//
کدخبر: ۵۴۸۷۶ //

رونالدو و رکورد علی دایی!

کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی رئال مادرید در حال حاضر با ۷۹ گل زده در کنار چیتالو از زامبیا، چهارمین گلزن برتر تاریخ بازیهای ملی است.

 رونالدو و رکورد علی دایی!
به گزارش فرتاک نیوز،

کاماموتو، بازیکن دهه هفتاد میلادی فوتبال ژاپن با ۸۰ گل زده و فرانس پوشکاش، ستاره سابق تیم ملی مجارستان با ۸۴ گل بالاتر از او هستند. به احتمال زیاد رونالدو تا چند ماه دیگر هر دو بازیکن را پشت سر می گذارد اما او برای تبدیل شدن به آقای گل تاریخ بازیهای ملی یک مانع سخت به نام علی دایی را پیش رو دارد.

 

علی دایی که ۱۰۹ گل ملی ثبت کرده در حال حاضر ۳۰ گل از رونالدو پیش است اما به نظر می رسد که رونالدو با روندی که در بازی های ملی در سالهای اخیر پیش گرفته اگر مصدوم نشود می تواند تا یورو ۲۰۲۰ رکورد کایپتان سابق تیم ملی ایران را پشت سر بگذارد.

 

رونالدو در ۳۶ بازی ملی اخیرش از تابستان ۲۰۱۳ تا کنون مجموعا ۳۵ گل به ثمر رسانده است و اگر با همین میانگین (۱،۰۲ گل در هر بازی) حرکت کند و به طور متوسط سالی ده بازی انجام بدهد، تا یورو ۲۰۲۰ رکورد علی دایی را پشت سر می گذارد.  نقش رونالدو در تیم ملی پرتغال بعد از قهرمانی این تیم در یورو ۲۰۱۶ پررنگ تر شده است. وی در ۱۲ بازی  خود برای تیم ملی پرتغال بعد از یورو ۱۸ گل زده و میانگین بی نظیر ۱،۵ گل در هر بازی را داشته است. رونالدو در بازیهای تیم ملی پرتغال در مسیر جام جهانی از ۲۲ گل تیم سانتوس در مرحله گروهی ۱۵ تا را ثبت کرده یعنی ۶۸ درصد گلهای تیم ملی پرتغال در مرحله گروهی راهیابی به جام جهانی توسط او به ثبت رسیده است.

 

نکته قابل توجه در مورد آمار رونالدو این است که کریستیانو با توجه به بالا رفتن سنش در خیلی از بازیهای دوستانه ملی حضور پیدا نمی کند در غیر این صورت تعداد بازیها و تعداد گلهای ملی اش می توانست بیشتر از این باشد.

 

رونالدو در حال حاضر ۳۲ ساله است که بعید به نظر می رسد تا یوروی آینده برنامه ای برای بازنشستگی داشته باشد. مسابقات ۲۰۲۰ در ۱۲ شهر مختلف اروپایی برگزار می شود که برای اولین بار در تاریخ این مسابقات به صورت متمرکز برگزار نخواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۴۸۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان