//
کدخبر: ۴۶۰ //

انتقاد تند برانکو از سرمربی تیم ملی و سازمان لیگ/ قهرمان نشویم کی‌روش مقصر است

ساعت 24-سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با انتقاد از سرمربی تیم ملی گفت: اگر در آسیا موفق و قهرمان لیگ برتر نشویم، مقصر کی‌روش و سازمان لیگ هستند.

انتقاد تند برانکو از سرمربی تیم ملی و سازمان لیگ/ قهرمان نشویم کی‌روش مقصر است

برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین امروز (دوشنبه) تیمش در جمع خبرنگاران گفت: امروز 15 بازیکن در تمرین حضور داشتند و ربیع خواه هم مصدومیتش برطرف شده است. بقیه مصدومان به زودی آماده خواهند شد. شما خبرنگاران فردا هم می‌توانید تمرین تیم را از نزدیک تماشا کنید.

بازی دوستانه‌مان را لغو کردیم

وی با اشاره به برنامه‌های تیمش گفت: چهارشنبه باید یک بازی دوستانه انجام می‌دادیم که آن را لغو کردیم و شاید شنبه یا یکشنبه آینده بازی کنیم.

متأسفانه نقل و انتقالات نیم‌فصل کوتاه است

سرمربی پرسپولیس در خصوص فصل نقل و انتقالات گفت: هنوز هیچ بازیکنی جذب نکردیم، اما طبیعی است که به چند بازیکن نیاز داریم. باتوجه به اینکه نیم‌فصل دوم کمی سخت خواهد بود، نیاز است که به بازیکنان‌مان چند نفر اضافه کنیم. متأسفانه این دوره نقل و انتقالات کوتاه است. شاید عملاً و تئوریک این دوره بلند باشد، اما 10 روز دیگر بازی‌های‌مان آغاز می‌شود. بازیکنانی که می‌خواهیم در آینده بگیریم، بالقوه برای ما نیستند و با تیم ملی هستند. وقتی هم برگردند، مذاکره و جذب بازیکن سخت‌تر خواهد شد.

بازیکنانی که می‌خواهیم دو دسته هستند

برانکو با اشاره به مشکلاتی که پرسپولیس برای نقل و انتقالات نیم فصل دارد، خاطرنشان کرد: برای جذب بازیکن در دو مسیر کار می‌کنیم. یک دسته بازیکنانی هستند که در شرایط فعلی به آنها نیاز داریم و دسته دیگر هم بازیکنانی که برای فصل آینده می‌خواهیم.

حیات تیم ملی دست باشگاه‌هاست

وی با اشاره به صحبت‌های روز گذشته خود که گفته بود درباره اردوی تیم ملی امروز (دوشنبه) صحبت خواهد کرد، گفت: روز گذشته در مورد اردوی تیم ملی صحبت نکردم، چون نمی‌دانستم آنها به خواهند رفت یا نه. باتوجه به اینکه اکنون به دبی رفته‌اند، برای آنها آرزوی اوقات خوشی را دارم و امیدوارم در این اردو خوب کار کنند. چیزی که می‌خواهم بگویم این است که تیم ملی ما مهم‌ترین بخش فدراسیون فوتبال محسوب می‌شود. طبیعی است ما به عنوان پرسپولیس و من به عنوان سرمربی سابق تیم ملی و فعلی پرسپولیس برای تیم ملی کار و زندگی می‌کنیم. اکنون هم افتخار می‌کنیم که بیشترین بازیکن ملی‌پوش را داریم، اما فوتبال فقط تیم ملی نیست و کار کردن هم فقط برای تیم ملی نیست. رده‌های دیگر هم اهمیت دارند، مانند فوتسال، فوتبال بانوان و باشگاه‌ها که تیم ملی حیات خود را مدیون باشگاه‌هاست.

در آسیا موفق نشویم و قهرمانی لیگ را کسب نکنیم، مقصر کی‌روش است

برانکو با اشاره به اردوی تیم ملی تصریح کرد: اگر پرسپولیس و سایر تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا بازی دارند، موفق نشوند و به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا نروند و اگر ما در لیگ قهرمان نشویم مقصر اصلی کی‌روش است. مقصر اصلی سازمان لیگ است که این برنامه را داده است. نمی‌دانم چه آقایی این برنامه را داده و فدراسیون هم مقصر است که این برنامه را پذیرفته است.

بازیکنان این فصل بیشتر در اختیار تیم ملی بوده‌اند

سرمربی پرسپولیس در ادامه انتقادهای خود از برنامه‌های تیم ملی گفت: برای صحبت‌های خود دلایلی دارم. در خصوص مشکلات نقل و انتقالات گفتم که ما چه مشکلاتی داریم. برنامه‌ای که برای باشگاه‌ها تهیه شده است، طوری بوده که بازیکنان بیشتر با تیم ملی بوده‌اند. از هفت ماهی که لیگ و تمرینات آماده‌سازی باشگاه‌ها شروع شده، بازیکنان ملی‌پوش 100 روز در اختیار تیم ملی بوده‌اند و باشگاه‌ها کمتر این بازیکنان را در اختیار داشتند. شاید کمتر از 100 روز بازیکنان را در اختیار داشتیم، در حالی که باید باشگاه‌ها این بازیکنان را آماده کنند.

برنامه انجام شده برای تیم ملی وحشتناک است

برانکو با بیان اینکه برنامه انجام شده برای تیم ملی وحشتناک است، یادآور شد: با این برنامه‌ریزی جای هیچ استراحتی برای بازیکنان نگذاشته‌اند، در حالی که بازیکنان واقعا نیاز دارند تا در نیم‌فصل و این تعطیلی 15 روزه استراحت داشته باشند. آنها باید خودشان را برای نیم‌فصل دوم بسیار سنگین آماده کنند. نیم‌فصلی که ما هر 4-5 روز یک بار باید بازی کنیم به شکلی که ما در نیم‌فصل دوم بیشتر از اینکه تمرین داشته باشیم باید در هواپیما در حال سفر باشیم. ما نمی‌توانیم در آن مقطع تمرینات تاکتیکی داشته باشیم و بیشتر باید ریکاوری کنیم.

سرمربی پرسپولیس یادآور شد: چیزی که بیش از هر چیزی مهم است سلامتی بازیکنان است و با این برنامه‌ریزی واقعا هیچ فکری به این مسئله نشده است. این برنامه‌ریزی یعنی اینکه بازیکنان عملا هیچ تعطیلی نخواهند داشت و آنها باید منتظر باشند تا عید نوروز که به اجبار ما 2-3 روز به آنها استراحت دهیم. مورد دیگری که این اردو باعث شد ما نتوانیم در فصل نقل و انتقالات با بازیکنان مدنظرمان مذاکره کنیم.

برگزاری اردوی تیم ملی عاقلانه نیست

برانکو در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه کی‌روش از حامیان رسانه‌ای برخوردار است و در مقطعی در همین زمینه با مانوئل ژوزه به مشکل خورد و در نهایت این مربی پرتغالی از تیم پرسپولیس به خاطر کسب نتایج ضعیف برکنار شد و به نظر می‌آید این بار کی‌روش جنگ را با برانکو آغاز کرده است عنوان کرد: همه آنچه می‌گویید درست است اما من دوست دارم یکسری بیایند جواب بدهند و بگویند واقعا این اردوی دبی درست و عاقلانه است یا نه. آن هم اردویی بدون بازی تدارکاتی چرا که رسانه‌های مراکش از لغو بازی ایران و تیم ملی این کشور خبر دادند، حتی اگر بازی دیگری جایگزین این بازی کنند باز هم من می‌گویم برگزاری این اردو عاقلانه نیست.

از سه ماه پیش می‌دانستند در دبی اردو دارند اما نگفتند

وی اظهار داشت: من حرفی را می‌زنم که فکرم می‌گوید. مثل موقعی که من را مقصر عدم برگزاری اردوی تیم ملی معرفی کردند اما مطمئنم برای این اردو 2 ماه پیش برنامه ریزی کرده بودند به این جهت می‌گویم که وقتی ما در امارات بودیم مدیر باشگاه ایرانیان به من گفت برای تیم ملی از قبل برای برگزاری اردو در همین تاریخ آنجا را رزرو کرده‌اند. در حقیقت مربیان تیم ملی از 3 ماه قبل می‌دانستند چنین مقطعی اردو خواهند داشت اما به کسی نگفتند چون خودشان می‌دانستند که چه کار کردند.

بیایند مرا قانع کنند

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا این اختلافش با کی‌روش به پرسپولیس لطمه نخواهد زد؟ گفت: من با کسی مشکلی ندارم، اگر این حرف‌ها را هم می‌زنم اعتقادم این است که بیایند من را قانع کنند، کارشناسان، باشگاه‌ها دلیل و مدرک بیاورند و بگویند که آیا برگزاری این اردو درست است یا نه، آیا بازیکنی طاقت می‌آورد که بدون پشت سر گذاشتن دوران آماده‌سازی در نیم‌فصل در ادامه بازی‌ها هر 4 روز یک بار به میدان برود. من با کسی دشمنی ندارم، از اول هم گفته‌ام ما به هر شکلی که شده از تیم ملی حمایت کرده و می‌کنیم فقط محض اطلاع به شما می‌گویم سال 2006، 15 روز مانده به جام جهانی باشگاه صبای قم به خاطر بازی نه چندان مهم، علی دایی، یحیی گل‌محمدی و سهراب بختیاری‌زاده را به ما نداد!

کی‌روش، فتاحی و فدراسیون فوتبال مقصرند

برانکو در واکنش به نظر خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه همه باشگاه‌ها و مربیان لیگ برتری با برنامه‌ریزی کی‌روش مشکل دارند، تصریح کرد: من به خاطر همین مسئله می‌گویم مقصر کی‌روش است، مقصر رئیس سازمان لیگ، فتاحی است. همین‌طور فدراسیون که این نوع برنامه‌ریزی را پذیرفته است.

بازیکن مصدوم را به تیم ملی دعوت می‌کنند که بگویند باشگاه برای او هیچ کاری نمی‌کند

در ادامه خبرنگار دیگری از برانکو پرسید گویا کی‌روش به خاطر رابطه خوبی که با یکی از سرمربیان شاخص لیگ دارد، در تلاش است با زمین زدن پرسپولیس کاری کند تا تیم تحت هدایت آن مربی جان بگیرد، گفت: من توجه به این حرف‌ها ندارم فقط می‌دانم هیچ هماهنگی بین مربیان تیم ملی و مربیان لیگ وجود ندارد. بازیکن مصدوم را به اردوی تیم ملی دعوت می‌کنند که این‌طور به نظر بیاید در باشگاه برای این بازیکن هیچ کاری انجام نمی‌شود. این ارتباط سالم بین تیم ملی و باشگاه‌ها نیست. اینکه کی‌روش با کدام مربی خوب است یا نه به من ارتباطی ندارد، من با امیر قلعه‌نویی رابطه خیلی خوبی دارم در حالی که تیم‌های ما برای قهرمانی با هم جنگ می‌کنند. این بهترین بخش کار است که دو مربی چه قبل از بازی و چه بعد از بازی با هم رفیق باشند اما در عین حال هر یک از آنها برای موفقیت تیمش تلاش می‌کند. این قشنگ‌ترین رابطه است مثل بازیکنی که قبل از بازی برای مربی پیشین خود گل می‌آورد و این رسم در ایران وجود دارد که به نظرم بسیار زیباست.

اگر بازیکن زیر 22 سال دعوت می‌کردند، حرفی نمی‌زدم

برانکو در پاسخ به اظهارات خبرنگار دیگری مبنی بر دعوت چند بازیکن مصدوم به مانند وریا غفوری و مهدی ترابی با عصا به اردوی تیم ملی عنوان کرد: من حرفم را به طور کامل زدم و گفتم که مقصر کی‌روش است، مقصر سازمان لیگ و فدراسیون هستند. برای سومین‌بار این جمله را تکرار می‌کنم که آنها مقصرند. اگر بازیکن زیر 22 سال به تیم ملی دعوت می‌شد که بلکه مربیان بخواهند او را برای جانشینی برخی بازیکنان تیم ملی که در روسیه همراه این تیم نخواهند بود انتخاب کنند، من در این زمینه صحبتی نمی‌کردم چون مربیان تیم ملی این بازیکنان جوان را در این اردو امتحان می‌کردند تا اگر به کارشان می‌آیند آنها را برای آینده حفظ کنند اما می‌بینید که اینچنین نیست و چنین بازیکنی در لیست جدید تیم ملی دیده نمی‌شود به این خاطر است که من با برگزاری این اردو مخالفم.

هوای دبی گرم است و سال نو هم هست!

وی در خصوص اینکه وزارت امور خارجه رفتن باشگاه‌ها به امارات را ممنوع کرده و با این حال تیم ملی چرا در دبی اردو می‌زند، گفت: الان هوا در آنجا خیلی خوب است. هوا گرم است و سال نو هم که هست!

سرمربی پرسپولیس پس از انجام این صحبت‌ها از خبرنگاران سؤال پرسید که «آیا کی‌روش به ایران آمده است؟» وی پس از اینکه با پاسخ «نه» خبرنگاران روبه‌رو شد، گفت: من فقط پرسیدم.

برنامه را طوری تنظیم می‌کنند که استراحتی نباشد

وی در خصوص اینکه برخی مشکلات پیش‌روی پرسپولیس است و الهلال عربستان که حریف تیمش محسوب می‌شود با رئال مادرید و تیم‌های بزرگ اروپایی دیدار تدارکاتی برگزار می‌کند تا آماده لیگ قهرمانان آسیا شود و پرسپولیس با تیم‌های دسته اولی و دومی بازی کرده و آیا این مسئله مشکلی ایجاد می‌کند یا نه، گفت: بله، چون ما وقت نداریم. من همین را گفتم. به جای اینکه 20 روز و یک ماه بین دو نیم فصل وقت باشد تا تیم را آماده کنیم، برنامه را طوری تنظیم می‌کنند که استراحتی نباشد. چهار پنج بازی اول نیم فصل دوم هم به جای اینکه هر هفت روز انجام شود تا وقت تکمیل تیم را داشته باشیم، وقت کنیم بازیکنان جدی را با تیم تطبیق بدهیم، بلافاصله که تیم ملی از دبی به تهران برمی‌گردد، مستقیماً لیگ آغاز می‌شود. هر پنج روز هم بازی داریم. فقط برای بازی با استقلال هفت روز فاصله است. طبیعی است زمان نداریم نه تیم را آماده و نه آن را تکمیل کنیم.

هیچ‌کس درباره نواللهی و عالیشاه از من سؤال نپرسید

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: برای نیم فصل دوم دو بازیکن ما باید به سربازی می‌رفتند و هیچکس از من سؤال نکرد و امید عالیشاه و احمد نوراللهی را برداشتند و بردند! ما در نیم فصل دوم فشار زیادی را تحمل خواهیم کرد، احتمال مصدومیت بازیکنان افزایش پیدا خواهد کرد و هیچکس به فکر سلامتی بازیکنان نیست که مهم‌ترین مسئله است. بازیکنان به اردوی تیم ملی می‌روند و خسته برمی‌گردند. این را هم تا الان نگفته بودم که بازیکنان پس از هر اردو با دو سه کیلو اضافه وزن برمی‌گردند.

بعد از بازی با قشقایی تقصیر را گردن تیم ملی نینداختم

برانکو درباره اینکه در حالی می‌گوید اگر قهرمان نشود تیم ملی مقصر است و از سوی دیگر کی‌روش هم گفته اگر تیم ملی به جام جهانی نرود باشگاه‌ها مقصر خواهند بود و آیا این مسائل به ضرر فوتبال ایران نخواهد شد، گفت: ما برای قهرمانی خواهیم جنگید، اما می‌گویم اگر این اتفاق رخ ندهد، مقصر اصلی چه کسی خواهد بود. من هیچوقت کار خودم را توجیه نمی‌کنم. ما به قشقایی بدون ملی‌پوشان باختیم، اما اشتباه خودم بود و نگفتم تقصیر تیم ملی است. من خودم اشتباه کردم و خواستم کار را آسان کنم، چون دیگر وقت نبود که بازی کنیم. من به این دلیل این حرف‌ها را زدم که برای جذب بازیکن فقط دیروز فرصت صحبت کردن با بازیکنان را داشتیم و ا با این اوصاف، چگونه بازیکن جدید بیاوریم.

این تیم ملی است که به افراد دیگر وابسته است

وی درباره اینکه خودش تجربه مربیگری در رده ملی و تیم ملی ایران را هم دارد و دیده می‌شود که کی‌روش خودش زمین و کمپ و لباس انتخاب می‌کند و این مسئله کجای دنیا اتفاق رخ می‌دهد، گفت: من در این مسائل خودم هم دوست دارم کمپ تمرینی را ببینم، اما لباس و تجهیزات در اختیار فدراسیون است. البته به من ارتباطی ندارد که روش کی‌روش چیست و او چه کاری می‌کند. همه ما اینجا هستیم که با دانش و تجربه‌مان به فوتبال ایران کمک کنیم، اما همه چیز فقط تیم ملی اصلی ما نیست. درست است، این تیم اهمیت زیادی دارد، اما این تیم ملی است که به افراد دیگر وابسته است و افراد دیگر به تیم ملی وابسته نیستند. ما لیگ قهرمانان آسیا داریم، لیگ داریم، تیم‌های پایه داریم و تیم ملی هم از باشگاه‌ها تغذیه می‌شود. تیم ملی ایران تغذیه شده و الهام گرفته از همه تیم‌هاست که تیم امید، رده‌های پایه، فوتبال بانوان و همه مسائلی که مربوط به فوتبال می‌شود، تیم ملی را می‌سازند.

برای من اهمیتی ندارد که روش کی‌روش چیست

سرمربی پرسپولیس یادآور شد: کی‌روش نظر خودش را دارد و من هم حرف خودم را زدم. من هم سرمربی تیم ملی ایران بودم و بعد از من قلعه‌نویی آمد. می‌توانید از او هم بپرسید. ما در برلین همدیگر را دیدیم و هر اطلاعاتی که داشتم و می‌توانستم به قلعه‌نویی دادم، چون هدف و خاص ما موفقیت تیم ملی ایران است. از بازیکنان من بپرسید که آیا یک بار درباره تیم ملی صحبت کرده‌ام یا به آنها گفته‌ام که به تیم ملی نروید. همین الان چند بازیکن ما استحقاق حضور در تیم ملی را دارند، اما برای من اهمیتی ندارد که روش کی‌روش چیست.

برانکو در واکنش به این موضوع که زمان ریاست محمد دادکان در فدراسیون و حضور خودش در تیم ملی، سه چهار کشور از سوی او برای برپایی اردو معرفی می‌شد و فدراسیون یکی را انتخاب می‌کرد اما اکنون برعکس شده و فدراسیون در اختیار شخص قرار گرفته و مطیع یک نفر است، اظهار داشت: من نمی‌خواهم وارد این ماجرا شوم. من چیزی که نظر خودم بود را گفتم و تمام!

با سوریه جنگ ‌زده مساوی کردیم

وی در ادامه انتقادهای خود نسبت به برنامه‌های تیم ملی و با تأکید بر همکاری باشگاه‌ها با این تیم، گفت: تاکنون باشگاه‌ها چه چیزی بوده که کی‌روش خواسته و عمل نکرده‌اند؟ 100 روز بازیکنان در اختیار تیم ملی بوده‌اند. بپرسید که بقیه تیم‌های ملی چند روز بازیکنان‌شان را در اختیار داشته‌اند. شاید فقط تیم ملی سوریه بوده که بازیکنانش را بیشتر در اختیار دارد، چون آنها هم درگیر جنگ هستند و لیگی ندارند. بازیکنان آنها مسافرند و شاید هر روز هم منتظرند که تماسی به آنها برسد که خانواده آنها کشته شده است. آنها در جبهه هستند، اما ما با آنها صفر - صفر مساوی کردیم.

چرا کی‌روش لیگ را نگاه نمی‌کند؟

برانکو در ادامه صحبت‌های خود از خبرنگاران پرسید: «آقای کی‌روش در لیگ چند بازی را آمده و از نزدیک تماشا کرده است؟» خبرنگاران وقتی گفتند او دربی را از نزدیک تماشا کرد و در بعضی دیدارها نیز آنالیزور او بازی‌ها را از نزدیک دیده است، تصریح کرد: سایر بازی‌ها چه؟ آنها مهم نیست؟ سایر بازی‌ها را از طریق ماهواره آنالیز کرده‌اند که متوجه شوند چه کسی آماده است و چه کسی نیست؟ این موضوع را از کجا فهمیده‌اند؟ چرا برای تماشای بازی‌ها لیگ نیامدند؟

سرمربی پرسپولیس در ادامه در خصوص اینکه آیا نگران نیست به دنبال این صحبت‌ها کی‌روش علیه او بیانیه بدهد، اظهار داشت: برای من مهم نیست. من نمی‌خواهم با کسی دعوا کنم و حق دارم عقیده و ایده‌ام را بگویم. من مسن‌ترین مربی لیگ هستم و حق دارم نظرم را بگویم. باتجربه هستم و در سه کشور قهرمان بوده‌ام. مربی‌ای را پیدا کنید که قهرمان سه کشور بوده، برنز جام جهانی را دارد، با ایران به جام جهانی رفته، در بوسان قهرمان شده است و مسابقات غرب آسیا را هم حساب نمی‌کنم.

دم کی‌روش گرم!

برانکو در پاسخ به این سؤال که کی‌روش اختلافی مانند اختلاف با شما را با مانوئل ژوزه، سرمربی وقت پرسپولیس هم داشت و با جنگ سرد بلایی سر این مربی آورد که در میانه فصل تیم را رها کرد و رفت و آیا ترس ندارد چنین بلایی را سر او او بیاورد، گفت: من با کی‌روش جنگ سرد ندارم و اتفاقاً به او غبطه می‌خورم. او به ما یاد داده که چطور کار کنیم و چگونه تیم‌مان را آماده کنیم. دم او گرم. این را واقعاً می‌گویم.

وی در واکنش به این مسئله که ژوزه در مصر قهرمان شده بود و به پرسپولیس آمد و کی‌روش با او کاری کرد که در میانه فصل پرسپولیس را رها کرد و رفت و آیا از این بابت و ضربه خوردن به تیمش نگرانی ندارد، گفت: من وارد این بحث‌ها نمی‌شوم و وظیفه من حرفه‌ای‌گری با تمام به نفع باشگاه و هواداران پر شور و خوب‌مان است. این بزرگ‌ترین رضایتمندی من است و بقیه هر چیزی که خدا بخواهد می‌شود.

همه چیز می‌تواند اتفاق بیفتد

سرمربی پرسپولیس در واکنش به این مسئله که او در حالی می‌گوید نگران تحرکات احتمالی از سوی کی‌روش نیست که فصل گذشته در بازی با ذوب‌آهن تیمش بدون برخی ملی‌پوشان حذف شد و برخی ملی‌پوشان او به صحبت‌های کی‌روش گوش دادند و همراه تیم به اصفهان نرفتند، گفت: همه چیز می‌تواند اتفاق بیفتد، اما من خودم را درگیر این مسائل نمی‌کنم.

باید یک نفر را به دبی بفرستیم

برانکو در پاسخ به این سؤال که استقلال لیست خود را برای نیم‌فصل اعلام کرده و آیا پرسپولیس قصد اعلام لیست خرید خود را ندارد، اظهار داشت: هنوز نه، ما باید مرحله به مرحله پیش برویم. باید یکی را مأمور کنیم تا به دبی برود و با بازیکنان مدنظرمان مذاکره کند. البته شاید این فرد هم نتواند وارد باشگاه ایرانیان (محل اردوی تیم ملی) شود، چون ممکن است فکر کنند او چه کاری انجام می‌دهد و موضوع «سه» شود! ما هم در دبی بودیم، اما ورود به باشگاه و دیدن تیم را برای کسی محروم نکردیم.

سرمربی پرسپولیس در پایان در خصوص اینکه آیا با سروش رفیعی برای آمدن به این تیم صحبتی کرده یا نه، گفت: شش ماه پیش با سروش رفیعی صحبت کردم که آن هم در مراسم برترین‌های لیگ پانزدهم بود. تراکتورسازی شنبه با ذوب‌آهن بازی داشت و وقتی هم رفیعی را دیدم، دیگر صحبتی با او نکردم. چون ما می‌خواستیم نسبت به رفیعی و باشگاه تراکتورسازی محترمانه برخورد کنیم تا این بازیکن بتواند تا آخرین لحظه با تمام تمرکز در اختیار باشگاه خودش باشد. اکنون هم به دبی رفته است و چگونه با او صحبت کنیم؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان