دلسوز کشتی هستند علاوه بر این مدیری مدبر و تواناست و سابقه مدیرت در سایر استان‌ها هم دارد و موفق بوده است.

یاری ادامه داد: نفرات که در پایین شهر ئر جنوبف غرب و شمال و شرق شهر قرار دارند و منتخب می‌شوند برایشان سخت است و خانواده‌هایشان هم بخاطر ترد کمتر استقبال نشان می‌دهند بهتر است در هر منطقه دسته تمرینی تیم شهر همزمان تشکیل شود و تمامی کشتی‌گیران منتخب تا بتوانند در شرایط یکسان در محل زندگیشان مشغول تمرین شوند هر مجموعه خانه کشتی درست شود یک تیم از مبیان در سالن‌های مختلف مشغول آموزش آنان شوند تا بتوانیم به آسانی از قهرمانان منتخب مواظبت نمایم ومورد توجه و تمرین قرار گیرند.

گودرز ریزوندی مربی دسته فرنگی نیز گفت: مدرسه کشتی نیاز داریم هرچند مربیان زحمت می‌کشند ولی تمرین‌ها مستمر نیست و این بر می‌گردد به تعهد کشتی که امروز کمر مشاهده شده است و این هم کشتی‌گیر  کم کار شده‌اند.

وی افزود: مربیان کرمانشاهی بعداز مازندران از رتبه و دانش روز برخوردارند و شاگردان امروزی مثل گدشته ماندگار نیستند و این دلسردی باعث شده که هر دوره تعدادی تا دو ماه که آموزش دیدند سریع می‌روند و دیگر بر نمی‌گردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۷۳۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان