//
کدخبر: ۴۶۲۹ //
واکنش منصوریان به ممنوعیت جذب بازیکن از سوی فیفا:

چرا هواداران باید جواب ندانم‌کاری‌ها را بدهند؟ /نمی‌توانیم بگوییم افتخاری مقصر است

سرمربی تیم فوتبال استقلال نسبت به جریمه این تیم از سوی فیفا و ممنوعیت جذب بازیکن واکنش نشان داد و به انتقاد از مدیران قبلی باشگاه پرداخت.


چرا هواداران باید جواب ندانم‌کاری‌ها را بدهند؟ /نمی‌توانیم بگوییم افتخاری مقصر است

به گزارش فرتاک نیوز  علیرضا منصوریان در گفت‌و‌گویی با روابط عمومی باشگاه استقلال در واکنش به ممنوعیت جذب بازیکن برای این تیم گفت: دیشب متوجه شدم اتفاق عجیب و غریبی رخ داده و ما را از گرفتن بازیکن محروم کردند. در همین رابطه با مدیرعامل باشگاه صحبت کردم و مساله را جویا شدم. ما نزدیک به 5 پرونده در فیفا داریم که شامل پرونده ساموئل، لیام ردی، هلمکه، عادل شیحی و احتمالا پنجمین بازیکن هم پروپهیچ باشد.

سرمربی استقلال ادامه داد: چرا این اتفاقات پشت سر هم رخ داده و تا به امروز رسیده است؟ تیم‌های بزرگ ما همچنان یا در مسیر کسر امتیاز قرار دارند، یا اینکه از نقل و انتقال بازیکن منع می‌شوند و یا دادگاه‌های مختلف رای می‌دهند که ما جریمه پرداخت کنیم.

وی اضافه کرد: شرایط بسیار سختی را می‌گذرانیم. با انرژی دو سه بازیکن خوب گرفتیم و این انرژی به تیم منتقل شد اما بعد متوجه شدیم که این اتفاق افتاده است. چهار، پنج سال است که این بازیکنان در کمیته انضباطی فیفا پرونده دارند. ما خیلی راحت به قضایا نگاه می‌کنیم. نمی‌دانم چرا در طول این سال‌ها مسئولان باشگاه یک بار ننشستند و بگویند که در نهایت این هوادار و باشگاه است که آسیب می‌بیند. یک بار نیامدند آستین بالا بزنند و از نظر حقوقی با این بازیکنان قرارداد خوب و محکم ببندند.

منصوریان ادامه داد: چرا این بازیکنان پس از رفتن می‌توانند مدعی شوند و کارشان به کمیته انضباطی فیفا کشیده شود؟ چرا باشگاه‌هایی داریم در لیگ برتر که بازیکن خارجی می‌گیرند اما هیچ وقت پرونده در فیفا نداند. چون آنها یک جایی با بازیکن شروع می‌کنند و یک جایی هم تمام می‌کنند و پس از پایان همکاری اعلام می‌کنند که این بازیکن از ما جدا شده است.

وی همچنین عنوان کرد: فکر می‌کنم که ساموئل هنوز رقم قابل توجهی از استقلال طلب دارد. عادل شیحی هم طلبکار بود. در این چهار سال چرا نیامدند ببینند که این مسائل به هواداران ما آسیب می‌زند؟ چرا هواداران ما همیشه باید رد فضای مظلومیت بمانند و چوب ندانم کاری‌های پشت سر هم را بخورند؟

منصوریان با دفاع از مدیرعامل باشگاه گفت: اگر امروز از عادل شیحی و پروپهیچ آسیب بخوریم به جرات می‌گویم که نمی‌توانیم بگوییم که افتخاری مقصر است. قبل از اینکه افتخاری مدیر شود مسئولان که حضور داشتند می‌دانستند. تیم حقوقی باشگاه از این مسائل با خبر بود. رای ساموئل، هلمکه و ردی هم در راه است. در باشگاه چیزی عوض نشد. فقط افشارزاده رفت و افتخاری آمد هیچ تغییر دیگری نبود. همه مشکلات را پشت گوش انداختیم و حالا رای‌ها پشت سر هم علیه ما صادر می‌شود.

سرمربی استقلال در مورد وضعیت قرارداد شیحی عنوان کرد: تعدد رای‌های صادر شده باعث شد که چنین اتفاقی برای ما بیفتد. اگر نه با شیحی در تهران توافق شده بود اما به دلیل پرداخت در زمانی غیر از زمان توافق شده این رای صادر شده. چهار پرونده دیگر هم در راه داریم.

وی با انتقاد از مدیران قبلی باشگاه اظهار داشت: اینکه صرفا بار مسئولیت را بیندازیم روی گروه بعدی درست نیست و این کار یک جا باید تمام شود. اولین ایراد را من به این مسئله می‌گیرم که در کشور خودمان کمیته‌ انضباطی می‌تواند شرایطی را فراهم کند که بدهکاران به بازیکنان و مربیان پرداختی نداشته باشند. این دلگرمی برای همه مدیران ایجاد شده که پس ما می‌توانیم این کار را کنیم بنابراین پول خارجی‌ها را هم پرداخت نمی‌کنیم. در حالی که آنها ایمن هستند. بازیکنان خارجی به فیفا شکایت می‌کنند و کمیته انضباطی فیفا هم پرونده را به دادگاه CAS  می‌فرستد وآنها هم یا کسر امتیاز می‌کنند و یا جلوی نقل و انتقالات را می‌گیرند.

منصوریان افزود: ما باید از داخل کشور خودمان درست کنیم. این چیزی است که همیشه با تاج هم می‌گویم. پرونده‌ها در کمیته انضباطی خودمان تلنبار شده و پشت سر هم به آنها اضافه می‌شود. هیچ بازیکن و مربی هم به حق و حقوقش نمی‌رسد. این عادت غلطی است که مدیران ما درچار آن شده‌اند. وقتی پول بازیکنان خارچی را نمی‌دهند حالا امروز ما مشکل پیدا می کنیم.

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان