//
کدخبر: ۴۳۸۴۳۴ //

فرکی:ناراحتم دربی را تماشا کردم

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: بازیکنان دور و بر داور دربی را می‌گرفتند و او التماس می کرد که کنار بروند.

فرکی:ناراحتم دربی را تماشا کردم
به گزارش فرتاک نیوز،

تمام برخورد فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی آن با خاطیان دربی ۱۰۲ تا این لحظه به احضار یکی دو نیروی رسانه ای خلاصه شده است و این انفعال سبب شده تا بسیاری به انتقاد از ارکان قضایی این فدراسیون بپردازند. در همین زمینه با «حسین فرکی» پیشکسوت فوتبال گفت‌وگویی را انجام داده ایم.

فرکی در ابتدا گفت: متاسفم که این دربی را دیدم. حیف وقتی که برای این بازی گذاشتم. شما اسمش را فوتبال می گذارید؟ ما که چیزی ندیدیم؛ هیچ چیزی نداشت. شاید خیلی ها نظرشان این باشد که همه چیز عالی بود اما من چیزی ندیدم و ناراحتم که برای تماشای آن وقت گذاشتم. یک روزی آقای امیر حاج رضایی گفت من فوتبال ایرانی را نمی بینم، من متوجه منظورش نشدم. حالا متوجه می شوم که ایشان چه می گفت. تازه این دو تیم گل سرسبد فوتبال ما هستند. مردم که با این هزینه ها بلیت می خرند و می روند ورزشگاه،خب حق دارند ناراحت باشند.

وی افزود: گاهی دربی ها خوب شده اما رفته رفته همه چیز بدتر شده است. این بازی نشان داد وضعیت فوتبال ما چگونه است. واقعیت ها را نشان داد. شما تیم هایی چون ملوان و شمس آذر را ببینید. تا حدودی هم ذوب آهن. به اینها باید بیشتر بها داد؛ فوتبال را اینها بازی می کنند نه تیم های پرهزینه؛ نمونه اش همین دربی.

فرکی درباره حواشی دربی گفت: تجربه خوبی بود آمدن وی ای آر اما هماهنگی وجود نداشت. بازیکنان دور و بر داور را می گرفتند و داور التماس می کرد کنار بروند. فرهنگش را نداریم. تنها نکته مثبت همین ورود وی ای آر بود وگرنه بقیه اش جز حاشیه و جنجال نبود.

حق کدام تیم بود که برنده شود؟ فرکی در پاسخ به این سوال گفت: اگر بازی را تقسیم بندی کنیم نیمه اول اتفاق خاصی رخ نداد اما در نیمه دوم پرسپولیس تا حدودی میل به پیروزی داشت و گل زد. بعد از گل، استقلال بازی را در دست گرفت و گل مساوی زد. همان بهتر که بازی مساوی شد. اگر مساوی نمی شد حواشی بدتری را می دیدیم.

فرکی گفت: فدراسیون فوتبال باید نسبت به مصاحبه ها و اتفاقات بازی سریع واکنش نشان می داد. اگر یک نفر مثل دکتر دادکان رییس فدراسیون بود همان شبانه درباره عده ای تصمیم می گرفت چون دل و جرات این کار را داشت. در زمان آقای دادکان فوتبال ما کمترین حاشیه را داشت. امروز وقتی اراده ای برای برخورد با حواشی و جنجال وجود ندارد کار به اینجا کشیده می شود.

وی درباره شادی های جنجالی بازیکنان و مربیان گفت: نمی توان گفت شادی نکنند. شادی بعد از گل در فوتبال طبیعی است ولی من فکر می کنم در شادی کردن نباید خط قرمزها را رد کرد. به نظر من تا حدودی برخی در این بازی خط قرمزها را رد کردند. خیلی از مربیان را داریم که کنار زمین زیبا رفتار می کنند. این مربیان موفق تر هم هستند و افکار عمومی آنها را بیشتر قبول دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبر ورزشی
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۸۴۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان