//
کدخبر: ۴۳۵۱۷۱ //

پرسپولیس هفتمین تیم ضعیف لیگ در خلق موقعیت؛ بحران ساخت‌وساز!

8 تیم در این فصل موقعیت‌ها با کیفیت‌تری از پرسپولیس خلق کرده‌اند و دیگر خبری از مهاجمی مانند یورگن لوکادیا هم نیست که از این موقعیت‌ها یک گل بسازد.

پرسپولیس هفتمین تیم ضعیف لیگ در خلق موقعیت؛ بحران ساخت‌وساز!
به گزارش فرتاک نیوز،

پرسپولیس با یک تساوی مقابل النصر، شانس صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را تا روز آخر زنده نگه‌داشت. اخراج زودهنگام بازیکن حریف و 10 نفره شدن النصر اما، بهانه‌ای شد تا گل نزدن پرسپولیس در این بازی دوباره پیکان انتقادات را به سوی خط حمله این تیم نشانه بگیرد. پرسپولیس در 2 بازی گذشته هیچ گلی نزده، پیش از آن هم، آخرین گلش را از روی ضربه آزاد مستقیم زده بود. تیمی که پس از 9 سال، 5 بازی متوالی بدون برد را پشت سر گذاشته است. 

پرسپولیس در بازی رفت مقابل النصر هم ضعیف‌ترین نمایش هجومی این فصلش را ارائه کرد بود. دیداری که این تیم حتی شوت در چارچوب هم نزد و امیدگل 0.14 داشت. پرسپولیس در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیایِ این فصل، فقط در یک بازی مجموع موقعیت‌هایی که ایجاد کرد به اندازه زدن یک گل بود.

تیم یحیی گل‎‌محمدی که معمولا جزو بهترین خطوط حمله لیگ بوده، این فصل در رقابت‌های داخلی هم برای خلق موقعیت به مشکل برخورده است. این تیم لیگ بیستم تا این مقطع از فصل، به اندازه زدن 4 گل، موقعیت بیشتری خلق کرده بود. در فصل گذشته هم مهاجمی مانند لوکادیا این ضعف را پوشش داده بود. برای نمونه لوکادیا در هفته چهارم فصل قبل، از امیدگل 0.75 توانست 2 گل بزند که کیفیت بالای ضرباتش را نشان می‌دهد. دیگر آماری که گواه بر کیفیت بالاتر ضربات نهایی یورگن لوکادیا نسبت به مهاجم‌های فصلی پرسپولیس دارد این است که دروازه‌بان‌های لیگ ایران روی هم رفته فقط یک شوت لوکادیا را توانستند مهار کنند و 6 شوت از 7 شوت در چارچوبی که زد گل شده بود. البته علاوه بر لوکادیا، مهاجم‌های باکیفیت دیگری هم در لیگ بودند؛ برای نمونه کیفیت ضربات شهریار مغانلو و مهدی قایدی در فصل قبل به اندازه‌ای بالا بود که 4 گل از موقعیتی که برایشان ساخته شد بیشتر زدند. در این فصل اما، پرسپولیس نه مانند فصل‌های قبل توانایی خلق موقعیت را دارد و نه مهاجمی در ترکیب دارد که از این تعداد موقعیت گل، بتواند بهره‌وری بالایی برای زدن گل داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۵۱۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان