//
کدخبر: ۴۳۴۹۸۸ //

علی دایی: از هر نظر از نسل فعلی فوتبالی بهتریم

اسطوره فوتبال ایران مقایسه جالبی از تیم 98 با تیم ملی حال حاضر دارد و آن را محبوب‌تر می‌داند.

علی دایی: از هر نظر از نسل فعلی فوتبالی بهتریم
به گزارش فرتاک نیوز،

علی دایی که مدت‌هاست از عرصه مربیگری فاصله گرفته و به مباحث اقتصادی و بیزینس خود مشغول است، در سالروز صعود خاطره انگیز تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 1998 و تساوی به یادماندنی مقابل استرالیا مصاحبه خواندنی انجام داده و در آن اشاره‌ای به مقایسه نسل خود با تیم ملی فعلی داشته است.

سرمربی و کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران که نقش مهمی در صعود به جام جهانی 98 داشت و بدون شک یکی از محبوب‌ترین ورزشکاران تاریخ به حساب می‌آید، مقایسه کوچکی از تیم آن زمان با تیم حال حاضر داشته است.

علی دایی همچنین به وعده و وعیدهایی که پس از صعود به جام جهانی به آنها داده شد نیز اشاره می‌کند و به تابناک می‌گوید که برخلاف نسل فعلی، هیچ پاداشی برای صعود دریافت نکردند.

در تاریخ ورزش، آن تیم فوتبال به یاد مردم ایران مانده است. آن نسل فوتبال چه داشت که هنوز با حرمت و شکوه از آنها یاد می‌شود؟

به نظر من نسلی که از آن یاد می‌کنید، هم‌دلی داشت، رفاقت داشت، بُعد مالی وجود نداشت. شما باور می‌کنید پس از صعودمان به جام‌جهانی هیچ چیزی به عنوان پاداش به ما ندادند؟!

اما برای شکست ۶ بر ۲ برابر انگلستان مجوز ورود خودرو لاکچری دادند؟

ما هیچ پاداشی دریافت نکردیم، چون ما برای پول بازی نمی‌کردیم. ما به عشق مردم‌مان بازی می‌کردیم و همیشه دوست داشتیم کاری بکنیم که مردم‌مان خوشحال شوند. کسی به خودش و پاداش فکر نمی‌کرد. از آن تیم ۱۹۹۸ نفراتی هستند که الان حتی در پرداخت اجاره‌خانه‌شان مشکل دارند.

واقعا هیچ پاداشی برای آن صعود حماسی نگرفتید؟ گفته می‌شد هدایای زیادی برایتان جمع شده...

برای آن تیم هیچ موقع هیچ کاری نکردند. خیلی قول‌ها دادند و خیلی قرارها گذاشتند. اما به هیچ‌کدام از آن همه وعده و وعید، جامه عمل نپوشاندند. جو تبلیغاتی راه انداختند اما کسی چیزی ندید.

جالب است که مردم پس از ۲۶ سال متوجه بشوند چه تفاوتی بین دو دوره تاریخ فوتبال ایران بوده. صعود حماسی به جام‌جهانی ۱۹۹۸ و پیروزی برابر آمریکا در دیدار قرن و صعودی آسان و شکست ۶ بر ۲ برابر انگلستان و یک بر صفر برابر آمریکا...

تفاوت دوره ما و این دوره در این بود که ما به عشق مردم و برای شاد کردن دل مردم بازی می‌کردیم. ما به عشق ایران و سربلندی نام کشورمان بازی می‌کردیم.

اگر تیم‌ملی ۱۹۹۸ با شرایط جسمانی آن زمان برابر تیم‌ملی حال حاضر قرار می‌گرفت، کدام یک پیروز می‌شد و کدام تیم محبوب‌تر است؟

فوتبال که قابل پیش‌بینی نیست، اما به اعتقاد من تیم ۹۸ هم از لحاظ فوتبالی سرتر بود و هم از لحاظ محبوبیت میان مردم بالاتر قرار خواهد گرفت. مردم ما همه چیز را خوب می‌دانند. همه مسائل را موشکافانه آنالیز می‌کنند. مطمئن باشید اگر نظرسنجی هم در این خصوص برگزار گردد، مردم آن تیم را از هر لحاظ که فکر کنید از تیم فعلی سرتر می‌دانند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۹۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان