//
کدخبر: ۴۹۷۴ //

موریانه ها به جان استقلال افتاده اند و پایه های آن دارد فرو می ریزد

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال مشکلات و محرومیت امروز آبی‌پوشان را نشات گرفته از رسوبات گذشته می‌داند.

موریانه ها به جان استقلال افتاده اند و پایه های آن دارد فرو می ریزد

به گزارش فرتاک نیوز، امیررضا واعظ‌آشتیانی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال مشکلات و محرومیت امروز آبی‌پوشان را نشات گرفته از رسوبات گذشته می‌داند اما حرف او نافی اشتباه مدیران فعلی هم نیست و معتقد است که هرچند این مشکلات از گذشته وجود داشته اما مدیران امروز باشگاه هم به اندازه خودشان در این گرفتاری‌ها سهم دارند.

 

* در مورد محرومیت جدید استقلال که از سوی فیفا اعلام شده صحبت می‌کنید؟

- یک وقت هست که عده‌ای دنبال مقصر هستند و یک‌ وقت هم هست که دنبال ریشه‌ها هستند که این مشکلات از کجا نشأت گرفته است. خودم اعتقاد ندارم که بگویم این فرد یا گروه مقصر است و مهم این است که در شش سال اخیر با استقلال به‌گونه‌ای رفتار کرده‌اند که شاکله استقلال رسوب کرده است. یعنی موریانه‌ها به‌گونه‌ای به جان استقلال افتادند که امروز پایه‌های باشگاه دارد فرو می‌ریزد و باعث شده که متحمل این صدمات شود.

 

* پس استقلال باید منتظر چنین حکمی می‌بود؟

- در شش سال گذشته استقلال از بازیکنان خارجی به اندازه کافی سوابق بد در فیفا جمع‌آوری کرده و این سابقه باعث شد فیفا تصمیمی را در این مقطع بگیرد که کاملا دست مجموعه مدیریت باشگاه را ببندد.

 

* یعنی مدیریت فعلی باشگاه تقصیری در این ماجرا ندارد؟

- البته این نگاه من، مدیریت فعلی باشگاه را از بروز این اتفاق مبرا نمی‌داند اما باید عقبه این ماجرا را ببینیم. وقتی در پرداخت‌ها به بازیکنان خارجی خلف‌وعده می‌شود و پرونده‌ها انباشته باعث می‌شود تا فیفا به این سمت برود که باشگاه استقلال را جزو باشگاه‌های بدهکار و بدحساب تلقی کند.

 

* در چنین شرایطی هم که فیفا با کسی شوخی ندارد و تصمیم قاطع می‌گیرد. این‌طور نیست؟

- تصمیمات فیفا استناد به یکسری مفاد و قانون است و مثل مجموعه فوتبال ما قوانین و مقررات را سلیقه‌ای و گزینشی عمل نمی‌کنند و به قانون احترام می‌گذارند و مجریان قانون‌شان هم به گونه‌ای عمل می‌کنند که کمترین برداشت شخصی و گزینشی در آن دیده شود. برخلاف فوتبال ما که افراد غیرحرفه‌ای در آن تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیرنده هستند و همه‌چیز را براساس سلیقه اعمال می‌کنند و آنچه که اهمیت ندارد مقررات و قوانینی است که خودشان تعیین می‌کنند و به آن هم احترام نمی‌گذارند. اگر مجریان فوتبال ما بر مر قانون احترام می‌گذاشتند و فارق از گروه و باندبازی تصمیمات قاطع در مورد باشگاه‌های بدهکار می‌گرفتند امروز شاهد این نبودیم که کلیه باشگاه‌های کشور در رده‌های مختلف بدهکار باشند که نشان از ضعف مدیریت و تصمیم‌گیری در فوتبال است و اگر ما امروز چنین تصمیمی را از جانب فیفا نسبت به استقلال یا باشگاه‌های دیگر می‌بینیم حاصل سوءمدیریت در فدراسیون فوتبال کشور است چرا که فدراسیون فوتبال متولی اجرای مقررات در زمینه‌های مختلف در مجموعه فوتبال است. از جمله کمیته انضباطی که فقط مسوولیت‌اش محروم کردن مربی، بازیکن و تماشاگران است و جسارت ندارد برای باشگاه‌های بدهکار تصمیم‌گیری قاطع کند و این هم نشأت گرفته از بی‌سروسامانی در مجموعه فوتبال است.

 

* در فضای مجازی هم هواداران از مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باشگاه شاکی بودند و علیه آنها موضع گرفتند و از وزیر ورزش خواستند آنها را تنبیه و برکنار کند. در این رابطه چه نظری دارید؟

- وزیر ورزش به عنوان رییس مجمع پرسپولیس و استقلال در صورتی‌که ملاحظه کند این دو باشگاه بدون هدف و برنامه حرکت می‌کنند می‌تواند با برگزاری مجمع فوق‌العاده نسبت به برکناری یا ترمیم هیات مدیره اقدام کند. اشکال در این است که سخنگوی باشگاه شفاف‌سازی نمی‌کند.

 

* در این مقطع سخنگوی باشگاه دقیقا چه وظیفه‌ای دارد؟

- سخنگوی باشگاه باید شفاف‌سازی کند و مصاحبه مناسبی داشته باشد و بگوید که اگر استقلال امروز صدمه می‌خورد به خاطر رسوبات گذشته است. البته این حرف من نافی این نیست که مدیریت فعلی باشگاه اشتباه نکرده باشد اما رسوبات شش سال گذشته تاثیر بسزایی در ماجرای امروز دارد. باشگاهی که میلیاردها تومان بدهی دارد مدیریت کردن در آن در راستای قانون و مقررات بسیار دشوار است و نیاز به خویشتنداری دارد. البته این اتفاق و امثال این اتفاق عده‌ای را ذوق‌زده می‌کند و فکر می‌کنند که همچنان مثل گذشته با تملق و چاپلوسی می‌توانند این جایگاه را به دست بیاورند.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۹۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان