//
کدخبر: ۴۴۲۵۰۴ //

ورمزیار: حاج صفی را به میلاد محمدی ترجیح می‌دهم

صادق ورمزیار مدافع اسبق تیم‌های ملی ایران و باشگاه استقلال نقطه نظرات خود را در مورد تیم ملی ایران مطرح کرد.

ورمزیار: حاج صفی را به میلاد محمدی ترجیح می‌دهم
به گزارش فرتاک نیوز،

صادق ورمزیار، در مورد شرایط تیم ملی فوتبال و خط دفاعی تیم گفت: به نظر من مصدومیت پورعلی گنجی تاثیرگذار بود و باعث شد تا قلعه‌نویی مجبور شود تغییرات زیادی را در خط دفاعی ایجاد کند. در بازی با فلسطین هم شجاع خلیل‌زاده مصدوم شد و مجید حسینی به میدان رفت و طبعاً زمان بیشتری لازم است تا هماهنگی مورد نظر بین مدافعان تیم ملی ایجاد شود. به نظر من شاید لازم باشد بار دفاعی تیم ملی را از جلو زیاد کنیم و مهاجمان و هافبک‌ها هم از همان جلو دفاع کنند تا خیلی به خط دفاعی فشار نیاید. البته این نکته را هم باید متذکر شوم که وقتی تیمی از جلو پرس کند و این پرس شکسته شود، فشار بیشتری به خط دفاعی و به طور کلی ساختار دفاعی وارد می‌شود.

نباید گلی که از فلسطین خوردیم را بیش از حد بزرگ کنیم

وی افزود: ما در همین جام ملت‌ها دیدیم که تیمی مثل کره جنوبی که دفاع وسطش در بایرن مونیخ بازی می‌کند هم گل خورد و یا تیمی مثل ژاپن دو گل از ویتنام دریافت کرد. این نشان می‌دهد که به هر حال تیم‌های بزرگ و مدعی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا هم گل می‌خورند و نباید بیش از حد طبیعی گلی که از فلسطین خوردیم را بزرگ کنیم.

شاید لازم باشد تیم ملی در بازی حساس تر با 2 هافبک دفاعی بازی کند

ورمزیار در ادامه گفت: شاید لازم باشد تیم ملی در بازی‌های حساس‌تر و مثلاً در دیدار احتمالی مقابل کره جنوبی یا ژاپن با دو هافبک دفاعی بازی کند که البته این مسئله تدبیر و نظر کادر فنی را می‌طلبد. قلعه نویی مربی با تجربه‌ای است و قطعاً بهترین تصمیم را برای ساختار دفاعی تیم ملی می‌گیرد اما حرف من این است که کار دفاعی را همه تیم باید انجام بدهند و نه فقط ۴ یا ۵ عنصر دفاعی.

حاج صفی را به میلاد محمدی ترجیح می‌دهم

بازیکن اسبق تیم ملی در ادامه افزود: در سمت چپ خط دفاعی من شخصاً احسان حاج صفی که در اروپا هم بازی می‌کند و آماده است را به میلاد محمدی ترجیح می‌دهم. اما باز هم باید دید نظر سرمربی تیم چیست؟ در سمت راست با وجود رامین رضاییان و صادق محرمی مشکل خاصی نداریم و سعید عزت اللهی هم به عنوان هافبک دفاعی خوب بازی می‌کند.

پست پلی میکر در زمان بر کی روش نابود شد
ورمزیار در ادامه گفت: در زمان کی‌روش پست پلی میکر را در فوتبال مان نابود کردیم. آخرین نسل از بازیکنانی که پلی میکر بودند، مجتبی جباری بود که بسیار خوب بازی می‌کرد و الان هم سامان قدوس را داریم که پشت مهاجمان این نقش را ایفا می‌کند اما به نظر من زمان زیادی لازم است تا تیم ملی تبدیل به یک تیم هجومی شود و زمانی که توپ را در اختیار داریم بتوانیم مالکیت میدان را از حریف بگیریم. در مجموع بنده شخصا به موفقیت تیم ملی در جام ملت‌ها امیدوارم ولی اعتقاد دارم که نباید فشار بیش از حدی به بازیکنان و کادر فنی وارد کنیم که حتماً قهرمان شوند. منطق می‌گوید ما باید بازی به بازی جلو برویم تا انشاءالله در نهایت به جایگاهی که لیاقتش را داریم، برسیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۲۵۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان