//
کدخبر: ۴۳۲۹۷۶ //

ورزشگاه امام رضا و شهید کاظمی به وزارت ورزش انتقال داده شده است

نشست هفتگی اعضای کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی با حضور حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری برگزار شد.

 ورزشگاه امام رضا و شهید کاظمی به وزارت ورزش انتقال داده شده است

نشست هفتگی اعضای کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی با حضور حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری برگزار شد. در این نشست ابتدا محمدرضا تهرانی رییس کارگروه ورزش حزب موتلفه با اشاره به ایستادگی و پایداری نیروهای مقاومت در برابر ارتش رژیم اشغالگر قدس، فجایع اخیر و کشتار مردم بی گناه غزه را نشانه استیصال رژیم صهیونیستی عنوان و اظهار امیدواری کرد هر چه زودتر ظلم و بی عدالتی متجاوزین خشکانده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: حدود چهار ماه از تغییرات در وزارت ورزش سپری می شود و جامعه ورزش از مدیر باتجربه ای چون کیومرث هاشمی انتظار دارد بیش از این در تغییر و جابه جایی نیروهای ناکارآمد تعلل نکند.

وی در همین رابطه تاکید کرد: سوابق مدیریتی هاشمی بر همگان روشن است و ایشان گزینه اصلی کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی جهت تصدی پست وزارت ورزش و جوانان بود. مراتب نیز توسط دبیر کل حزب به شخص رییس جمهور انتقال داده شد. بر همین اساس انتظار داریم ایشان با روحیه جهادی که از او انتظار می رود هرچه زودتر مدیران ناکارآمد و رفوزه را کنار بگذارد تا ورزش در مسیر درست و اصولی حرکت کند.

تهرانی در ادامه  گرایش شهروندان به ورزش و سلامت جامعه را مستلزم برنامه ریزی بنیادی و فراهم کردن امکانات از سوی شهرداری ها عنوان کرد و خواهان‌ تلاش بیش از پیش مسئولین در راستای گسترش ورزش شهروندی شد.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضای کارگروه  متشکل از کارشناسان و چهره های شاخص عرصه ورزش و رسانه نیز دیدگاه و دغدغه های خود در رابطه با موانع و مشکلات گرایش شهروندان به ورزش، هزینه های بالای حضور در اماکن ورزشی، کمبود فضا و امکانات، موضوع سالن های الزهرا، نحوه تعامل سازمان ورزش شهرداری با اداره کل تربیت بدنی و آموزش و پرورش استان، سرانجام اهدای ورزشگاههای امام رضا و  شهید کاظمی به تیم های پرسپولیس و استقلال، برنامه شهرداری جهت گسترش ورزش همگانی، دلایل بلا استفاده بودن برخی اماکن ورزشی شهرداری، موانع مشارکت مردم در امر ورزش، و مواردی  از این دست را بیان کردند.

حسین اوجاقی رییس سازمان ورزش شهرداری آخرین سخنران این نشست هم اندیشی بود که ضمن ارائه  گزارشی از فعالیت های سازمان ورزش شهرداری تهران، نقطه نظرات و پاسخ های خود را در رابطه با نقطه نظرات و پرسش های مطرح شده از سوی اعضای کارگروه ورزش حزب موتلفه بیان کرد. وی در همین رابطه اظهار داشت: خوشحالم در جلسه ای حضور پیدا کرده ام که در آن جمعی از کارشناسان شاخص و چهره های با تجربه عرصه ورزش و رسانه حضور دارند.  مجموعه ای که به واسطه حضورم در عرصه قهرمانی بسیاری از آنها را از نزدیک می شناسم. بنا براین سخن گفتن در این جمع شاید زیره به کرمان بردن باشد اما چون دوستان در ارتباط با ورزش بطور کلی و ورزش شهردای بطور خاص دغدغه مند هستند لذا وظیفه خود می دانم توضیحاتی را در این رابطه داشته باشم.

وی افزود: از سوله های بحران شروع می کنم که پرسش هایی را در اذهان ایجاد کرده است. این سوله ها که تعداد آنها ۵۲ عدد است، قبلا از سوی ستاد بحران به سازمان ورزش داده شده بود که ما غالب این اماکن را به ورزش بانوان اختصاص داده بودیم. از آنجایی که این مکان ها طبق توافق در اختیار ما قرار داشت لذا طبیعتا باید به صاحب اصلی آن برگردانده می شد با این شرط که طبقات بالا اختصاص به آموزش داشته باشد و طبقه پایین همچنان در اختیار ورزش بانوان قرار گیرد. مضاف بر این تصمیم گرفتیم تعدادی از مجموعه های ورزشی خودمان در سازمان ورزش را هم به بخش بانوان اختصاص دهیم تا مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد.

وی همچنین با اشاره به هزینه های پایین در اماکن ورزش شهرداری گفت: سیاست ما این بوده که حداقل هزینه ها را در مقایسه با دیگر ارگان های ورزشی دریافت کنیم که این هزینه ها نیز اغلب صرف نگهداری اماکن ، کارکنان شاغل و ملزومات مرتبط در مکان ورزشی می شود. چون ما از شهرداری اعتبار می گیریم لذا سعی وافر داریم تا کمترین دریافتی را از شهروندان داشته باشیم. به عبارت دیگر دنبال سود نیستیم بلکه تلاش می کنیم شهروندان را جذب ورزش کنیم تا ضمن کسب سلامت و شادابی، هزینه درمان آنها به حداقل کاهش پیدا کند. به هر حال باید توجه داشته باشیم که سازمان ورزش شهرداری متعلق به ورزشکاران است و هر اندازه بتوانیم چهره های شاخص را جذب کنیم در واقع به ورزش و جامعه ای که به این نام شناخته می شوند خدمت کرده ایم. توجه داشته باشید که تعداد اماکن ورزشی ما قابل توجه است و سعی شده از تجربه و توان اقشار مختلف در اداره آنها استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با تجلیل از مدال آوران بازی های آسیایی و نقدهایی که به این امر وارد شده گفت:  مراسمی که اخیرا برگزار شد حاصل تفاهم نامه همکاری شهرداری تهران و کمیته ملی المپیک بود که بخش اعظم این توافق انجام شده بود حدود ۲۵ درصد منبع مالی باقیمانده بود که ما به اتفاق جمعی از بزرگان جامعه ورزش پی گیر شدیم تا این ۲۵ درصد در قالب جوایز به همه مدال آوران بازی های آسیایی اهدا شود. البته از قهرمانان مسابقات محلات تهران هم دعوت شده بود تا در این مراسم حضور داشته باشند. اقدام اخیر در راستای تشویق قهرمانان ملی کشورمان و فرهنگ سازی جهت اشاعه ورزش و گرایش آینده سازان صورت گرفت.به خاطر داشته باشیم تهران به عنوان پایتخت و کلانشهر اول کشور می تواند برای شهرهای دیگر الگو سازی کند. از سویی شهرداری تهران عضو مجامع تمام فدراسیون های ورزشی است.

رییس سازمان ورزش شهرداری در ارتباط با دو ورزشگاه شهید کاظمی و امام رضا(ع) که در اختیار دو تیم پرسپولیس و استقلال است اظهار داشت:  در گذشته و مطابق توافقنامه ۵ ساله ای که منعقد شده بود دو مکان مذکور به تیم های یادشده اختصاص یافته بود. دوره ۵ ساله که تمام شد مطابق توافق دیگری که بین شهرداری تهران و وزارت ورزش منعقد شد و در قبال تهاتر بخشی از زمین مجموعه تختی که جهت اجرای یک پروژه ملّی در شهر تهران و بخشی از بزرگراه شهید شوشتری با وزارت ورزش توافق گشت، مالکیت این دو ورزشگاه به وزارت ورزش و‌جوانان انتقال یافت. چه بسا وزارت ورزش باردیگر این اماکن را به تیم قرمز و آبی اختصاص دهد.

اوجاقی در خصوص تعامل بین ورزش شهرداری، اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و تربیت بدنی آموزش و پرورزش استان تاکید کرد: ارتباط و همکاری مستمر و پایداری بین این سه ارگان وجود دارد. اصولا امکان تفکیک و جدایی بیین ما و دو ارگان یاد شده وجود ندارد چرا که هدف همه آنها پیشرفت و ترقی ورزش در کل استان و نهایتا کشور است. بدیهی است در این میان ممکن است وظایف ما قدری با هم متفاوت باشد چرا که اصل برای ما  در ورزش شهرداری گسترش ورزش عمومی بین افراد جامعه است، دو ارگان دیگر هم در جهت کشف و پرورش استعدادها و رساندن آنها به عرصه قهرمانی با یکدیگر تعامل دارند.

اوجاقی در پایان اذعان کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم به نحو مطلوب و مناسب در خدمت شهروندان باشیم. بی گمان ممکن است وضع موجود و نقطه مطلوب و مورد نظر با یکدیگر فاصله داشته باشند اما باید تلاش کنیم تا بیش از پیش شهروندان را بسوی ورزش و سلامت جسم و روح ترغیب کنیم.‌ جایی که متاسفانه درصد قابل توجی از مردم خصوصا کودکان و بانوان دچار فقر حرکتی و اضافه وزن هستند. گسترش ورزش محلات گام مهم و اساسی است که جهت رفع این معضلات برداشته شده امسال حدود یک میلیون نفر برای حضور در این عرصه ثبت نام کردند. امیدواریم سال بعد و سال های دیگر پای اکثریت افراد جامعه  به ورزش و تحرک جسمانی بازشود چرا که هر اندازه مقوله تربیت بدنی در جامعه گسترش پیدا کند شهروندان سالمتری خواهیم داشت و هزینه درمان پایین خواهد آمد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۲۹۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان