//
کدخبر: ۴۳۷۱۸۰ //

مدافع استقلال با دو مصدومیت در ترکیب اصلی دربی

وضعیتی که برای ایمان سلیمی در بازی با فولاد به وجود آمد (از ناحیه چشم) بسیاری از هواداران استقلال را نگران کرد اما یک روز بعد از بازی مشخص شد سلیمی بابت چشم خود که آسیب دیده بود، مشکل حادی ندارد و می‌تواند در دربی بازی کند. اما ساعاتی بعد از تشریح وضعیت چشم سلیمی، خبر نگران‌کننده‌ای درباره مصدومیت این بازیکن از ناحیه همسترینگ پا به گوش رسید که این موضوع بار دیگر استقلالی‌ها را نگران خط دفاع این تیم کرد.

مدافع استقلال با دو مصدومیت در ترکیب اصلی دربی
به گزارش فرتاک نیوز،

گفته می‌شود سلیمی در روزی که در بازی با فولاد خوزستان از ناحیه چشم آسیب دیده از ناحیه همسترینگ پا نیز دچار مصدومیت شده است. به دنبال خبر آسیب‌دیدگی دوباره سلیمی از ناحیه همسترینگ نگرانی‌هایی اردوی استقلال را فرا گرفته که شاید این بازیکن از ترکیب استقلال دور شود. با توجه به اینکه محمدحسین مرادمند نیز هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیده، غیبت سلیمی استقلال را به سمت استفاده از بازیکنان غیرتخصصی در پست دفاع میانی خواهد برد؛ درست مانند اقداماتی که جواد نکونام در بازی با فولاد خوزستان انجام داد و به جای آنکه روش بازی‌اش را تغییر دهد، ترجیح داد از صالح حردانی در پست دفاع استفاده کند. اما مصدومیت سلیمی از ناحیه همسترینگ جای نگرانی ندارد و تحقیقات در این خصوص نشان می‌دهد که مدافع استقلال با وجود دردی که در این ناحیه دارد اما در دربی حضور خواهد داشت و در ترکیب تیمش به میدان خواهد رفت.

***

حال اگر فرض را بر این بگیریم که سلیمی در دربی حضور نداشته باشد، جواد نکونام چه تصمیمی برای خط دفاع تیمش خواهد گرفت؟ اگر بخواهیم تصمیمات سرمربی استقلال در بازی با فولاد را ملاک قرار دهیم، او از صالح حردانی در کنار روزبه چشمی و آرمین سهرابیان استفاده خواهد کرد. اما راه دیگری نیز پیش روی سرمربی استقلال وجود دارد. اگر نکونام نخواهد از یک بازیکن غیرتخصصی در پست دفاع میانی استفاده کند و در این پست از بازیکنانی بهره بگیرد که تخصصی باشند، باید روش بازی تیمش را تغییر دهد. نکونام در سه هفته آغازین لیگ برتر با روش چهار دفاع به میدان رفته و شاگردانش با این شیوه بیگانه نیستند و در دربی 102 نیز می‌تواند همان روش چهار دفاع را به کار بگیرد. چنانچه نکونام دوباره تیمش را با این سیستم آرایش کند، چشمی و سهرابیان در قلب دفاع بازی خواهند کرد، صالح حردانی در پست دفاع راست و یکی از میان سلمانی یا جلالی در پست دفاع چپ حضور خواهند داشت. این روش شاید خاص نکونام در ایام کنونی نباشد اما به هرحال راه مناسبی است تا او را از چالش غیبت احتمالی ایمان سلیمی خارج کند. اما همه این احتمالات زمانی به واقعیت نزدیک خواهد شد که سلیمی در دربی حضور نداشته باشد که این بازیکن با توجه به اخبار رسیده در دربی 102 حضور خواهد داشت و مصدومیت‌های توأمانی که برای او در بازی با فولاد به وجود آمده مانع حضورش در ترکیب اصلی استقلال نخواهد شد تا نکونام نیز مدافع قابل اعتماد خود را در ترکیب اصلی ببیند.

***

صحبت از خط دفاع استقلال شد و نباید یادمان برود که محمدحسین مرادمند نیز در عطش بازگشت به ترکیب استقلال به سر می‌برد و تمرینات ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده تا به سرعت آماده بازی شود. اینکه مرادمند به دربی برسد یا خیر، قطعاً سؤالی است که نیاز به گزارش پزشک باشگاه استقلال دارد اما نباید حضور او را در این بازی نیز غیرمحتمل بدانیم. حتی اگر مرادمند یک‌درصد هم شانس بازی داشته باشد، به هرحال یک احتمال است و باید به آن توجه داشت.  اگر مرادمند آماده حضور در ترکیب استقلال شود، روزبه چشمی نیز از خط دفاع استقلال خلاص شده و راهی خط میانی خواهد شد تا در همان پست آرمانی خودش به کار گرفته شود. البته بازگشت مرادمند بسیار اندک است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۷۱۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان