//
کدخبر: ۵۳۱۲ //

مایلی‌کهن مسی را بیشتر از رونالدو دوست دارد

محمد مایلی کهن در برنامه ویژه لیگ یکی به مقابل دوربین حاضر شد و در گفتگویی صمیمانه به سوالاتی در خصوص زندگی شخصی خود پاسخ داد.

مایلی‌کهن مسی را بیشتر از رونالدو دوست دارد

 

به گزارش "فرتاک نیوز"، محمد مایلی کهن در حال حاضر سرمربی تیم ملوان بندرانزلی است و در صدر جدول مسابقات لیگ آزادگان قرار گرفته است. مایلی کهن که سابقه سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران را نیز در مقدماتی جام جهانی 98 بر عهده داشت، مقابل دوربین برنامه لیگ یک قرار گرفته و به سوالاتی پاسخ داده که کمتر در مورد آن شنیده و یا دیده ایم.

 

•  محمد مایلی کهن را به عنوان یک مربی خاص در فوتبال ایران می شناسیم. تارخ تولد شما هم مثل خودتان خاص است (30/3/1333). کمی در مورد این تاریخ و اینکه کجا به دنیا آمدید توضیح می دهید؟

شما با این سوال دست رو نقطه حساس گذاشتید و من را به پل بردید (باخنده). بله من همانطور که شما گفتید در همین تاریخ در انزلی و در محله "میان پشته" به دنیا آمدم؛ تا یکی، دو سالگی همینجا بودم ولی پدر و مادرم از دنیا رفتند. هر چه دارم از مادرم دارم؛ با اینکه مادرم سواد نداشت یک پروفسور به تمام معنی بود. علیرغم اینکه 18 سال بیشتر نداشت وقتی از پدرم جدا شد با کارگری من را بزرگ کرد.

 

•  زندگی در انزلی چطور است؟

من خیلی انزلی را دوست دارم و بسیاری از اقوامم اینجا هستند؛ بعضا به خاطر محدودیت های شغلی نمی توانستم اینجا باشم ولی تا شرایطی فراهم می شد که به اینجا بیایم حالم بهتر می شد.

 

•  خانواده اکنون در کنار شما هستند؟

پسرم دکتر است و متاهل است و مستقل زندگی می کند. دخترم هم همینطور؛ دامادم هم استاد دانشگاه است و به دلیل مشغله های کاری در تهران هستند. همسرم هم بازنشسته آموزش و پرورش است و در واقع من با زن نشسته شدم (خنده).

 

•  برای نماینده شدن هم در برهه ای اقدام کردید؟

در سال 84 در یک مقطع تصمیم گرفتم نماینده مجلس بشوم؛ بنده 95878 رای آوردم و نفر 67 ام شدم.

 

•  رفتار شما با بازیکنان چطور است؟

عده ای فکر می کنند من وقتی صبح از خواب بلند می شوم به کلانتری می روم تا از خودم شکایت می کنم (با خنده و کنایه)؛ اما واقعیت امر اینگونه نیست و من همینی هستم که می بینید.

 

•  بحث منافع ملی که می شود زیاد شما عصبانی می شوید؟

یقینا همینطور است؛ 62 سال از سن من گذاشته است و با سختی های زیادی بزرگ شدم. من سال 56 لیسانس تربیت بدنی را گرفتم از مدرسه عالی ورزش که وابسته به دانشگاه کلن آلمان بود.

 

•  آشپزی هم می کنید؟

نه متاسفانه؛ دوست دارم ولی بلد نیستم.

 

•  فکر می کنم شما به عنوان سرمربی زیاد وقت ورزش کردن ندارید.

من یک بار سکته کردم. قبل از این ماجرا زیاد در این زمینه فعالیت می کردم ولی الان به آن شکلی که مدنظر شما است دیگر ورزش نمی کنم و در تمرینات هم بیشتر راه می روم.

 

•  غذای مورد علاقه شما چیه؟

فقط دستپخت خانمم نباشد (خنده).

 

•  آقای مایلی کهن این مصاحبه پخش می شود (خنده)؟

بله من قبلا هم عرض کرده بودم که از خانمم نمی ترسم بلکه وحشت دارم (خنده). اینکه جنبه مزاح داشت و هر چه ایشان بپزند، می خورم.

 

•  مسی بازیکن بهتری است یا رونالدو؟

شخصا مسی را بیشترمی پسندم.

 

•  موسیقی هم گوش می کنید؟

بله گوش می کنم ولی اینجا اگر بگویم منشوری می شود. شجریان، زند وکیلی و افتخاری را دوست دارم.

 

•  در میانه این مصاحبه صمیمی از فریاد شیران هم دعوت شد که به عنوان یار همیشگی سرمربی ملوان بندرانزلی نظر خود را درباره مایلی کهن بگوید.

از صمیم قلب می گویم که برای من بسیار جای افتخار دارد که با انسان شریفی مثل مایلی کهن همکاری فوتبالی می کنم. قبل از این ماجراها و پیش از انقلاب ما در تیم های مختلفی رقیب هم بودیم. از تیم فوتسال همکاری من با آقای مایلی کهن شروع شد و بعد از انتخاب ایشان به عنوان مربی فوتبال همیشه با ایشان بوده ام.

 

•  اگر بخواهید در یک جمله مایلی کهن را تعریف کنید، چه می گویید؟

لنگه ندارد.

 

 

منبع: ورزش3
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۳۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان