//
کدخبر: ۵۴۹۳۱ //

تصمیمات مهم در جلسه مسعود سلطانی فر و سفیر جمهوری ترکیه در ایران

رضا هاکان تکین سفیر جمهوری ترکیه در ایران و دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان دیدار و در خصوص گسترش همکاری های ورزشی دو کشور گفتگو کردند.

تصمیمات مهم در جلسه مسعود سلطانی فر و سفیر جمهوری ترکیه در ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان صبح امروز در ملاقات دکتر مسعود سلطانی فر و رضا هاکان تکین سفیر جمهوری ترکیه در ایران دو طرف در خصوص گسترش و توسعه همکاری های ورزشی دو کشور بحث و تبادل نظر  کردند.

در این دیدار سفیر ترکیه ضمن تبریک مجدد به دکتر سلطانی فر به مناسبت انتصاب وزارت ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد در دوره مسئولیت جنابعالی روابط ورزشی بین ایران و ترکیه در تمامی زمینه­ها بیش از پیش توسعه یابد هاکان تکین افزود: روابط دو کشور در حوزه ورزش توجه و همکاری بیشتر را طلب می­ نماید.

دکتر سلطانی فر پس از خیر مقدم و تشکر از تلاش تکین در زمینه ورزش گفت: خوشبختانه روابط دو کشور در عالی­­ترین سطح قرار دارد و تأکید رئیس جمهور محترم، جناب آقای دکتر روحانی بر این است که روابط ما با ترکیه بیش از پیش تقویت شود.

وزیر ورزش و جوانان دامه داد: ارزیابی ما از سفر هفته گذشته جناب اردوغان، رئیس­جمهور محترم ترکیه بسیار خوب و  همراه با دستاوردهای مناسب است که انشاءالله نتایج آن را در آینده شاهد خواهیم بود.

دکتر سلطانی فر توسعه روابط با همسایگان به خصوص کشور ترکیه را از سیاست های مهم دولت جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: از ظرفیت­های دو طرف برای حل مشکلات منطقه استفاده خواهیم نمود. بعد از برگزاری کمیسیون مشترک همکاری ایران و ترکیه، مقرر شده بود کمیته فعالیتهای ورزشی فعال شود، ظاهراً پیگیریهای لازم نیز  در این زمینه صورت پذیرفته و منتظر پاسخ شما هستیم تا هر چه زودتر کمیته مذکور فعال گردیده و بتوان در زمینه ورزش، فعالیت بیشتری را داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانن افزود: به لحاظ فرهنگی قرابت زیادی بین ایران و ترکیه وجود دارد و این همسایگی موجب گردیده  که در حال حاضر اتباع دو کشور رفت و آمدهای فراوانی داشته باشند و در این راستا می ­توان شرایط حضور آنان را برای بازدید از اماکن تاریخی، مذهبی و ... فرهم آورد. تیمهای باشگاهی ایران به ویژه فوتبال علاقه دارند که اردوهای خود را در ترکیه برگزار نمایند و تاکنون این امر محقق گردیده و این امکان برای شما هم وجود دارد تا از امکانات ایراندر جهت برپایی اردوی تیم های ورزشی استفاده نمائید.

دکتر سلطانی فر در خصوص اردوهای ورزشی ایران و ترکیه در خاک یکدیگر گفت: مقرر شد به زودی تیم هاکی روی یخ ترکیه اردویی در تبریز داشته باشد و تیم اسکیت هاکی ایران نیز در ارزروم ترکیه اردویی برپا خواهد نمود. همچنین این امکان وجود دارد که دو کشور در تعدادی از رشته های ورزشی که در آن از وضعیت مطلوب­تری برخوردار هستند  میزبان دوره ­های آموزشی- پژوهشی ، برای یکدیگر باشند.

وی ادامه داد: همچنین اعزام مربیان یا ورزشکاران به ایران با راه ­اندازی کمیته مربوطه، زمینه­ های توسعه همکاری بین دو کشور را فراهم خواهد نمود. در سایر بخشها از جمله بخش گردشگری نیز شرایط همچون ورزش فراهم می­باشد و ایران برای سرمایه­ گذاران ترکیه ­ای در بخش ورزش به ویژه در استان­های آذربایجان شرقی و غربی آمادگی همکاری  کامل را خواهند داشت.

دکتر سلطانی فر در خاتمه از وزیر ورزش و جوانان ترکیه دعوت کرد تا در اولین فرصت با سفر به ایران و تشکیل کمیته مشترک همکاری های ورزشی دو طرف، راه های توسعه روابط و استفاده از ظرفیت های متقابل را بررسی و اجرایی  نماید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۴۹۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان