//
کدخبر: ۴۳۸۹۴ //

دلیل نرفتن عقاب آسیا به تیم شیاطین سرخ ؟(عکس)

ناصر حجازی اسطوره فوتبال ایران در دوران اوج بازیگری مورد توجه باشگاه منچستریونایتد انگلیس قرار گرفت و حتی در تمرینات این تیم نیز حاضر شد اما در نهایت بنا به برخی دلایل انتقال او به این باشگاه پر افتخار رقم نخورد.

دلیل نرفتن عقاب آسیا به تیم شیاطین سرخ ؟(عکس)
به گزارش فرتاک نیوز،

در سال های منتهی به انقلاب اسلامی پس از درخشش حجازی در المپیک 1976 و جام جهانی 1978 چند باشگاه اروپایی تمایل به جذب دروازه بان تیم ملی ایران پیدا کرده بودند. اولین پیشنهاد برای حجازی از سوی باشگاه پاری سن ژرمن مطرح شده بود و پس از آن نیز باشگاه سنت اتین. پاریسی ها برای جذب حجازی پیشنهادی 200 هزار دلاری ارائه داده بودند. همچنین این باشگاه به دنبال جذب حسن روشن نیز بود که در نهایت هر دو بازیکن به این پیشنهاد پاسخ منفی دادند و به حضور خود در ایران ادامه دادند.

 

اما این پایان کار نبود. یک سال پس از جام جهانی 1978 باشگاه منچستریونایتد با ارائه پیشنهادی رسمی خواهان جذب حجازی شد و گلر افسانه ای ایران پس از مشورت با حشمت مهاجرانی برای مذاکره با یونایتد راهی انگلیس شد. اما حجازی در همان ابتدای حضورش در انگلیس با ماجراهای عجیبی مواجه شد.زمانی که حجازی وارد فرودگاه هیتروی لندن شد مشاهده کرد که بسیاری از ایرانی ها با مهر «ریجکت» مواجه شدند و مجبور به بازگشت به ایران شدند. از این پرواز تنها 5 نفر اجازه حضور در لندن را پیدا می کنند که یکی از آنها ناصر حجازی بود. پس از خروج از فرودگاه حجازی مستقیم راهی شهر منچستر شد تا مذاکره با سران این باشگاه بزرگ را آغاز کند.

 

همه چیز در ابتدای مذاکرات خوب پیش می رفت و پس از صورت گرفتن توافقات اولیه حجازی راهی تمرین منچستریونایتد شد. عملکرد او در تمرینات درخشان بود و حضور حجازی در ترکیب یونایتد نیز قطعی شده بود. در شرایطی که همه چیز مهیای امضای نهایی دو طرف بود نامه ای از ایران به دست سران باشگاه منچستریونایتد می رسد: «ناصر حجازی باید برگردد، او رضایت ما را ندارد.» منچستری ها که نمی خواستند حجازی را از دست دهند فرصت یک هفته ای می گیرند و از حجازی درخواست می کنند به ایران بازگردد و با طرف کردن مشکلات دوباره به منچستر بازگردد و قرارداد نهایی خود را امضا کند.

 

در بازگشت حجازی به ایران به دلیل مسائل سیاسی داخل کشور فدارسیون فوتبال تعطیل می شود و روند جلب رضایت برای صدو مجوز بازی برای حجازی به درازا می انجامد. در نهایت یک هیئت 10 نفره جلسه ای را برگزار می کند و نامه ای را خطاب به باشگاه منچستریونایتد صادر می کند: با توجه به در پیش بودن بازی های المپیک و نیاز به ناصر حجازی نمی توانیم اجازه حضور وی را در باشگاه منچستریونایتد بدهیم و او باید در ایران بماند!

 

در عمل مخالفتی رسمی با حضور حجازی در یونایتد صادر می شود اما با این حال او تسلیم نمی شود و به تلاش خود ادامه می دهد. در نهایت حجازی موفق می شود رضایت فدراسیون ایران را جلب نماید و پس از آن به منچستر سفر می کند هر چند دیگر خیلی دیر شده بود و مهلت این باشگاه به طرف ایرانی نیز به پایان رسیده بود. زمانی که حجازی به باشگاه منچستریونایتد می رود متوجه می شود این باشگاه با ریچارد بیلی دروازه بان انگلیسی به توافق نهایی رسیده است.

 

حضور حجازی در منچستریونایتد می توانست بزرگترین انتقال تاریخ فوتبال ایران را رقم بزند اما رفتار عجیب فدارسیون وقت مانع از این انتقال بزرگ شد. بیلی دروازه بانی که جانشین حجازی شده بود 8 سال در این تیم بازی می کند تا بزرگترین حسرت اسطوره فوتبال ایران رقم بخورد.

79875814

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۸۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان